1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport 3 [Deel 6]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Chorus, 24 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    jup maar vroeger was ook alles beter :)
    ikzelf vond PGR3 nog een van de slechtste games, de gehele singleplayer met de F50 GT uitrijden kom op zeg :emo:

    als je ook nu kijkt naar gebreken die vele games hebben en dan herinnerd wat PGR2 allemaal had, echt gek dat de sommige dingen nooit verder door ontwikkelt zijn. Denk bijvoorbeeld aan de radio/CD speler die je in PGR2 had, tijdens de race kon je van radiozender verwisselen door de linker/rechter thumbstick in te klikken. Je eigen muziek die je op de Xbox had staan kon je ook via de in-race cdspeler bedienen. Tijdens de race! dat is toch geniaal, de muziekfunctie van de 360 is naar de klote
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2009
  2. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Was is er klote aan? Je kan streamen van je pc, ipod, mp3 etc.
     
  3. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    streamen vanaf PC kon voorheen nog wel met windows XP enzo maar nu blijft ie maar zeiken over windows media player en het kwam erop neer dat het alleen met vista kan.
    ik stop zelf een SD kaartje in m'n xbox, maar echt super is het niet. Als je een lijst random afspeelt krijg je om de paar nummers vaak weer hetzelfde nummer te horen. Bovendien kan je niet tijdens de race een nummer skippen zonder hem eerst op pauze te zetten.
    Ook zo lekker dat als je een game opstart dat je muziek dan een aantal seconden wegvalt. Om nog maar te spreken van het gekloot bij elke game om de muziek op de juiste hardheid te zetten, omdat de ingame geluiden bij elke game verschillend zijn.
     
  4. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb xp met wmp en t werkt prima hier. Niet dat k het vaak gebruik, maar toch.
     
  5. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    De muziek functie vind ik ook al stukken minder werken, tegenwoordig race ik eigenlijk alleen met motorgeluid of af en toe mijn eigen muziek. Maar klopt wat je zegt over die radio uit PGR2, dat maakte de sfeer helemaal compleet en wat een tracklist ook waar ik echt veel goede muziekanten heb leren kennen. soms had ik het gewoon zo opstaan, om lekker naar te luisteren met bezigheidjes. :b:

    Maar toen werden games nog echt met liefde gemaakt, en creativiteit. Maar heel weinig developers durven nu iets tegen de draad in neer te zetten, en moet het allemaal maar mainstream blijven om zo het geld binnen te krijgen met vooral de slechte filmgames, een uitzondering op zijn tijd daargelaten. Neem bijvoorbeeld ook de Tournement vanuit Hot pursuit 2, ook supervet inelkaar gezet en lekker moeilijk. Bij mij begon het allemaal met Ridge racer op de eerste Playstation, en vooral 'Revolution' helemaal kapot gespeeld, daarna Rage racer met ook echt een hele toffe career/tournement mode waar je wagens vrij kreeg en kon upgraden, en zelfs de tracks werden groter. Ridge racer Type 4 ook heeeeeel erg vet, ondanks het wel wat makkelijker werd. Maar allemaal racegames met een goede singleplayer, en dat mis ik ook heel erg.

    De career uit de eerste Forza vond ik erg tof, deel 2 vond ik veel minder en ik vind wel dat FM 3 in dat geval al beter inelkaar zit, maar nog lang niet op topnivo en het kan zoveel interessanter. De tracklist vind ik wel weer veel leuker om te doen dan in deel 2, maar zoals aangegeven is veel te makkelijk allemaal. De volgende keer graag een Extreme hard moeilijkheidsgraad, en hardcore physics en een echt goed schademodel in plaats de auto's van staalspray te voorzien. ;):9
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2009
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Iemand een R8 voor me te koop voor een mooie bedrag, ik ben steeds te laat op Auction House en geen zin om volledige bedrag te betalen. :+
     
  7. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er nog wel 1tje voor je. Heb er toch genoeg :p. Hoeveel wil je er voor betalen?
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Weet niet wat je redelijk vind? Was 140.000 credits nieuw toch?
     
  9. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje overdreven reactie hierzo...

    Maar ik snap zijn punt wel, een drift competitie in de career mag zeker wel.
    Maar dan idd met de huidige (gewone) drift gameplay, want die is erg goed _O_
     
  10. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik verwachte zoiets eerlijk gezegd ook eigenlijk wel, want ik dacht dat de career wat gevarieerder zou zijn.
    maar als je er zo over nadenkt kunnen de AI helemaal niet driften. Dan zou je steeds in je eentje moet rijden en dan al van te voren vastgestelde (al dan niet afgeronde) driftscores van de AI moeten verbeteren. Dat is ook niet alles.
     
  11. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    voor 50k?
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Is goed, hoe moet ik dat doen?
     
  13. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Is voor mij ook een grote vraag :p. Denk dat ik hem op de auction house moet plempen en de tijd zo hoog mogelijk moet zetten. Komt hij uiteindelijk helemaal onder aan te staan.
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Is goed, laat maar weten wanneer je hem er op hebt gezet.
     
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Wat ik gemarkeerd heb voor je is dus duidelijk een schreeuw om aandacht.. dus daar ga ik niet op in.

    maar de reden waarom er geen Driften in de Single Player zit lijkt me dus vrij duidelijk. om de zelfde reden dat er geen Rallycross, Rally, Banger races inzitten.

    dit is nooit de bedoeling geweest van Forza Motorsport.

    Forza is verschenen om als eerste Simulatie Racer op de Xbox te verschijnen. een concurrent van Gran Turismo. en daar blijven ze bij. ze werken het concept steeds beter en verder uit.

