1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Forza Motorsport 3] Competitie (RCC)

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Kortestier, 27 okt 2009.

  1. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121


    -Forza Motorsport 3 Competitie-​

    Xboxworld! Na het grote succes van het eerste RCC seizoen op XBW ben ik blij dat ik bekend mag maken...
    Dat we het even netjes over gaan doen :cool: Bij deze wil ik graag de start van het nieuwe RCC seizoen officieel bekend maken. \o/

    Laat ik het even uitleggen. Op 4 juni, 2007 startte ik deze thread thread met de intentie om sportieve cups te organiseren waar iedereen gelijke kansen had. Ik koos die tijd voor de Renault Clio V6 als cup auto om zijn uitdagende rijstijl en tegelijkertijd makkelijke toegankelijkheid. De enige huisregels waren sportiviteit en gezelligheid. Er waren genoeg aanmeldingen om een eigen website op te richten dus Rivanov en ik richtte er een op, als nieuwe thuisbasis voor wekelijkse races met de Renault Clio. Maar om een lang verhaal kort te houden, FM3 is uit en we hebben er weer zin in!

    Mar ditmaal houden wij naast de Renault Clio Cup ook een Seat Super Cup. Waar een A-klasse WTCC Seat de hoofdrol speelt.

    Lees hieronder voor alle informatie.

    Renault Clio V6 - Woensdag 20.00 uur - (RCC)
    Een pittig autootje met een middenmotor die zelfs voor ervaren spelers een uitdaging biedt.
    Race met ons mee op Woensdagavond om 20.00 om koning van de Clio te worden. Geen upgrades, geen Tunes, gewoon ouderwets racen in 25 laps op circuits zoals Tsukuba, Sebring en Sedona.

    [​IMG]
    Q: Hoe krijg ik deze auto?
    A: Op 2 manieren, 1 je koopt hem in de game voor 20.000cr of je wint hem via de career rond driver level 3.


    Seat Leon Supercup - Zondag 12.00 uur - (SSC)
    Als tweede cup kozen wij niets minder dan de Seat Leon SR een auto zoals hij in de WTCC bedoeld is. Prima handeling, krachtige motor en een genot om mee te rijden. Met een paar upgrades voeren wij de snelheid nog wat op en met de mogelijkheid om zelf te kunnen tunen hopen wij op een intensieve wedstrijd. Met banen zoals Silverstone, Motegi en Catalunya in het verschiet zal dit dan ook geen probleem worden. Met een sprint (5 laps) en hoofdrace (15 laps).

    [​IMG]
    Q: Hoe krijg ik deze auto?
    A: Op 2 manieren, 1 je koopt hem in de game voor 47.000cr of je wint hem via de career rond driver level 12.


    Upgrades
    [​IMG] - Race Air Filter
    [​IMG] - Race Ignition
    [​IMG] - Race Exhaust
    [​IMG] - Race Brakes
    [​IMG] - Race Weight Reduction

    En als het goed is zouden je waarden zo moeten uitkomen.
    [​IMG]

    Random Challenge - Zondagavond 20.00
    Maar dit is nog niet alles. Want ook op Zondagavond 20.00 zijn wij van plan een race te organiseren. Maar niet zomaar een race maar een challenge. Elke zondag vanaf nu zal per week een challenge worden verzonnen, dit kan een NASCAR challenge zijn, een Japans Drift event of een Rally race, elke zondag is anders. En om jullie er meer bij te betrekken mogen jullie elke week een zegje hebben op wat de volgende challenge in mag gaan houden. Auto, baan en type race. Alle ideeën mogen ingeleverd worden. Vanaf 8 november vangt de eerste Challenge aan.

    Stickerregel!
    Stickerregel
    Iets wat wij opnieuw invoeren sinds de mogelijkheid van het zelf kunnen painten van je auto, is de nummersticker regel. Elke speler die deelneemt aan onze kampioenschappen dient een nummersticker op zijn auto te plakken waar; duidelijk zijn racenummer op staat en een afkorting van zijn gamertag. Sinds er weer race reviews worden gemaakt van de gereden races zijn de spelers makkelijker zichtbaar op foto's en kunnen dus door ons beter herkent worden. De nummersticker kun je downloaden vanaf mijn account. (gratis)

    [​IMG]
    * De oranje lijn is eventueel aanpasbaar zodat hij bij je kleuren thema past.

    De stickers worden op deze manieren toegepast:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Lobby's
    Helaas is het mogelijk om maar met 8 man in een lobby te passen. Dit dwingt ons dus om de spelers weer in 2 poules te stoppen. De A (ervaren) poule en de B (minder ervaren) poule. Dit hebben wij bedacht om voor iedereen de race leuk te houden.

    Hoe werkt zo'n poule?
    Poule A:
    1. Speler A - 20pt
    2. Speler B - 18pt
    3. Speler C - 16pt
    4. Speler D - 15pt
    5. Speler E - 14pt
    6. Speler F - 13pt
    7. Speler G - 12pt
    8. Speler H - 11pt

    Poule B:
    1. Speler A - 10pt
    2. Speler B - 8pt
    3. Speler C - 6pt
    4. Speler D - 5pt
    5. Speler E - 4pt
    6. Speler F - 3pt
    7. Speler G - 2pt
    8. Speler H - 1pt

    Elke winnaar van Poule B wordt automatisch de volgende race in Poule A gezet. Dit geldt andersom voor de verliezer van Poule A, deze wordt naar poule B gezet voor de volgende race.
    Zijn er 10 aanmeldingen? Dan worden de poules 5 vs 5 ingedeeld.

    De kalender
    Wij hebben besloten om ditmaal de races 7 Racedays te laten duren, we zijn dus 7 weken zoet met beide kampioenschappen waarna er weer een nieuwe selectie van auto's wordt gemaakt en een nieuw seizoen wordt gestart. Beginnend met aankomende zondag.
    De kalender ziet er zo uit:

    Renault Clio Cup (RCC)
    RD01 | Woensdag | 4 November | Tsukuba
    RD02 | Woensdag | 11 November | Suzuka West
    RD03 | Woensdag | 18 November | Catalunya National
    RD04 | Woensdag | 25 November | Camino Viejo
    RD05 | Woensdag | 2 December | Sedona Club
    RD06 | Woensdag | 9 December | Sebring Club
    RD07 | Woensdag | 16 December | Amalfi Coast

    Seat leon Supercup (SSC)
    RD01 | Zondag | 1 November | Laguna Seca
    RD02 | Zondag | 8 November | Catalunya
    RD03 | Zondag | 15 November | Sebring
    RD04 | Zondag | 22 November | Motegi East
    RD05 | Zondag | 29 November | Mugello
    RD06 | Zondag | 6 December | Silverstone
    RD07 | Zondag | 13 December | Le Mans Bugatti Circuit

    Regels
    Om het racen eerlijk te houden hebben wij wat regels toegepast waaraan iederen verwacht wordt zich aan te houden. klik

    Ik hoop dat jullie het hiermee eens zijn en we weer een ouderwets race-je kunnen rijden. Meld je aan in dit topic

    Ik zet hier iedere keer de eerst komende race neer. Wil je alvast aanmelden voor volgende week zondag dan moet je toch even op onze website zijn anders wordt het een grote administratieve rompslomp. :+

    Huidige stand:
    Seat Leon Supercup:

    [​IMG]

    Renault Clio Cup:


    ---------------------------------------------------------------------------------
    Verslag en punten komen ietsje later :)

    De volgende race is open:

    [​IMG]

    RD02 - Suzuka West - 11/11/09
    moment...

    Race information
    Track: Suzuka West
    Time: 20.00
    Date: woensdag - 11 november
    Laps: 25
    Assists: Gearbox
    Upgrades: geen
    Tuning: niet toegestaan
    Qualify: Yes
    Vehicle: Renault Clio V6


    Inschrijvingen

    Poule A
    1. Racerblade01 (host)
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.

    Poule B
    1. Shortbull (host)
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2009
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ziet er goed uit Shortbull. :)
    Succes ermee.
     
  3. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Pfoe het is een iets grotere post geworden dan verwacht :+ Misschien kan ik hem wat inkorten.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik moet zeggen dat die Eurocup bakken er wel tof uitzien.
     
  5. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Klinkt leuk :) Goede startpost ook, boeiuh dat hij wat groter is :D

    Ik zal me waarschijnlijk inschrijven voor de woensdagen :)

    Hoe schrijf je je eigenlijk in? Een nieuwe topic aanmaken op het 'Racedays' forum van 360Racing.nl? De link van in de 'Voorwaarden' wijst daar naartoe, vandaar.
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2009
  6. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    En ze rijden nog veel toffer :cool:
    Ik heb even wat dingen in spoilers gezet anders is het zoveel info ineens. :+

    Edit: ik vergeet te melden dat er bij 3 poules simpelweg 10 punten extra bijkomen. Mocht het zich voordoen. waar de laatste plek in Poule C altijd 1 punt waard is en in dit geval de eerste plaats dus 30 in Poule A.
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2009
  7. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Onee gewoon in het desbetreffende topic je eigen aanmelden. Zoek de race uit waaraan je mee wilt doen en post ff een berichtje.
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Jammer dat de Seat Leon op de zondag is. Dan kan ik niet. Achja, dan maar de RCC op woensdag, waar ik mede-grondlegger van ben. :+
     
  9. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Jij bent nog steeds een co-founder inderdaad :cool: Zonder jouw hulp was het nooit zover gekomen <3
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Vind het nog steeds 'jammer' dat destijds alle wedstrijden op zondag om 12:00 verreden werden. Ik kon toen helaas niet..
    Daarom is het fijn dat de woensdag er nu bij is gekomen!
     
  11. Sulletje

    Sulletje 370 PK Nekslag!

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga proberen tijd vrij te maken om mee te kunnen doen.
    Heb de career helaas nog niet gedaan, mn broertje heeft er wat in zitten klooien...

    Ik heb sinds ik het spel heb, non-stop het Nordschleife(Nurburgring) circuit gereden in Time Trial mode omdat ik daar vrijwel ieder weekend ook in het echt ga racen. Wat een TOPGAME!!!
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2009
  12. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Shortbull, denk dat ik me ook weer ga inschrijven! Liefst Clio's natuurlijk, alleen ik heb de game vrijdag pas.

    Ik laat nog wel van me horen! Shortie, ik voeg je sowieso weer even toe aan mijn Friend list? Cool with that? Ohja ik was trouwens ook nog "Beheerder" op het aller eerste forum toen.
    Was toen diep in de nacht met Shortie aan 't nascarren :cool: Dat was te mooi, veels te veel PK op de achterwielen 8)
     
  13. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    hehe, zou mooi zijn Doelie, het waren mooie tijden toen :+
     
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Owja short. de kans dat ik zondag aanwezig ben is nu zeer klein. aangezien mijn proefwerkweek voorgaat.

    zet me maar onder voorbehoud.
     
  15. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Shortbull, ik wil wel meedoen met die Leon cup.
    Maaruh, hoe heb jij die nummersticker genoemd?
    Dan kan ik die effe downloaden...
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb je niets aan. Want daar staat z'n GT afkorting in en je kunt 'm niet bewerken.
     
  17. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn eigen plaat al.
    Mag ik nummer 8 zijn in de Leon cup?
     
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    moet je even op www.360racing.nl aanmelden(sorry, niet bedoelt al reclame) maar daar zitten alle actieve racers in de competitie en daar staan ook alle nummers bij.

    en als dat er niet is moet je het maar even vragen.
     
  19. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Haha, ja ik kan die nummerplaat niet unlocked uploaden dus dat heeft geen zin. Je zou hem als voorbeeld kunnen gebruiken maar meer ook niet.
     
  20. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha dat had ik dus ook.
     

Deel Deze Pagina