1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport 3 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door SHiZ NL, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Van 1 naar 2 ga je 'naar beneden' en van 2 naar 3 ga je naar boven bij bovenstaande indeling, maar met een sequentiele bak, en/of semiautomaat e.d. ga je van 2 naar 3 meestal ook naar beneden, en van 3 naar 4 ook, etc.

Zoiets dus.

En als je van die bovenste naar die onderste wil upgraden, heb je ook een andere animatie nodig.

En (subtiele) bewegingkjes naar links en rechts zul je ook niet hebben.

2. JeePee

JeePee Guest

Wat een gezeik over die schakelanimatie.
    Zoiets is ontzettend simpel in te bouwen en het maakt geen zak uit welke versnellingsbak of iets. PGR3 maakte al onderscheid tussen flippers en pookje en handrem links of rechts e.d.

Het is gewoon goedkoop van Turn10 om dit achterwege te laten. Net zoals bewegende vleugels en ducts.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De animaties zijn toch altijd te traag dus realistisch ziet het er nooit uit. De game weet namelijk niet wanneer jij wil gaan schakelen dus de animatie start pas wanneer je daadwerkelijk al hebt geschakeld. Dan heb ik liever geen animatie dan een animatie die iets veel te laat doet..puur omdat het iets moet doen. Focus op de weg..

Tenzij ze een vertraging inbouwen, zodat je eerst drukt..dan gaat de hand van het stuur..dan schakelt ie pas. Nee, dat is pas irritant!

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Daar gaat het me niet om, en snap ik ook wel. Het gaat om de beweging dat die zijn hand van het stuur afhaalt. :)

5. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    Een makkelijke oplossing lijkt mij dat elke auto's maar flippers aan het stuur heeft :+ Zo zijn de schakelanimaties altijd op tijd. Dat alle auto's omgebouwd zijn naar schakelen op het stuur moet je dan maar ff accepteren :9

6. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Nu ik me dat zo bedenk, in Forza 1 zat wel een schakel animatie (zag er dan wel niet uit) die je in de replay kon zien van buiten de auto. Bij deel 2 heb ik hier niet zo op gelet eigenlijk, maar die heb ik niet zoveel gespeeld. In GT ziet het er dan levenecht uit, maarja die makers hebben ook hun ziel ingeleverd blijkbaar.

Anders moeten ze Tom maar inhuren, dan kunnen ze zijn schakel bewegingen opnemen in stijl haha.

7. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, Bij mij ligt het iets anders.
    Bij mij zit de beperking in mijn hoofd.
    (Cronische/Permanente Hoofdpijn, Oftewel ik word elke dag wakker met hoofdpijn. En heb al zeker 6 tot 8 jaar geen dag zonder hoofdpijn meer gehad.) (Verder heb ik ook Cronische/Laat opgekomen PTSS)

En daardoor zit ik met een vermindert concentratie vermogen, En wel meer dingen zoals veel duizeligheid(niet meer kunnen fietsen)
    Zwaar beperkt leervermogen. (Na een half jaar heb ik al moeten stoppen met de MBO ICT opleiding die ik deed, En momenteel zit ik 4,5 jaar later nog steeds 100% afgekeurd thuis.)
    En nog wel meer kleine dingen.

Voor race games betekend het dat ik mij niet tegelijkertijd op zowel de bochten als het schakelen kan concentreren.

Wat niet wil zeggen dat ik in sommige games na een bocht niet zelf even bijschakel als dat nodig is. (Omhoog of omlaag, vooral met sommige auto's in PGR4 is dat hard nodig.)

In Gears of War 2 uit het zich in het niet kunnen slaan en daarna schieten met de shotgun. (ik weet dat

En zo heeft elk spel wel iets waar ik tegenaan bots.

De oorzaak van mijn hoofdpijnklachten is nog onbekend (Binnenkort weer eens langs de huisarts)
    PTSS is in ieder geval niet de oorzaak van mijn hoofdpijn, Maar belast het wel extra.

8. schumi360

schumi360 Member

Leuk Bevonden:
    0
    veel sterkte das echt niet best wat je hebt hoop dat het goedkomt dit gun je niemand.

9. JeePee

JeePee Guest

Wat een onzin... als jij stuurt, dan weet de game dat toch ook pas een tijdje later? Moeten ze sturen er dan ook maar uit halen? Of gassen en remmen? In al de racegames waarin de developers niet zo lui waren is er echt geen vertraging te merken. De berekeningen gaan zo snel dat die animatie al is ingezet voordat jij de B knop uberhaupt hebt losgelaten.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd omdat er vantevoren wel al berekend is wanneer je gaat schakelen dus bij 8000 toren ofzo.

Om even terug te komen op het schakelanimatie m.b.t Race wagens en Road wagens. De animatie kan nog steeds hetzelfde zijn. En nog steeds er goed uitzien. :)

Productieauto.

Race auto

11. Skaaffie

Skaaffie zoek dieper

Leuk Bevonden:
    1
    Voor op de pc zijn er stuurtjes met echte H-pook of seq bak, voor de xbox niet( I know Fanatec, maar die is niet echt qua prijs van even aanschaffen).

Nu vraag ik mij af, als je een natuurgetrouwe animatie wilt zien je hardware dit ook moet kunnen, anders is het nog steeds niet realistisch.

De xbox controller, of het MS/logitech stuur hebben allemaal flippers. Je handen blijven aan het stuur terwijl je schakelt. De animatie kan dan inderdaad aardig overkomen als de rijder in de game zijn arm beweegt richting de pook.

Maar stel dat ik nu het Fanatec stuur heb staan met H-pook. Hoe kan het spel in godsnaam zien dat ik mijn hand van het stuur afhaal om de pook te bedienen( kost ook ietsje pietsje meer tijd omdat je echt een handeling extra moet maken)?

Ik denk dat daarvoor Natal in de toekomst van pas komt.

Tot die tijd is in ieder geval op de xbox geen realistische animatie mogelijk. Realisme is pas echt als hij al mijn bewegingen realtime kan volgen.

Voor mij is het nu is het gewoon een stukje eyecandy. Waar ik wel zeker van houd.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het ligt eraan met welke wagen ik rij met GTR. Als ik WTCC rij dan gebruik ik zelf ook het pookje maar rij ik F1, F3000 of Le Mans bakken dan gebruik ik de flippers omdat die auto's dat ook hebben. Maak het zo realistisch mogelijk voor mijzelf. :)

13. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Sjah, ik hou het erop dat die kleine vertraging irritanter is dan geen animatie :9

@JeePee

Dat stuur reageert gelijk op wat je doet, een druk op de knop bij het schakelen activeerd een animatie die niet gelijk werkt... Of je moet alles een seconde of 2 eerder willen doen, schakelen, wachten tot animatie, en dan pas schakelt de auto terug!

Nee, voor mij hoeft het niet die animatie, ik ben al lang blij met die cockpits :)

Laatst bewerkt: 10 sep 2009
  14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat bedoel ik dus. :)

15. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Bedenk me opeens iets, maar dat is misschien wat voor de toekomst. Dat je de schakel animatie beweging toepast met de linker of rechter stick, met bijvoorbeeld als je de pook naar boven of beneden beweegt de hand al tevoren op de pook komt met een animatie, en zodra je de knop indrukt schakel je. Misschien overbodig, maar zou wel tof zijn voor de beleving.

16. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Of gewoon koppelingspedaal gebruiken, dan heeft de game het ook meteen in de gaten :)

17. JeePee

JeePee Guest

Ik heb echt nog nóóit gehoord dat schakel animaties in bijvoorbeeld GTR2 of Evo of iRacing of rFactor of weet ik veel waar te veel vertraagd zijn. Elke echte wagen, en zo ook in elke game, of je nu met pookje of met B-button schakelt, heeft een bepaalde 'schakelperiode'. Zo duurt het bijvoorbeeld bij onze sequentiele rallywagen 150 ms voordat hij in een andere versnelling zit, en dat is SNEL. In die tijd zit de arm van het poppetje ALLANG bij de schakelpook.

Echt stom om de luie developers van Forza ineens te gaan verdedigen op een punt waar nog nooit iemand over geklaagd heeft. Heb zelf in GTR2 races anderhalf uur lang op tijd moeten schakelen om geen blow up te krijgen, en dat animatietje blijf écht niet achter hoor :emo:

18. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Dankje,
    En nee eigenlijk gun je het niemand,
    Maar er zijn er een paar geweest in mijn verleden waarvan ik vind dat ze het wel verdienen voor een maand of 3.
    Wellicht krijgen ze dan spijt van wat ze toen gedaan hebben.

@ JeePee,

Simbin is dan wel een totaal andere developer dan Turn 10.

Simbin = realisme en physics eerst en mooie grapichs zijn zo belangrijk niet,
    En Turn 10 is precies andersom. (AutoPron net als Gran Turismo - The unreal driving simulator.)

19. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Wat Simbin doet vind ik juist een goede zaak, omdat ikzelf een enorme liefhebber ben van de motor simulaties van Milestone die precies die stelling ook hebben. En hun games zien er op het eerste gezicht minder pracht en praal uit dan bijvoorbeeld een Moto GP, tenminste kwa spektakel op de baan maar het racen en het sim gehalte is puur genieten voor de echte motorfreak. In die zin ben ik dan minder een voorstander van Turn10 en Pholyphony Digital, gameplay en inleving komen op de eerste plaats voor mij dan.

Laatst bewerkt: 11 sep 2009
  20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Een van de best opgenomen gameplay-filmpjes tot nu toe denk ik:
    A Lap Around Sedona Raceway, club
    EDIT:
    Mooie reflecties soms in de cockpit. De scshakelindicator boven het stuur (cockpitview) leek niet te werken.

Een ontzettend snelle baan. Veel bochten doen me een beetje denken aan die bochten op Copperhead in FM2 op dat 2e rechte stuk, waar je vaak gewoon volgas doorheen kunt.

En nog wat auto's die niet eerder bevestigd waren:

Laatst bewerkt: 11 sep 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina