Forza Motorsport 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door mars15, 9 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Need for Speed? :+

2. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    Forza 1 was de tegenhanger van Gran Turismo 3. Gran Turismo 4 had als toevoeging dat je ook een hoop oudere auto's kon verzamelen, dus daarom zeg ik GT3! Al hoewel ik GT3/4 er beiden gelikter uit zagen als forza, minder pixelig.

Forza 2 zal de tegenhanger worden van titels als PGR-3 en toekomstige titels zoals PGR4 en (ps:cool: GT5. Titels die niet hardcore simulatie zijn als f1 en gtr. Die zijn dan ook bruut moeilijk. Forza 2 zal hopelijk wel meer simulatie mogelijkheden hebben als deel 1, en belooft er véél beter uit te zien als forza 1.

Hoop alleen dat ze deze keer wel meer wagens en tracks hebben(en dan ook écht, niet zoals de vorige keer toen zo ook al van alles beloofde...)

3. C O U G A R

C O U G A R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IS er eigenlijk al een car list bekend gemaakt die sowieso in de game zitten?
    Hopelijk de Cougar ....dream on....;)

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ahum, qua race simulatie heeft Forza 1 meer gedaan dan iedere GT serie.
    Dat jij het belangrijker vind dat er meer wagens in verzameld kunnen worden betekent niet dat Forza niet meer diepte en "realisme" bracht dan GT3 of 4.

De looks van de wagens in GT4 vind ik inderdaad ook mooier maar de belichting in Forza vond ik dan weer beter... ;)

5. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Heuh, wtf... Ik kijk nog eens door dat lijstje en ik mis naast Blue Mountain ook nog Road America en (niet dat ik deze jammer vind) Tokyo!? 3 nieuwe tracks erbij en minstens 3 weglaten, genaaid :mad:

Ik krijg al rillingen als ik denk hoe ze de carlist gaan inkorten... Van 300+ naar eehmm krappe 200 ofzo? Ik ga maar alvast een berg MS points inslaan :emo:

6. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Alleen jammer dat Road America eruit is. Ben allang blij dat Road Atlanta is gebleven. En zo te zien zijn het allemaal kwaliteit tracks (houd VEEL meer van Realworld tracks dan die misbaksels van fictieve tracks. Op New York na, die was ok).

Wat mij betreft is het schrappen van die banen helemaal ok. Ik ben een voorstander van een kleiner aantal kwaliteits tracks, boven meer middelmatige. En wat mij betreft waren de meeste fictieve tracks dikke middelmaat. Daarnaast is het voor iemand die geen 3 uur per dag kan racen nu beter 'bij te houden'. Grote kans dat ik er weer net zo fanatiek voor ga als in het MotoGP 1 / 2 tijdperk. Juist, voordat al die fictieve banen erbij kwamen :)

7. JeePee

JeePee Guest

Mwah, Forza had als enige pluspunt de schade. Verder vind ik de gameplay van GT4 realistischer aanvoelen. Ook de graphics zien er realistischer uit.

Dat valt wel mee denk ik. Van alle 12 tracks in Forza 2 ken ik alleen Sebring niet. Maar dat zal ongeveer een rondje of 3, 4 duren voordat die erin zit. Anders heb je altijd je map layout nog.

8. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind het juist leuk om veel banen te hebben. Blue Mountain was best leuk alleen beetje lastig inhalen en de AI was er verdomd snel maar al met al geen verkeerde baan. Tokyo vond ik maar kut dus dat vind ik ook niet zo erg. En rd america is een echte track btw ;)

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dat was voor JOU misschien het enige pluspunt.
    Voor veel mensen voelde de gameplay en AI van Forza weer beter aan dan GT.

Juist de diepte die je kreeg dmv de velen tuning opties is (was) uniek op consoles...

De auto modellen vond ik in GT ook beter maar de rest van de graphics (belichting e.d.) vond ik in Forza weer beter.

Gamerankings.com: Forza 93%
    http://www.gamerankings.com/htmlpages2/920720.asp?q=forza
    GT4 89%
    http://www.gamerankings.com/htmlpages2/561066.asp

Laten we het erop houden dat Forza de eerste serieuze concurrent was en is voor console racing en dat de GT serie nu echt moet laten zien dat ze ook schade kunnen toevoegen én online eens fatsoenlijk uitwerken ;)

10. EUF-DUTCHJACKAL

EUF-DUTCHJACKAL Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat maakt het nou uit welke beter was?! Het GAAT HIER OVER FORZA MOTORSPORT 2! |:- |:- |:-

11. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Zowel GT als Forza zijn totaal niet realistisch. En dat is maar goed ook, want anders was het geen ene reet aan om te spelen. :)

12. JeePee

JeePee Guest

Daar ben ik het niet mee eens. Los van GT4 is Forza op geen enkel punt heer en meester. Voor visueel tunen koop je Juiced of NFS, voor engine tuning koop je GT4 en voor finetunen koop je GTR. Daarnaast koop je voor de A.I. DTM3 en voor schade ook weer GTR of Richard Burns ofzo. Maar idd, een combinatie van dit alles maakt Forza een goede game, daar is iedereen het er wel over eens denk ik. Nu voor ons maar hopen dat Forza 2 een beetje gaat werken met die stuurtjes :b:

Want? Jij bent meer het Ridge Racer type?

13. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Dit kan misschien komen als een schok voor jou, maar niet iedereen houd van überrealistische racegames ;)

14. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Als je alleen naar de vergelijking kijkt van A.I ten opzichte van Forza en die van GT is die van Forza velen malen beter, maarja beide goede games

Laatst bewerkt: 30 jan 2007
  15. EUF-DUTCHJACKAL

EUF-DUTCHJACKAL Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hoelang gaat deze onzin nog door eigenlijk, wordt een beetje doodziek van dat welles nietes verhaal. Dacht dat dit de plek was om meer nieuwe dingen te horen over forza motorsport 2! Dit is totaal off-topic. Maargoed, om ook maar even off-topic bezig te zijn: Ieder heeft z'n eigen smaak dus voor ieder is er "ZIJN" spel. Voor mij is een spel goed wanneer je achterover of juist op het puntje van je stoel kunt gamen met vrienden. En als het er dan een beetje leuk uit ziet is het mooi meegenomen. Als de besturing maar goed is, dat is namelijk het belangrijkste! Dus a.u.b. vanaf nu alleen maar nieuws of opmerkingen over forza motorsport 2.... Pleasssssssssssse :x

16. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Denk toch meer dat FM een tegenhanger van GT4 was, kwam niet zo verschikkelijk lang na elkaar dus. :b:

17. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    *sluit aan :) O-)

18. Bjørn

Bjørn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De carlist inkorten vind ik niet zo erg. Met meer dan de helft van de auto's rij je toch niet. Maar ik had wel gehoopt op meer circuits en dan ook alleen echt bestaande circuits.

Daarmee was het kiezen van een regio ook intressanter, wat bij Forza 1 alleen bij de 1e auto die je kocht intressant was, want je had toch zat geld. Ik zie liever dat je een regio kiest en dat de 1e races die je rijdt ook echt in die regio plaatsvinden en dat je later meer en meer internationale races mag afwerken. Dus 7 circuits per regio, waarvan 1 stratencitcuit had mij leuk geleken.

19. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Nee hoor, maar videogames en realiteit liggen nogal aardig ver uit elkaar. En maar goed ook. :)

20. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Mja, heb je ook wel gelijk in er zijn belangrijkere dingen dan het aantal auto's. Aan 2 evo's / skylines / subarus / mr2's / rx7's enz. enz. heb ik ook wel genoeg, maar op die wagens zie ik ze niet zo snel bezuinigen dus als ze er daar weer 10 van in doen blijft er zo weinig over :+
    Ik vind echte circuits zeker belangrijker en stukken leuker dan fictieve maar ik vond het in FM eigenlijk best een zuinig aantal en dat blijft zo. Die regio's boeien me niet en ik weet niet of dat er weer in zit. Ik wil gewoon meteen racen met zo veel mogelijk verschillende soorten wagens tegen elkaar :)

Als ze dat menu maar wat stroomlijnen zodat je niet de hele tijd heen en weer moet tussen racen, setups, en upgraden want daar stoor ik me echt mateloos aan... En als dat klasse systeem beter werkt (meer verschillende soorten wagens die onderling competitief zijn) ben ik blij ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina