Iedereen heeft het telkens over de grootte van de map, en die is idd vergelijkbaar met FH3. Maar met de introductie van Seizoenen in FH4 veranderen er een hele hoop dingen, binnen dezelfde map. Overigens ga ik hem lekker vanuit GamePass spelen, en mocht ik écht een hoop missen(wat ik niet verwacht) kan ik 'm later alsnog voor een zachter prijsje fysiek aanschaffen. Er komen namelijk nog enkele toppertjes van games aan komende tijd, zou een beetje gek zijn om dan alsnog voor een game knaken neer te gaan leggen terwijl ie gewoon "gratis" via GamePass te spelen is.
https://gfycat.com/gifs/detail/mealylightheartedclingfish https://gfycat.com/gifs/detail/rigidgleamingbluefintuna https://gfycat.com/gifs/detail/unluckysnappyaxolotl Showcase event circa 3:35 track Custom track assets (shields from Halo etc.) Banshees flying around Race against a Pelican Warthog (with completely working instruments) Halo skybox Cortana talks to you You drive as the Master Chief
Toch niet weer de geluidsdiscussie Ben het deels wel met je eens hoor en weet ook al dat je niet veel verandering tov horizon 3 hoeft te verwachten. Vooral vanwege het grote copypaste gedoe met auto's die maar niet geupdate worden. Nu zitten er deze keer weer wat meer auto's in (450) dan de vorige horizon en zal de aandacht wel naar nieuwe aanwas gegaan zijn. Daarbovenop komt dat ze al vaker veel geluiden hebben gekopieerd en licht aanpassen tussen bepaalde auto's. Maar ja het is niet anders, ik ga me er opperbest mee vermaken, het is tenslotte niet zo erg als de oudere Gran Turismo's.
Mjah, de meeste gamers die Forza spelen, zijn niet van die extreme car-freaks dat ze alle individuele geluiden zullen kunnen onderscheiden. Persoonlijk let ik er ook totaal niet op. Geen idee hoe het hoort te klinken, en als ik ga tunen/upgraden klinkt het waarschijnlijk weer iets anders. Tja. Okay. Zal wel. Dan kun je als kleine groep gamers wel heel veel eisen stellen dat het motorgeluid bij iedere nieuwe auto PRECIES goed is, maar het enige dat je daarmee voor elkaar krijgt, is dat ze denken dat ze superveel moeite moeten doen voor iedere nieuwe auto die ze in de game willen stoppen, omdat er anders weer gezeik komt, en gevolg daarvan is dus weer dat ze bepaalde auto's dan gewoon niet erin stoppen omdat ze weten dat ze dat geluid niet persoonlijk kunnen opmeten en goed erin kunnen stoppen ofzo... Natuurlijk wil je dat de auto geloofwaardig klinkt, qua schakelingen en kracht enzo, maar zoals ik al zei, ik let er vrijwel niet op, want zou ook niet weten hoe het hoort te klinken. Dit probleem is straks natuurlijk grotendeels opgelost wanneer alle nieuwe auto's electrisch en geruisloos rijden...
Tja als je de autolijst goed bekijkt zie je dat de drang naar het verleden fors aanwezig is en dat zal ook wel blijven ook al zouden we electrisch gaan rijden. Overigens denk ik dat we helemaal niet overgaan naar iedereen elektrisch maar dat is een ander verhaal waar de meningen over verdeeld zijn. Maar goed ik wilde de geluidsdiscussie ook niet starten hoor. Wat je zegt, ik weet dan van veel auto's weer wel hoe het ongeveer hoort te klinken en ben zelf eigenlijk alleen ontevreden als er ineens een heel computerachtig geluid uit komt zetten of iets wat extreem afwijkt. Verder wat je zegt klopt, het gros van de spelers zal er wellicht veel minder om geven.
Als je de autolijst goed bekijkt zie je dat er werkelijk geen 20 nieuwe auto's bij zitten in vergelijking met FM7. Ik mis de hype voor dit spel echt compleet!
Mjah, hier kan ik mij wel in vinden. Helaas. Want FH3 speel ik nog af en toe met groot plezier. Maar om nou weer geld uit te geven aan een iets opgepoetste versie van FH3, kweenie… En ja, de game zit in Game Pass, I know, maar die heb ik nu enkel ff op trial. Wat je natuurlijk ook gaat krijgen is dat je je totale voorgang van FH3 kwijt bent. Dus je gaat straks dezelfde auto's kopen als je nu hebt....
Dan nog zou ik echt altijd zelf willen schakelen. Op de weg, maar al helemaal in een racegame. Het is in feite gewoon FH3,5. Maar een Blizzard Mountain updatetje kostte ook 25,- ofzo. Nu krijg je voor 60 een compleet nieuwe map met seizoenen, en natuurlijk wat andere features nog. Ik vind het vooral lui dat ze de toerenteller niet eens een ander sausje gegeven hebben
Ze zullen eens Interior-mods gaan bedenken. FM7 speel ik best wel veel de laatste tijd (die laatste Drift update is erg leuk!), maar ik zit nog steeds tegen het standaard interieur van een E36 aan te kijken dan. Ik zou graag zien dat als je de rollcage upgrade neemt, je ook een kaal interieur krijgt. Of dat je gewoon heel simpel een stuurtje kunt wisselen voor een Nardi of Suede stuur oid. Ik heb de gamepass, dus ga hem zeker wel spelen. Maar ik verwacht net als bij de 3 voorgaande delen dat ik het geen 2 maand volhoud.
Ik bedoel enkel het geluid. De traploze overgang tussen versnellingen. Ik stoor me aan het feit dat in games versnellingsbakken met dual clutch klinken alsof iemand eerst de koppeling intrapt. En idd de toerenteller. Had het gewoon gedaan zoals in Project Cars 3 en 4. Waarbij je de originele speedometer ziet in hood en bonnetview.
Project Gotham Maar dat had nog niet eens gehoeven van mij. Ander fontje/kleurtje was al prima geweest. Dit versterkt alleen het gevoel heel erg dat je hetzelfde spel zit te spelen.
Godver, nu wel? Vanmiddag klikt ik er op maar toen ik enkel FH4 als pre-order kopen. Dacht het niet Vanavond laat misschien toch maar ff proberen...
Verdomme, idem Nou zometeen aanslingeren dan maar en hopelijk vanavond nog ff uitproberen, hoeveel GB ook alweer? Gaat wel weer ff duren natuurlijk met m'n 40mb lijntje