1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door mars15, 9 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Op gamerankings komt FM1 er toch echt beter uit dan GT4....
    Voor een eerste game als simulatieracer vind ik dat toch behoorlijk goed \o/
    Forza 93%
    GT4 89%
     
  2. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Mwha, ze hebben zo'n beetje allebei hun voordelen tegenoverelkaar.
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik geef alleen even aan met die cijfers dat Forza voor de wereldgame press wél een topper was tov GT4. Zeker als je ziet dat Forza de eerste in de reeks is dán is het juist een topper :)
     
  4. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    waar kan ik de demo van dead rising afhalen ik vindt hem nie op xbox live


    pm me maar
     
  5. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist omdat het de 1e is zijn de verwachtingen minder hoog en kijken reviewers er minder kritisch naar.
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan raad ik je aan een aantal reviews eens te lezen, Forza is gewoon realistischer dan GT bevonden.... (betere AI, meer echte tuning opties, schade etc.) Heeft niks te maken met minder kritisch zijn hoor. De game heeft gewoon meer vernieuwing in het genre gebracht volgens de reviews.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Globaal gezien en kijkend naar de features lijkt Forza een betere game. Alleen het feit dat GT4 geen schade en geen 'normale' onlinemode had laat Forza al beter scoren. Maar persoonlijk vind ik GT4 tien keer beter rijden. Dat slippen in Forza hoeft van mij niet zo. Voor mij zou GT4 met een onlinemode en schade de perfecte game zijn. Dat decalen vind ik niet bij de GT reeks passen, laat dat maar aan NFS over. Zolang je maar kan finetunen ben ik een blij mens :)
     
  8. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb GT4 nu wel nooit gespeeld maar de tegenstand was nu naar het schijnt vrij zwak, bij FM1 merkte ik bv bij de laatste ronde dat de race intenser werd doordat je soms een tik kreeg vanachter aan je wagen.
    Terwijl bij GT4 je de ander wagens als vangrails kon gebruiken etc
     
  9. Budje

    Budje Arnhem 1

    Berichten:
    440
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kun je nou 2 games vergelijken als je de ene nog nooit gespeelt hebt???8)
     
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    GT heeft geen AI..... Iedereen rijd zn eigen lijn, of je nu voor ze rijd of niet... AI in Forza was en is echt vernieuwend wat dat betreft....
    Als je puur kijkt naar de handeling van de wagens is dat natuurlijk een mening wat je fijner vind rijden maar goed, de reviews spreken je tegen... Het is niet alleen de online modes en het schademodel, ik denk dat je Forza daarmee te kort doet, wat betreft simulatie is er eigenlijk maar 1 echte racegame en dat is de game die al die factoren die jij noemt heeft.... rara wie ;)
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    GTR \o/

    Maar over die AI... ik vind ze schijtirritant in Forza. Ze tailfishen je zonder pardon en er zit zooooon seallaag tussen de auto's, dat je ze zelfs raakt zonder dat je denkt dat je ze raakt. En ze zijn gewoon te aggressief.

    Maargoed, de AI in GT4 kan idd ook een stuk beter. De AI van DTM2 vond ik wel aardig :)
     
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    GTR ken ik niet maar de AI in DTM 2 is inderdaad...... :b: :thumbs:
    Als je achter je keek zag je ze echt ieder gaatje dat er ontstond uittesten en er voor gaan (maar niet als in Forza dat ze je echt van de baan beuken inderdaad, wat dat betreft ben ik benieuwd hoe de makers van F2 dit gaan uitwerken want de basis van die AI zat echt goed in elkaar.....)

    Is er trouwens al iets bekend over een DT vervolg voor op de next gen?
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Haha, wat was dan het antwoord op je vraag? :+ (Download anders de trailer van GTR via Marketplace)

    Nope.
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Die snap ik ff niet...
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    ...

     
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Aaaah, lol, ik bedoelde natuurlijk Forza ;) Maar goed, over GTR heb ik ook goede verhalen gelezen en gehoord...
    Maar goed, ik vergeleek meer F en GT :)
     
  17. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    De A.I in forza is geweldig, dat tailfishen jeepie valt mee als je maar hard genoeg rijdt;) maar ik heb zelfs meegemaakt dat ze mekaar van de baan afrijden, en je uitremmen das pas gruwelijk dat heb ik in GT niet gezien aangezien ze daar in een trein rijden..
     
  18. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Mwha, de a.i is in Forza bter, maar in GT4 soms prettiger. Laten we het daar maar op houden. Ik heb de games allebei rete veel gespeeld, dus ik zal het wel weten. Oke, het is een FM ''2'' topic, geen GT4 vs FM topic, die is er al. Als je dan zo graag gaat discuseren doe het dan daar. Persoonlijk vind ik de games allebei even goed.
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ach, vorig jaar draaide het Forza topic ook uit op een FM vs GT4 topic! :+ (thanks to JeePee :cool:)
    Ik heb Forza ook helemaal plat gespeeld en heb GT4 ook héél veel gespeeld. Ik moet zeggen dat de graphics in GT4 realistischer zijn, ze zijn niet zo flashy als in FM. Maar de AI is in FM vele malen beter.

    Forza 2 komt ook zéker in m'n collectie! :)
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Me 2 :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina