1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport 2 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 9 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker weten! Maar ik vind GT HD er wat levendiger uit zien, met het 3D publiek en de achtergrond.

2. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Forza 2 heeft ook 3d publiek, en vergezichten. Vind persoonlijk zelfs dat de auto's en alles wat meer "in het landschap passen", omdat alles zelf is gemaakt ipv een foto erin te plakken. Desondanks, heeft GT:HD een veel meer realistische look, en imo idd wat mooiere graphics, imo alleen niet op de punten die jij net noemde.

3. WesleyF

WesleyF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat lijtk me wel ...hoop ik dan, want daar koop ik het spel vooral voor samen met wat vrienden...

4. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Je kunt met je eigen getunede auto online racen. Je kunt dus ook auto's die je zat bent, verkopen (Auction House) en de mogelijkheid om hem nog aan te passen locken. Hierdoor kan men een unieke auto kopen die niemand anders heeft.

Zo kun je na bijv een jaar tegen iemand racen die in jouw oude auto rijdt. Toch erg leuk ;)

Turn10 heeft RPG elementen in het spel verwerkt. Denk dus aan handel, etc. Als je begint met het spel kun je een Z06 bijv kopen voor 80.000 dollar. Vier jaar later kost hij bijv. nog maar 50.000 euro. Auto's worden dus ook goedkoper (afhankelijk van de rarity van de auto's). Ook in het echt is dit zo.

Laatst bewerkt: 18 mei 2007
  5. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt Forza 2 gespeeld ik niet. Dus op dat filmpje vind ik GT er wat levendiger er uit zien. Maar ik kan het mis hebben ;)

6. JeePee

JeePee Guest

Ik vind eigenlijk van wel. GTHD draait op een PS2-engine based game met een resolutie van 1920x1080p (Forza op 1280x720p). Daarbij is Forza een half jaar ouder en kan het nog niet op tegen een spel dat draait op de GT4 engine. Ik bedoel... Forza heeft niet eens AA. (wat niet wegneemt dat de gameplay geweldig aanvoelt en dat is waar het om draait.

7. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Als T10 FM2 even een paar keer AA mee zal geven, zal het hele grafische probleem zijn opgelost. Helaas is het niet zomaar mogelijk om er een aantal keer AA overheen te gooien, zonder dat de framerate bijv. inkakt.

8. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Forza 2 heeft wel DEGELIJK AA. Bovendien kun je GTHD niet vergelijken met Forza 2 omdat het slechts een demo is. Forza 2 is veel uitgebreider dan een demo.

Als je slechts 1 auto hoeft te renderen en slechts voor één auto physics hoeft te berekenen dan kun je natuurlijk veel meer op een scherm neerzetten dan wanneer je dat voor 8 auto's doet MET schademodel.

Ik wil wel eens zien hoe GTA5 er volgend jaar uit gaat zien. Denk dat het dan echt niet zoveel zal verschillen.

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je bedoelt denk ik GT5? :)

10. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    GTHD ziet er wel een stuk levendiger uit, maar dat komt ook door de setting. FM2 is op circuit, GTHD op een bergweggetje wat imo meer sfeer heeft.

Wel ziet HD er realister uit waar in FM2 de auto's nogal een plastic gloed lijken te hebben door de weerkaatsing wat te fel is. Ook lijkt het erg veel FM1, anyway, ze zien er beide goed uit :)

11. BogaddE

BogaddE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bergweggetjes hebben inderdaad een mooie sfeer. In forza 1 zaten er wel een paar in maar die waren blijkbaar niet erg populair en ze hebben besloten deze er uit te laten. Dat vind ik wel erg jammer want ik vond het erg leuk om daar te rijden. Volgens mij heette die banen Fujimo I en II en je kon up- en downhill.

12. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Ik mis dat soort tracks niet zo erg. Ik rijd liever op een circuit :) Ik heb zelf het id dat GTHD er toch beter uitziet dan FM2. Niet door sfeer, achtergronden, 3d publiek of te vel oplichtende reflecties, maar omdat GTHD (volgens mij) net een paar keer AA meer heeft dan FM2. Een paar keer AA meer maakt gewoon een enorm verschil.

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    AA maakt echt héél veel verschil. Ik heb nu bij GTR 2 op m'n laptop ook de Anti-Aliasing op Level 4 staan. Schitterend gewoon!

14. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ook Blue Mountains, heerlijk circuit vond ik dat.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik vond de Hill Climbs ook altijd geweldig om te doen!

16. Rich_Art

Rich_Art The one and only

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind zo'n vergelijking niet echt intressant. Als het nu het zelfde spel is wat je vergelijkt 360 vs ps3. dan kan je pas van een vergelijking spreken.
    Nu zijn het 2 verschillende spellen.
    Ik vind GT er ook mooier uitzien in vergelijking met de demo track van FM2.
    Maar zoals eerder vermeld, de een is een circuit, die zien er in het echt ook minder intressant uit.
    Maar ik heb GT ook voor op de ps2 en ik vind het niet echt wat. FM2 moet het voornamelijk hebben van de gameplay. En wat ik gezien heb met het spelen van de demo zit dat wel goed. Dus de full game zal er alleen maar beter op worden. Graphics zijn leuk, gameplay vele malen belangrijker.

Peace,
    Rich_Art. ;)

17. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welk deel heb je dan? Want deel 4 is echt om te smullen!

18. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Ik weet niet maar de final build loopt toch op 4XAA of heb ik het nou verkeerd, en in de demo stond het nieteens aan, dus final build is gewoon wel een stukie mooier..

19. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Turn10 heeft in diverse interviews gezegd dat alles AA is. Of het nu 2x is of 4x dat weet ik niet. Maar ze gebruiken het wel degelijk.

Het loopt nu soepervloeiend en dat is toch het allerbelangrijkste.

20. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Daar heb je inderdaad wel een goed punt. Ik heb dan liever iets minder AA en een constante hoge framerate, dan veel AA en een frameratie die inkakt zodra er meer dan 2 auto's op het scherm rijden.
    Desalnietemin heb ik het id dat de 360 wel gewoon meer aan kan op dit gebied. En dat vind ik dus het zure aan het verhaal. Het kan wel, maar het zit er niet in.
    Overigens stond in de laatste pitpass dat de demo zo goed als de uiteindelijke graphics heeft.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina