1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport 2 [Deel 6]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Magneto 360, 12 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Een goede vraag,maar het ligt er soms aan omdat sommige wagens anders reageren met insturen en al beginnen te driften uit zichzelf zoals een opgefokte Porsche of Japanner.

    Maar ik gebruik meestal wel een handrem vooral bij de parcouren van Proving Grounds heb je nogal aardig wat hairpins en hoekbochten.:)
     
  2. Mb

    Mb Sakura Tuning.

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Handrem is niet eens goed met driften.
    Gewoon goeie versnelling, voor de bocht insturen en dan vol op het gas:thumbs: Dan Countersteer en geleidelijk gas geven, komt wel goed :p
     
  3. arnaud unltd

    arnaud unltd yay

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor beginners is de handrem de makkelijkste.
    De bochten ruim rijden, insturen dan handremmetje erop, handrem erop houden totdat de auto dwars in de bocht staat,
    dan handrem los en power-over (volgas!). Tegensturen en geleidelijk gas blijven geven. Als hij te dwars gaat, gas los.

    ^Dit is de makkelijste manier,

    Je kunt ook zonder handrem, dan gewoon power over op het moment dat je instuurt, dan gaat de achterkant rechtdoor en de voorkant de bocht in.
    Op het juiste moment beginnen tegen te sturen, en je drift de hele bocht uit.

    *Als je wilt duo-driften, kun je het beste de handrem gebruiken, omdat als je powerover doet, in een keer weg sprint,
    en dan is het te lastig voor de 2e om de eerste bij te houden.
    En op deze manier kun je makkelijker naast elkaar driften, omdat de auto dan voorspelbaarder reageert.
    (met power-over ga je vaak in één keer dwars, met handrem geleidelijker.)

    Er zijn nog meer manieren, dit zijn er 2.
     
  4. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    bij driften moet je juist eerder insturen dan je zou doen in een race. als je eerder instuurt, neem je de bocht mooi strak
     
  5. Fibroidduck

    Fibroidduck Feyenoord Till I Die

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    En kan iemand mij ook zeggen wat driften precies is.
    (ja weet het ben noob maar speel nou eenmaal niet zoveel racegames xD)
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Driften is een complexe autorijtechniek waarbij de bestuurder de auto in een vloeiende zijdelingse beweging (dwars) door een bocht stuurt. De bestuurder brengt de auto opzettelijk in overstuur, om dit vervolgens zo lang mogelijk aan te houden.

    Technieken

    Er zijn verscheidene technieken om een drift op gang te brengen. Ze kunnen worden onderverdeeld in beginnerstechnieken en gevorderde technieken.

    Beginnerstechnieken

    Deze gebruiken geen lastwissel. Zij zijn relatief snel en makkelijk aan te leren maar vergen veel oefening om ze volledig te beheersen. Ook ervaren drifters maken veelvuldig gebruik van beginnerstechnieken.

    * Handremtechniek - Dit is de eenvoudigste beginnerstechniek. Hij is in elk type auto toepasbaar en bestaat erin de achterwielen te blokkeren door gebruik te maken van de hand- of parkeerrem. Wanneer de koppeling is ingedrukt wordt de handrem aangetrokken om de achterwielen te blokkeren (handrem werkt gewoonlijk enkel in op de achterwielen). Zodra de achterwielen blokkeren, wordt het koppelingspedaal losgelaten, lost de bestuurder het gaspedaal en stuurt tegen.

    Met een voorwielaangedreven auto is het niet noodzakelijk de koppeling in te drukken.

    * Powerslide - Bij deze soort drifttechniek wordt een bocht met volgas genomen om zo overstuur te provoceren door overdreven motorkracht. De kracht van de motor moet voldoende groot zijn om de tractie van de achterwielen te doorbreken en ze aan het spinnen te brengen.

    Deze techniek kan niet worden gebruikt bij voorwielaangedreven auto's.

    * Koppelingstechniek - Voor de bocht drukt de bestuurder achtereenvolgens de koppeling in, schakelt een (of meer) versnellingen terug (zonder tiphielen) en brengt de auto uit balans door op het gepaste moment de koppeling bruusk terug te laten opkomen. Zo schuiven de achterwielen weg en begint de auto aan zijn zijdelingse glijbeweging. Door gedoseerd gasgeven kan de bestuurder nu de auto in een zo lang mogelijke drift dwars op de weg houden. De techniek kan motorschade veroorzaken door overtoerental, aangezien de stuurcomputer het motortoerental niet kan beperken wanneer dit door de de draaiing van de achterwielen wordt veroorzaakt.

    Deze techniek kan niet worden gebruikt bij voorwielaangedreven auto's.

    * Koppelingsslip of "coup d'embrayage" - Deze techniek bestaat erin om de koppeling te gebruiken om een schok in de aandrijflijn te brengen en zo de achterwielen aan het slippen te brengen en de balans van de auto te verbreken.

    Deze techniek kan niet worden gebruikt bij voorwielaangedreven auto's.

    Gevorderde technieken

    Deze zijn gebaseerd op lastwissels (verplaatsen van het wagengewicht).

    * Remdrift - Deze drifttechniek wordt uitgevoerd door al remmend een bocht in te sturen. Al het wagengewicht wordt naar de vooras verplaatst en lokt zo overstuur uit. Wanneer men op dat moment met een achterwielaangedreven auto gas bijgeeft, zullen de achterwielen makkelijk tractie verliezen.

    Deze techniek kan in een voorwielaangedreven auto worden gebruikt.

    * Inertiedrift - Deze laterale lastwisseltechniek bestaat erin om het wagengewicht eerst naar de wielen aan de buitenkant van de bocht te verplaatsen met een snelle stuurbeweging in tegengestelde richting, onmiddellijk gevolgd door een instuurbeweging. Op deze manier worden inertiekrachten van de auto gebruikt om de achterzijde van de auto in de gewenste driftbeweging te dwingen. Soms kan een extra handrembeweging helpen om de inertiedrift sneller op gang te brengen.

    Deze techniek kan in een voorwielaangedreven auto worden gebruikt.

    * Gaslos-drift of "lift-off drift" - Door het gaspedaal bij hoge snelheid te lossen, zullen auto's met een neutrale tot overstuurde wegligging van nature in een drift raken. Door de motorremwerking wordt een lastwissel veroorzaakt.

    BRON
     
  7. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Een mooie goede uitleg:)

    Wat ik nu steeds meer doe is voordat ik een bocht indrift lichtelijk te remmen voordat de bocht komt en direkt erna smijt ik de wagen al dwars waardoor ik met de neus van de auto net de Curbs raak maar dan vol het gas erop gehouden.
    En als de Curbstones ophouden meteen weer tegensturen en vandaaruit de volgende bocht te pakken,de S bochten op Mugello zijn er ideaal voor om dat uit te voeren.:)

    Maar ook dit kan alleen met lichtere wagens en achterwiel aangedreven,maar dit moet echt met een hoge snelheid gaan want anders beland je in het gras of grind en in het begin zal je dat vaak gebeuren.
     
  8. arnaud unltd

    arnaud unltd yay

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    :+

    Driften met voorwielaangedreven auto's?
    ik mis iets denk ik...
     
  9. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja dat kan inderdaad hoe stom het ook klinkt,heb zelf eentje gehad meet vooraandrijving en driften als een gek:)
     
  10. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0

    Wat voor auto was dat dan?
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Driften kan goed met een voorwielaangedreven auto hoor. Kijk maar naar bepaalde rally auto's. Gewoon zorgen dat je auto op overstuur is afgesteld, remmend en sturend de bocht ingaan, driften, volgas en je trekt hem automatisch weer mooi recht.
     
  12. arnaud unltd

    arnaud unltd yay

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is toch echt powersliden, geen driften!
    En Ja!, daar zit verschil tussen.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Powersliden kan alleen met RWD of 4WD. Je gaat namelijk driften op de kracht die op je achterwielen afgeeft. Driften met een FWD moet je meer zien als een Brake Feint ofzo, of gewoon simpele overstuur.
     
  14. Fibroidduck

    Fibroidduck Feyenoord Till I Die

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor de uitleg :D
     
  15. arnaud unltd

    arnaud unltd yay

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd, simpele overstuur.

    Ik vind het echt hardstikke NOT-done als je drift met een fwd.
    hetzelfde als je met een exotic drift, dat is ook not-done.
     
  16. Mb

    Mb Sakura Tuning.

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Driften met een exotic is juist wel-done.
    In een sessie met alleen Skylines, Trueno's, RX-7, Silvia etc. aankomen zetten in een Carrera GT, dan zeggen ze allemaal: Wtf, a Carrera GT?! We're drifting, not driving.
    Zeg ik: I know.
    Begin een drift van hier tot Tokyo en ze staan allemaal met een mond vol tanden... ;)
     
  17. arnaud unltd

    arnaud unltd yay

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het past niet bij elkaar...
    exotics hoor je mee te racen, niet mee te driften.
    dat is hetzelfde als je met een Toyota prius een akker om gaat ploegen.
    Het gaat wel, maar het hoort niet.
     
  18. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    En zo is het maar net:)
    Maar ik zie het ook als een inovatie naar jezelf om zo af te wijken van de meeste,maar er moet wel gezegd worden dat Exotic's gebouwd werden uit een Race oogpunt maar vroeger veel in trek waren.

    En helaas zijn de huidige Supercars een beetje te verbraaft geworden waardoor ze de porn x factor missen van de vroegere Exotic's en das wel weer jammer.
    Met uitzondering op de Enzo,Koeningses,en Zonda geef ik dan ook voorkeur aan de jaren 90 supercar want die waren lekker psychopatisch.:)
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2007
  19. Mb

    Mb Sakura Tuning.

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Powersliden past bij supercars. Neem het nog een stapje verder en je bent aan het driten :)
    Nou als je er een ploeg achter hangt kan dat makkelijk:thumbs:O-)
     
  20. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Maar hoe kom je aan deze belachelijke regel:),bedoel je kiest je auto uit die je mooi vind om mee te driften en dat heef niks te maken met welk type.

    Tuners denken vaak van dat zij degeen zijn die het driften uitgevonden hebben maar in Japan is dit een jarenlange sport wat nu pas in begint te komen.
    Maar dat wil niet zeggen dat je het niet mag doen met een Exotic,bedoel je gaat ook niet zeggen tegen een roodharig meisje dat ze dr haar niet mag verven.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina