1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport 2 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 20 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Dat eerste plaatje vind ik erg onder de maat, dat rondvliegend stuk metaal ziet er lelijk uit, en de achterkant van die Corvette ziet er wat dufjes uit.

    Die plaatjes van de Mazda en deze soort plaatjes zien er erg gelikt uit hoor!!

    [​IMG]
     
  2. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Nice, slomo en frame-by-frame in de replay is zeker wel handig :)

    En @Antraxxx met die graphics komt het heus wel goed hoor, laatste foto's zag de belichting etc. er heel behoorlijk uit en dat maakt een groot verschil in de geloofwaardigheid. Dat die kapotte bumper er een beetje kaal uitziet zal wel komen doordat hij al beschadigd is en door de lucht vliegt dus zal niet echt scherp zijn...
    En een trailer vind ik niks want dat is altijd prerendered dus daar zie je helemaal niets aan, altijd zon leuk aangekleed filmpje met allerlei spectaculaire poespas die je in het spel niet tegenkomt.

    Ik heb me er al bij neer gelegd dat dit nou niet de game met de meest spectaculaire graphics wordt maar eerlijk gezegd kan het me nu al niet meer boeien. Ik gebruii altijd bumper cam dus van die auto's zie ik weinig en de tracks schieten met 200kph voorbij :9 Graphics zie je maar een weekje of twee, de vele maanden die ik het spel daarna ga spelen doe ik het toch echt om de gameplay en ik denk dat met al deze functies het spel een stuk beter speelbaar wordt _O_
     
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Onzin natuurlijk om te roepen dat trialers altijd pre-renderd materiaal is. Voor de rest ben ik het aardig met je eens :)
     
  4. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Thuis maar eens beluisteren, aangezien ik nu op school zit en in een lokaal moeilijk wat geluid af kan spelen en het met oordoppen vast ook niet echt optimaal is (iPod oordoppies).
     
  6. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat die racelijn er nog steeds in zit. Dat vind ik wel zo nep. Hopelijk kan je wel online games hosten waarbij je het gebruik van die racelijn kunt uitzetten.
     
  7. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Hmm, geluid klinkt op zich wel vet en het klinkt ook wel enigszins als een Porsche maar als je ze zo naast elkaar hoort is het toch iets te rauw en het mist een beetje dat hoge geluid, de originele klinkt veel voller. Maar omdat het op de dyno is opgenomen gaat hij ook sneller door de versnelling heen. Ik vind het schakelen ook niet echt super gedaan, in het echt klinkt het agressiever.

    Je krijgt nu twee varianten op de lijn. Eén zoals je die al kent en op de plaatjes ziet en één die alleen de rempunten en punten van insturen laat zien \o/ En de host kan bepalen welke assists er gebruikt worden en nog veel meer, zoals de type van auto die je moet gebruiken (bijv. PK, gewicht, klasse, aandrijving etc.) dus heel uitgebreid.
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2007
  8. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik vind dat geluidsfragment, best wel goed klinken hoor! Het kan beter, maar er zal denk ik nog wel aan gewerkt worden. Maar voorlopig klinkt het zeker niet slecht!

    @ ValsSpeler, die hulplijn op welk moment je moet remmen enzo, kun je denk ik gewoon uitschakelen hoor. ;)
    Dat kon tenminste wel in FM1. Maar het is wel een leuke feature voor de beginnende spelers.
     
  9. niekJ

    niekJ NiekJ

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt het dat Alfa Romeo niet in het spel zit ?? Vind ik wel jammer, een 8c competizione is zeker niet verkeerd.
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Hebben ze speciaal voor jouw gedaan VS! :cool:
     
  11. The Crow

    The Crow Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet niet of het al is gepost maar kwam nog wat info tegen van iemand die naar een summit van MS is geweest.

    You guys kill me.

    First, go read my opinion on Forza 2 in the "Hello from the MVP Summit!" thread.

    Then, let me point you to the "games" section of teamxbox, the Xbox 360 catalog, and the letter "F". Then click Forza, and look at Ceser's preview from March 6th. What he saw, I saw the identical thing today - the build used at GDC, which is NOT the current build.

    Let me share a couple of things with you, since the developer said he's pretty much said everything about the game in interviews at this late point in development.

    One player. Five Xbox 360's. Five screens. That includes front left, front center, front right, rear view, AND REAL TIME REPLAY. REAL TIME REPLAY is actual, in game, real time footage, designed to play on a seperate screen for a local crowd to watch since this will be played at racing events and such. It is undoctored because it plays AT THE SAME TIME as the driver's view when he plays the game - it just uses a floating camera. This is virtually identical to the E3 setup used for Forza1 with three screens and a REAL TIME REPLAY.

    To reiterate: it is a replay view, but is being rendered in the game, in real time, at the same time as the driver's view, on a separate 360.

    OK, to back up: The Forza display at the developer's featured three driver's view screens and a smaller LCD screen that served as a rear view mirror. The developer's office setup did not include the fifth TV for real time replay, but it was mentioned that it would do it.

    This is what you can do in Forza 2: one player can have five screens with five different views as described above IF he has five screens, five 360's and five copies of the game.... now, wipe up the drool and understand that Forza will let you run EIGHT of these setups connected together. Eight drivers, 40 monitors, 40 360's, 40 copies of the game.

    More info:

    The Forza developers were heavily involved in the design of the wireless force feedback wheel. There are two means of creating movement in the wheel. One is the force feedback, which works around the shaft and related to front wheels and the "feel" of steering. Two is the vibration motors which are located in the lower section of ring of the steering wheel. They do the road/grass/bumps/impact vibration.

    More...

    The graphics are unbelievable. Not only do the cars look perfect, but there's FOUR THOUSAND layers of graphics that you can apply to the car. Plus you can combine them to form a "stamp" and use your stamp on multiple cars in Team Racing.

    But as good as the graphics are, Forza is about realism. Wanna know why I think it's Game of the Year 2007?

    The game runs over 9000 physics computations, 360 times per second. The temperature of the outer tire affects the temperature of the inner tire which affects the core pressure which affects the friction coefficient which affects centrifugal pull around curves which affects acceleration and drifting, and.... you get the idea. Everything is connected, and it only works because everything is right. EVERY. THING. IS. RIGHT.

    The track at Sebring is built on an old airstrip made of concrete blocks that sit unevenly. One block may be two inches higher than another, another block may be four inches away from another, etc. It's not a ride you want to make with hemhorroids. But at 180 MPH and 60 FPS, you can cover over four cracks in the span of 1/60th of a second. If the physics only ran at 60 FPS along with the frame rate, you wouldn't even know those important cracks are there. They run the physics at six TIMES the frame rate to make sure you feel every f'n crack on that track, and you do. Every f'n one.

    More about realism here in a second, but I didn't want to forget about the cars. Over 300 cars, engine swaps, drive train swaps, hundreds of real aftermarket mods and for cars with little aftermarket mod support, "Forza" branded aftermarket mods are available so those cars can "play" too.

    OK, realism: Forza didn't use any car manufacturer's specs. Sometimes, they're... off. So every spec was measured by the Forza team themselves, with over 1000 vehicles measured using different configurations of the aftermarket parts. A typical solution would be a linear equation for tracking improvements through upgrades. Forza uses a non-linear equation that provides a more realistic final performance and performance rating.

    Case in point: one car measured ended up with vibration in the front end. The team was certain they screwed up somewhere because there wouldn't be a car released with this odd vibration. Three months later, Car and Driver did a review of the car... and docked it for having the vibration. The Forza model generated a spec that was more real than the actual manufacturer's spec, and revealed a flaw that the mfg. wasn't even aware of, and they were later proven as being right on the money.

    Do you have any idea how significant that is? That means this is more than just a "who's car is cartooneyer" issue. That means that the Forza physics model is more accurate than most of the models used by the design teamsof the cars themselves. Forza is a lot of fun, but under the hood... it's f'n SCIENCE, baybee. Nothing fake, nothing made up, nothing manually filled in to compensate for something that isn't right. They wrote the math, ran the program, and it's f'n RIGHT. So you can take your Gran Turismo and call it a "realistic" racer and I will laugh in your face, 'cause you don't know sh!t.

    If the car behaves like that, it's because the car BEHAVES like that. If the car looks like that, it's because the car LOOKS like that. I didn't even go over this, but Forza could have used stock Hollywood sound effects for engine noises and crash sounds, but they didn't. They recorded the cars, the recorded the cars with mods, and the recorded actual vehicle crashes conducted themselves on a test track. I saw the office full of straight pipes piled in a corner that they used on the cars used for recording. If the car sounds like that, it's because the car SOUNDS like that. If the track is sparse of foliage and decoration, it's because that's the way the track is. It's not "gussied up" for your entertainment.

    REALISM. Like you've never seen before. Period.

    I promise you, if you like racers, this will be your favorite game ever, and when Halo 3 comes out, you STILL won't be putting Forza down.

    ----------

    To the guy way back in this thread, who said "You're saying that about GTHD. You won't be saying that about GT5." Let me remind you of this: "You're saying that about GT4. You won't be saying that about GTHD." Stop believing the Sony promise bullsh!t, you sheep. Like the Xbox 360 is the real deal and the PS3 is the letdown, Forza 2 is the real deal, and GT-anything will be the letdown, because I assure you, they are not spending the effort on the minutia that the Forza team did.
     
  12. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk om te lezen.. alleen jammer van dat kinderachtige forza VS GT op het eind..
     
  13. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    weer wat nieuwe screens:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2007
  14. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    RRRRRRRRRR

    Ziet er strak uit.
     
  15. kes

    kes kes

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    ziet er idd echt vetjes uit. Plus een demo in April!!!!!!_O_
    Staat in de nieuwe OXM. Vet hopen op vroeg april kunnen we misschien al over een week (of 2) Forza 2 spelen
     
  16. CVDV

    CVDV Scandinavian Shit

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Dik dik dik, moet ik hebben!
     
  17. SVS

    SVS Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, daar ben ik wel aan toe eerlijk gezegd _O_ Want Forza 1 spelen op m'n scherm dat is niet echt een fantastische ervaring.
     
  18. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Die 2 screens zien er erg gaaf uit gek!! Eerste screen: drifting FTW!
     
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeh demo in april _O_ ... hopelijk niet tegelijk met de Halo3 Beta :9
     
  20. FuriousFreak

    FuriousFreak April 29

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    WHOOOEEEHOOOEEE \o/ Kan niet wachten op die demo! 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina