1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport 3 [Deel 6]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Chorus, 24 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Excuzie, LeaderBoard auto.

    Ik had gehoopt dat in FM3 eindelijk eens de auto's wat beter waren uitgebalanceerd tov de vorige versies, ipv nu dat er per circuit weer auto A of B alleen de toptijden kunnen rijden.
     
  2. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Mensen die interesse hebben?

    Kijk eens aan een nieuwe H2H! Eenvoudig ditmaal. BMW M3 GT2 als R3 klasse op Nürburg, a match made in heaven. Geen verdere toelichting nodig, inschrijven!
    Voor de echte diehards een must!


    [​IMG]

    DTM Nürburg
    Track: Nürburg (DLC)
    Time: 20.00
    Date: zondag - 28 februari
    Laps: 2x 10 laps
    Assists: (evt) Automatische Gearbox
    Upgrades: Niet toegestaan
    Tuning: Niet toegestaan
    Qualify: Yes - 3 laps
    Damage: Simulation
    Vehicle: #92 BMW M3 GT2

    Inschrijvingen
    Poule 1
    1. Shortbull NL (host)
    2. Erwindinho NL
    3. KingKoning
    4. MentalJ
    5. Head Ninja
    6. Yoekatak
    7. Soichiro Nesta
    8. Huib1968

    Poule 2
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.

    -(ovb) AZT B Tender
    -(ovb) Hyper Dutchy
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2010
  3. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Leuk dat jullie van 360 Racing een volle poule hebben?
     
  4. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    we openen altijd 2 poules :+ sorry dat had ik erbij moeten zeggen.
     
  5. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Wat is er eigenlijk nieuw aan die Nürburg DLC?:+

    En is het maar 1 baan?
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2010
  6. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Het is een compleet nieuwe baan. De Nurburg GP is een gewoon circuit en niet een tolweg zoals de Nordschleiffe.
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat is een beetje kort door de bocht, deels komt het ook door kopieergedrag denk ik. Ik probeer het uit te leggen:

    Dat een auto een leaderboard auto is is niet alleen omdat die auto ietsje sneller is dan de rest, maar ook door kopieergedrag. Een paar snellen zetten een leuke tijd neer met een bepaalde auto en anderen (niet jij en ik natuurlijk, wij zijn cool en doen dat niet, maar ánderen),gaan die auto om die reden ook gebruiken, waardoor de auto het leaderboard gaat domineren.

    Wanneer de snellen, die snel zijn in zowat elke auto lijkt het soms, een andere auto hadden gekozen, was het kopieergedrag ook naar die auto verschoven en was dat wellicht een leaderboard auto geworden.

    De eerste 2 maanden in FM2 was deze Nissan betiteld als LB auto geloof ik, omdat een paar mensen met talent er snel in waren.
    [​IMG]
    Maar niet veel later was hij weer voorbijgestreefd door anderen.

    Maar hoe komt het dan dat iedereen snel is in zo'n LB auto: Tjah, als iedereen in die auto rijdt, tuned iedereen hem ook en er zijn dan ongetwijfeld een paar goede setups voor die auto te vinden op de storefront.
     
  8. serialdrifter

    serialdrifter Team Slipmachine

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben ik het helemaal mee eens, en veel mensen denken gelijk dat het goed is om een tune te downloaden van een auto die op nr1 staat, en gaan daarna heel de tijd met die auto aan de slag. Terwijl ze niet lijken te snappen dat het grotendeels om de bestuurder gaat, niet de auto of de tune.
    Ik denk dat elke auto onderhand wel hoog in de leaderboards kan staan, het vraagt gewoon een goede tuner en racer.

    Is met driften trouwens precies hetzelfde, al die vragen van mensen wat de beste auto is om mee te driften... Elke auto heeft die potentie in zich..
     
  9. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Succes met een FWD dan. :9 Mits je de hele baan gaat powersliden, maar dat is geen driften te noemen.
     
  10. axi73

    axi73 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Het klopt grotendeels wel maar toch zijn die auto's op dit moment erg dominant in hun klasse. Als ik bekijk in F-klasse, daar heb ik 'n aantal Golfjes getuned als echte Leaderboard auto en heb daarmee verschillende top 10 tijden mee staan.
    Om online niet de rest eruit te rijden elke race, ben ik verschillende auto's gaan tunen om te kijken of ik deze net zo snel kan krijgen maar er blijft toch altijd minimaal 'n halve sec inzitten of zelfs 'n paar seconden verschil op kleine circuits.
    Zo heb ik 'n Yaris, Fiesta, Civic en 'n Focus waar ik wel top 100 tijden mee kan rijden maar ze halen het gewoon niet om dicht in de buurt van m'n Golfje te komen. Andere auto's die ik tot nu toe heb geprobeerd blijven ver uit de buurt van de Golf.

    Voor mij is dat juist het leukste uit de FM serie, het zoeken naar de juiste upgrades om het maximale uit 'n auto te halen in 'n bepaalde klasse. Hier kan ik echt uren mee bezig zijn, ik zie het als 'n grote puzzel. :)
     
  11. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ben nu bezig met een M3 om die optimaal te tunen voor de B-klasse. Heb in de A-klasse een hele fijne tune gevonden voor mijn GT3 RS en probeer datzelfde gevoel nu in deze M3 te krijgen. Heb nog niet zoveel ervaring met tunen dus het is nog heel veel proberen al heb ik wel gemerkt dat het belangrijk is dat je vroeg op het gas kunt in een bocht en stabiel een bocht door komt. Ben nu vooral dus bezig met deze balans en dat is inderdaad net puzzelen.
     
  12. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gooi altijd alleen de auto omlaag en pas de versnellingsbak iets aan , is meer dan genoeg voor mij :9

    Je kan er wel uren mee bezig zijn om te tunen vooral omdat je het soms beter maakt maar soms ook weer slechter waardoor je blijft afstellen.
    Zou het trouwens nog veel uitmaken of je een uitlaat of chip kiest wat uiteindelijk hetzelfde resultaat geeft (bijv F200).
    Of zouden deze onderling ook nog weer veel verschillen?

    Heb het nog nooit geprobeerd vandaar.
     
  13. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Eerlijk gezegd tune ik nooit. Gewoon auto upgrade en gaaaaaaaaaaaan! :)
     
  14. nals

    nals Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gewoon duidelijk dat alle klasses worden gedomineerd door een bepaalde auto.
    Kijk maar naar de S klasse ik zelf gebruik vaak een CGT en daar houd ik de gemiddelde Dodge Viper 08 wel bij. Maar als een champ of veteran in die auto rijd dan gaat ie gewoon harder op alle plekken. En als ik er zelf in rijd ben ik vaak ook wel +/- 2 sec sneller dan met een andere auto.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2010
  15. serialdrifter

    serialdrifter Team Slipmachine

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    2
    Meeste FWD autos kun je RWD maken in Forza :+
     
  16. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedoel je of het uitmaakt of je ipv alleen wegligging upgrades de auto naar F200 brengt dat hetzelfde effect geeft als je dit met motor upgrades doet?

    Zo ja, bij de meeste gewone straat auto's zul je het waarschijnlijk een grote uitdaging vinden om de auto in vooral bochten nog een beetje op de weg te houden(standaard bandjes en remmen die dan moeite hebben dat vermogen te verwerken). Je wint op de rechte stukken, maar verliest behoorlijk in de bochten
    Maar als je bv de Honda NSX-GTR neemt die heeft al een paar upgrades op bv remmen en banden, daarmee kom je dan wel makkelijker weg met alleen engine upgrades(die auto is zo lekker gebalanceerd standaard, je hebt soms het gevoel dat je met een AWD rijd, krijgt hem niet achterste voren in de bocht).

    Zo niet, wat bedoel je dan??

    Als ik een nieuwe bak heb, dan ga ik er eerst een paar rondjes mee rijden om te voelen hoe die zich standaard gedraagt. Dan ga ik ieder onderdeel na qua wegligging. Dan na iedere upgrade weer testen enz enz enz.

    En nog even terug komen op die Leaderboard auto's, Vooral de Audi S5 is über heerser op vele circuits en in een hoop verschillende klasses.
    En die staat nou toch al erg lang in de LB op de kop.
    Ik ben nu met de Mazda Familia bezig, die auto verraste mij echt, potentie om een LB auto te worden, alleen niet de race skills om in die top 10 te komen....
     
  17. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    kan iemand mij vertellen hoe je precies deze achievement kan krijgen

    Entrepreneur

    Sell a Tuning Setup, Design, or Vinyl Group from your storefront.
     
  18. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Quote van TA:

     
  19. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    wtf ik wist niet dat silver leden ook op auction house konden? Hoe kan dat nou weer?
     
  20. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Zo vandaag echt knieter veel geraced, 12.6% completion erbij :D. En nu naar bed!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina