1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forum'hiërarchie'

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Quilibre, 4 okt 2006.

1. Ness__

Ness__ Guest

Tja, het was niet zo'n aardige opmerking, was iets in deze trant:
    " Saints row is alleen voor pukkelige kereltjes die nooit iets zullen bereiken in het leven.."

Zoiets? :p
    Terecht dat het is verwijderd, maar een officiele waarschuwing??

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De member die jij persoonlijk kent kon het 'grapje' niet waarderen. Wat jullie buiten het forum tegen elkaar zeggen of van elkaar vinden doet ons eerlijk gezegd niet zo veel. Zolang jullie maar lief met elkaar omgaan op het forum. :cool:

3. Ness__

Ness__ Guest

Je kan ook te ver doordraaien.
    Jullie zijn maar moderators, geen leraren of politieagenten.
    Als jullie je vervelen, ga dan een hobby zoeken..
    Niet proberen je macht te laten zien op een forum..

Een keer off-topic reageren is toch geen probleem, elkaar kickjes geven toch ook niet?
    Pfff....

Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2006
  4. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben wel gelijk vind ik, ze kunnen niet zien of weten wie op het forum elkaar persoonlijk kennen etc. En anderen kunnen het verkeerd opvatten als je zo'n opmerking maakt naar een andere member.

Maar verder is zo'n systeem opzich wel een goed idee. Je zou mensen ook kunnen beoordelen op behulpzaamheid, dat je members dan een '+' geven kan oid. En bij een compleet nutteloze reactie inderdaad een '-'. Alleen is dan inderdaad ook meteen het nadeel dat het erg fraudegevoelig is en vriendjes elkaar allemaal plusjes e.d. geven.

Maar het is imo een goed idee om over nagedacht te worden.

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Eén keer offtopic posten is inderdaad geen ramp, maar het ligt er ook aan waar je offtopic post. In de Xbazar wordt hier strenger op gelet dan elders. Want als iemand een game probeert te verkopen is het irritant als andere members je thread vervuilen. Dus daarom ben je er op aangesproken. :) Het is ook niet de bedoeling om elkaar 'gratis' kickjes te geven, en zeker niet d.m.v. nutteloze posts.

Feit is wel dat admins/mods het forum beheren. En net zoals je je op school dient te houden aan de regels, wordt dat hier ook van je verwacht. Op school heb je ook altijd een aantal mensen die de grenzen opzoeken. Wanneer ze dan worden gecorrigeerd ligt het altijd aan de docent. Als je bekend bent met de regels, en je overtreedt ze, dan moet je ook zo sportief zijn om de consequenties te accepteren.

6. Ness__

Ness__ Guest

Op school zijn de leraren er voor de leerlingen, net zo goed als op een forum de moderators er zijn voor de members. Af en toe iets door de vingers zien maakt het allemaal wat leuker. Bovendien zijn er erg veel regels waarvan ik zeg; pff, onzin..
    Laatst werd een topic gesloten waarin iemand z'n 5:1 Dolby Surround set wilde verkopen, maar dat topic werd meteen gesloten.. waarom?
    omdat je 5:1 setjes niet mag verkopen over XBazaar..
    WAAROM NIET!?
    Een headset mag wel, controllers, maar 5.1 setjes niet? Het hoort toch allemaal bij gamen?
    Wie heeft er last van als een 5.1 set aangeboden wordt? Niemand toch?
    Kijk, dat jullie advertenties van postzegelverzamelingen verwijderen is tot daar aan toe, maar verder..
    Dit is het enige forum waar ik actief op ben, waar zo overdreven wordt gelet op de regeltjes..

Ik heb z'n topic niet vervuild, maar hem er attent op gemaakt dat er over een paar weken veel games uitkomen die hij ook wil hebben. Vandaar dat ik hem even waarschuw, zodat 'ie niet te veel geld uit gaat geven en vervolgens geen geld meer heeft voor de echt nieuwe games!
    Dat is geen irritant vervuilen, maar helpen.. iets wat moet kunnen op een forum! Bovendien zal die verkoper er geen problemen mee hebben.. want een gratis kickje kan nooit kwaad..

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Alsjeblieft man, kalmeer eens even, het was toch immers maar een forum?
    Ik heb dit besproken in het modhok en de conclusie was dat audiosetjes nét over de grens ligt van wat wij onders Games hardware verstaan. En dat is al jááááren de regel geweest, alleen nu hebben we een duidelijke streep getrokken. Wij proberen met XBazaar iets extra's te bieden, een plek waar mensen games kunnen ruilen. Maar wij zijn geen marktplaats.nl of een ebay. Alle deals zijn op eigen risico en we willen geen winkel worden voor 2e hands tv's, audiosetjes of computers. Dit is en blijft slechts een xbox-forum. :eek:

En de verkoper vond het trouwens wel onprettig, maar dat doet niet terzake hier.

8. Ness__

Ness__ Guest

Precies, een Xbox Forum. Een Gamers forum..
    5.1 setjes worden gebruikt door gamers, door Xboxers..
    Net als controllers en headsets die wel verkocht mogen worden!
    Hoezo valt het niet onder games-hardware?
    Waar valt het dan onder?
    Als dvd's zelfs verkocht mogen worden!
    5.1 setjes worden daar toch ook bij gebruikt?

Als je het echt alleen een plek wilt maken, waar games geruild kunnen worden, dan moet je het ook verbieden DVD's te verkopen.
    Als je dan consequent wilt zijn, moet je het ook goed doen..

" En de verkoper vond het trouwens wel onprettig, maar dat doet niet terzake hier "

Wat vond je verkoper onprettig?? Dat de advertentie werd weggehaald? Logisch toch? En hoezo doet dat niet terzake...
    Mods en Admins zijn er om het de members gemakkelijk te maken, en als daar af en toe een straf bij komt kijken is het prima. Maar straffen moet niet op plek 1 komen.

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Voor alles is er een grens. Wij trekken de grens bij rand hardware als 5.1 setjes.
    Anders kunnen we ook wel tosti ijzers toestaan, want tja, een tosti gewoon lekker voor tijdens het gamen.

10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    De verkoper vond het niet prettig dat jij offtopic in zijn thread poste dat hij beter andere games kon kopen en daarom ben je erop aangesproken (dit gaat dus niet meer over die 5.1 set). En straffen komen helemaal niet maar op 1 plek.
    Maar goed, dat deed niet ter zake, omdat de topicstarter een suggestie deed en deze discussie veel te ver aan het afwijken is. Ik probeerde er indirect een eind aan te breien. :)

11. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk vind ik een 2.1/5.1 setje nog prima binnen het beleid vallen. Hét kan voor een pc/stereo gebruikt worden, maar ook voor de xbox/PS2/Gamecube. Dus is het naar mijn mening nog te beschouwen als Xbox-Hardware. Want ik zie niet in waarom een 2.1 set onderdoet aan zo'n ligmat met boxen, playseats en dat soort degelijk accesoires. Dat er geen Gsus vestjes, computers, en deurmatten verkocht mogen worden snap ik. Maar ik vind een 5.1 set buiten dit tafareel vallen.

Ik zou 't er nog eens goed over hebben in dat modhok.

12. Ness__

Ness__ Guest

Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat deze opmerking volkomen zinloos is, meteen maar even een waarschuwing voor het off-topic reageren dan? Of staan jullie boven de XBW-wetten..

Een groot aantal gamers op dit forum heeft een 5.1 set, die ze volop gebruiken voor het gamen. Niet alleen ik vind dat het voor 100% bij het gamen mag horen, ook de fabrikanten van het spul! Letterlijk stond op de doos van mijn setje: "GREAT FOR PLAYING VIDEO GAMES OR WATCHING MOVIES!!"

Als DVD's toegestaan worden, wat naar mijn idee totaal niet bij gamen hoort, waarom dan niet 5.1 setjes..?

Als dit onderwerp te veel afdwaalt laat het dan maar weten, dan maak ik wel een nieuwe topic aan precies over dit onderwerp. Kunnen we daar lekker verder discussieren.

13. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Doe dat.

14. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    nou.. ik verwacht niet dat 200.000 leden zich ineens de pleuris gaan werken om het hier mooier/leuker/beter/professioneler te maken, dus dat werk zal wel meevallen.. En clean houden heeft er dan nog niks mee te maken, want het komt toch niet direct op het forum. Je zet je alleen in ten gunste van..en dan is al snel te zien of het van beetje goede kwaliteit is.. en dan kan het gebruikt worden. Wordt het wel wat universeler, aangezien er op het moment helemaal geen mogelijkheid is om als lid iets voor het forum te doen. en dat is wel jammer.

15. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0
    Dat nieuwe sanctiebeleid he, wie gaat allemaal bepalen waar de grens ligt?

Als ik bevoorbeeld "gamereview" schrijf als "gamerevieuw" betekent dat dan een ban?

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
  17. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Gaad dad nie een beetj te fer?

18. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    //edit: laat maar, er is al een topic voor geopend

Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  19. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, je kan het duidelijk zien, staat in je profiel.

Deel Deze Pagina