1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Forza 4] Tuning topic

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bidle, 21 okt 2011.

  1. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355


    [gb]Forza Motorsport 4[/gb]
    Tuning



    [​IMG]
    Het topic voor al je vragen over tuning. Of je antwoord krijgt dat is een tweede, maar laten we elkaar hier helpen.

    [gb][Informatie][/gb]
    Forza 4 beschikt over heel veel tunings mogelijkheden. Deze zijn met name van belang om te zorgen voor een fijne wegligging van de auto. Of een wegligging goed is, is erg persoonlijk.
    Toch worden straks de snelste tijden neergezet met een speciale set-up, dus het maakt verschil. Echter ook om goed te driften met je auto of voor op de strip kan je een setup gebruiken
    [​IMG]

    [gb][Opties][/gb]
    Tuners
    Sommige mensen vinden het zelfs leuk om te tunen. 8) Dus heb je er zelf niet al te veel kaas van gegeten en heb je geen honger. Trek dan aan de bel bij één van deze leden. Het kan natuurlijk zijn dat ze daar een kleine vergoeding voor vragen, maar ach de zon gaat iig wel voor niets op. ;)

    Hieronder een lijst van tuners die je kunnen helpen (wil je ook op de lijst, geef dit dan aan):
    • Bidle


    Noob tuning
    Zodra je begint met tunen is het van eerste van belang dat je niet aan alle knoppen tegelijk gaat zitten.
    Daarbij wees je er van bewust dat er erg veel tijd in gaat zitten als je het goed wil doen!!
    Mijn advies is om te beginnen met het upgraden van een auto naar keuze. Waarna deze niet al te best meer stuurt. Dit zodat je beter het effect van alle mogelijkheden leert kennen. Uiteraard kan ik alle mogelijkheden hier omschrijven, maar dat vind ik een beetje overbodig. Aangezien het allemaal duidelijk in het spel staat weergegeven.
    Wel is het van belang om een logische opbouw te gebruiken. Hiermee bedoel ik dat je niet aan je Camber iets gaat doen als je nog niks hebt veranderd aan de stand van je vleugels. Camber is echt voor het fine-tunen van je auto!

    tzt, zal ik een lijstje maken met waar eerst te beginnen.

    Enfin, na een eerste aanpassing ga je een heel rondje rijden op een relatief kort circuit. Op het moment dat je weinig bochten hebt, kun je ook makkelijker het verschil onthouden/voelen. Vervolgens schuif je de betreffende knop (waar je mee bezig bent) gewoon een flink stuk de andere kant op. Op deze manier merk je direct het effect. Daarbij kan je als het ware controleren of de beschrijving van het spel klopt. Belangrijker is natuurlijk dat je gevoel krijgt bij wat effect heeft. Dus bij een vleugel: Bij de verandering van hoeveel kilo merk ik effect in het stuurgedrag.
    Op deze manier kun je langzaam sleutelen aan je auto totdat je de perfecte afstelling hebt voor jouw auto, het gekozen circuit en jouw eigen rijstijl.

    Hiernaast zijn er uiteraard nog standaard zaken die je makkelijk kan veranderen om bijvoorbeeld een drift setup te maken. Denk bijvoorbeeld om de achterbanden een iets hogere druk te geven. Wellicht dat ik hier later wat meer tips over kan neerzetten.​


    [​IMG]
    XBW
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2011
  2. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    zo ff lezen mooi dat ie er is :)

    tyrant had ook nog een handig lijstje gepost zal ik zo ff opzoeken en hier neer zetten
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2011
  3. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ja goed hè, loopt als een trein. :lol:
     
  4. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    denk dat de helf nog niets eens door heeft dat ie er is..
    maar ff een vraagej bidle
    ik heb een nissan micra met FWD als ik veel rondjes rij zijn mn voor bander warmer(groener) dan mn achterbanden
    is dit normaal omdat het FWD of kan ik dit fixxen dmv tuning?
     
  5. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ja, is op zich normaal omdat je daar de frictie hebt, maar als ze continue rood zijn dan slip je te veel... dus dat ligt eraan waarom je slipt. Uitgaan bocht, ingaan bocht, etc.

    Mocht je denken dat het echt van invloed is op, dan kun je hem best een keer langs gooien.... als het een standaard micra is dan kan ik hem ook zelf wel even kopen. Heb momenteel sowieso een brug leeg, dus daar kan die gelijk op en laat ik er vanavond of morgenvroeg even een monteur naar kijken. ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2011
  6. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Haha nee is geen standaard ias een F200 voor rivals ik het valt wel mee het verschil tussen groen voor en groen achter maar dacht misschien kan ik er nog wel iets aan doen om er weer 0,3 sec af te krijgen bij die rondes.. breng ik liever een andere waggie die je dan even helemaal vanaf het begin kan maken denk een nissan skyline is dat goed? tenminste doe je ook aan upgrade of alleen tunen (geld dat je hebt betaald voor het upgrade krijg je uiteraard wel terug
    +bonus
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2011
  7. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Yep, geen probleem vind ik leuk. Moet je enkel even aangeven voor wat voor een soort circuit... bijv. Maple, Laguna, etc.
    Dan als die klaar is zoals ik hem goed vind even proberen, omdat het voor iedereen anders is. Dan geef je hem weer terug en pas ik het weer aan.

    Let wel dat er mogelijk niet te mooie velgen opkomen... dat hangt af van hoe die wordt opgebouwd. Zelf boeit het me niet, maar sommige vinden looks van de velgen belangrijk, ik kijk meer naar de laatste 4 kilo die er af kan. :)
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2011
  8. BlueReaper

    BlueReaper Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    goed idee
     
  9. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik ga ook leren tunen!
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
  11. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Handige link Tyrant. ;)

    Hier is het lijstje (had hem bij m'n favorieten staan :9)

     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2011
  12. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Is het eigenlijk mogelijk om bij een automaat toch het opschakelen later te laten gaan? Nu elke keer voor het rode gedeelte schakelt ie braaf op. Ik wil 'm net tegen de begrenzer hebben ;)
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Nee.

    Daarom is het eigen gewoon essentieel dat je leert zelf schakelen 8).
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
  15. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    niet echt maar er wordt ook niet super veel gevraaagd
     
  16. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Owkee, we hebben met trots de Ferrari 458 Italia gekocht, en ik wilde deze machine omtoveren tot een powerdrifter maar tegelijk ook snel houden voor lange tracks, wat moet ik dan voornamelijk wel en niet inbouwen? Normaal gesproken liet ik de wagens vrij standaard met kleine aanpassingen, zoals lichter maken en verlagen, velgen, maar nooit echt te extreem.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Je wilt hem én laten driften én een tune voor lange tracks maken? 8)
     
  18. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja stom he? Naja, laten we het maar houden op driften dan, maar misschien is er een soort middenweg mogenlijk. :D
     
  19. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    ik heb een auto van C naar A600 getuned maaar de draaicirkel van de auto is best groot,
    hij is AWD

    is er een optie bij het tunen om deze draaicirkel de verkleinen? zonder onder/overstuur
     
  20. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    niemand?
     

Deel Deze Pagina