    Toevoegingen van FM1 op FM2 zijn
    - de auction house(FM2) in tegenstelling tot de Player tot Player verkoop(FM1)
    - De Layer editor: van 100 layers op elke kant(FM1) naar 1000 per kant(FM2)
    - Meer shapes, zoals letters, logo's etc
    - de mogelijkheid voor layer groups.
    - Velgen Painten
    - Fotomode in zowel racemode als in paintmode
    - Beter toegang tot XboxLive

    Dit zijn allemaal dingen die de community gevraagd heeft en waar Turn10 op geantwoord heeft. tijdens FM2 zijn er meerdere druk bezochte topics geweest op forzamotorsport.net(geopend door Turn10 zelf) om nieuwe ideeen aan te dragen.

    deze nieuwe ideeen zijn zoveelmogelijk verwerkt in FM3. zoals bijvoorbeeld een cockpit view, een verbeterde online(jammer genoeg niet meer spelers), StoreFront + Auction House.

    er is veel gekeken naar de groeiende vraag naar Tuner cars. tuningshops kregen in FM2 een eigen sectie op het forum waar ze hun getunede auto's verkochten en promoten. hierdoor is de SF in leven geroepen.

    en wat betreft de Drift mode. deze is erin verwerkt zodat mensen online zich kunnen meten met elkaar. normaal was er een jury nodig en nou niet meer.

    dat ze het niet in de singeplayer hebben verwerkt vind ik meer dan logisch.

    en het blijven tenslotte amerikanen die het ontwerpen. en daarom zit Drag er wel in en drift niet. want drag kan je wel als je het niet leuk vind. en het is snel voorbij. maar iemand die driften niet leuk vind zal er dus geen tijd aan besteden. vergelijk het met Ovals. dat vinden europeanen ook niks.

    nog vragen? --> PM!

    De huidige opzet is ook lang niet zo populair als de oude. als je online kijkt zie je veel gewone racerooms waar gedrift word(vaak te herkennen aan de 75 ronden)

    hier oefenen mensen het Twinnen(naast elkaar) en vergelijken ze hun skills. punten driften is heel erg makkelijk. zorg gewoon dat je auto iets in de slip is. stuur helemaal de andere kant op het en houd hem met de handrem in de slip. gegarandeerd veel punten.

    en in de single player zou dat moeilijk zijn om te verwerken. want je moet de Physics van de tegenstanders wel aanpassen. of je moet voor dat de race begint een lijst geven met de gehaalde scores van de tegenstanders. maar dan krijgen ze weer het verwijt dat je geen tegenstanders ziet.(net als NFS)
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  16. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Wat ik dan zelf niet snap is waarom Turn10 de nachtelijke races eruit heeft gelaten, oke velen geven hier misschien niet zoveel om maar ik vind het juist iets wat erbij zou moeten horen in een sim als deze. Wat ik wel nog steeds vind is dat de physics nog verre van realistisch zijn uitgewerkt, Gran Turismo blinkt hierin nog altijd het meest uit op de console. De snelheid in de eerdere GT delen waren lager, maar toch met de bumper view kon je merken dat je door de hobbels en windsuizing hard ging. Dat moet in de volgende Forza echt beter worden, de rempunten vind ik ook nog steeds erg matig in Forza 3 en de besturing (met controller) veel te traag.

    Niet bedoeld om Forza te dissen of wat dan ook, maar het gaat er wel heel erg om het hele auto verzamel gebeuren. Niets mis mee maar ik vind wel dat het racegevoel er ook moet zijn, mijn stelling is dat als je een echte autofanaat bent die ervan houd om er vanalles mee te doen zoals het upgraden en stylen dan zit je in Forza goed. Maar is Forza dan idieaal om te ervaren en te genieten als racegame, dan zeg ik nee.
     
  17. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Sjah, het is jouw mening. Ik vind GT en Forza beide topgames, maar om te zeggen dat GT betere physics zou hebben dan GT... Nee dat gaat me niet lukken, en ik denk niet dat er veel anderen zijn die het met je eens zijn.
     
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Wat betreft de nachtelijke races. dat is inderdaad erg jammer. maar ik denk dat dat juist 1 van de punten is die worden toegevoegd in FM4. net als omstandigheden als regen en sneeuw.

    ik heb nog nooit GT gespeeld, (wel van plan wanneer hij uitkomt een PS3 + GT5 aan te schaffen) maar ik wil ze eigenlijk ook niet vergelijken. GT is alleen maar voor gebouwd om het allemaal zo realistisch mogelijk over te laten komen. maar het tunen/upgraden/painten/verzamelen/delen is er niet in te vinden. en dat is toch eigenlijk het enige wat me boeit met FM3.

    vind FM3 heel erg leuk, vind singleplayer leuk. maar dat haalt het niet bij het tunen/painten en het online gebeuren.

    De beste racegame zou volgens mij een combinatie zijn uit de volgende games:
    - Auto's uit GT5
    - Tune/Upgrade/paint mogelijkheden uit FM3
    - Online gebeuren uit FM3
    - weersomstandigheden en weerphysics uit PGR4

    lijkt me het beste..

    maar ik kan alleen maar hopen dat dat ooit werkelijkheid word.
     
  19. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Deze mening heb ik ook over het spel. Het race gevoel is gewoon niet aanwezig. soms rij je gewoon rondjes om credits te verzamelen.. voor een volgende auto. maar de sensatie en spannng in zo'n race is er maar matig.
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Vind juist het racegevoel wel aanwezig..
    vooral in de R3 en R2 klasse..

    in de lagere klasses is het indd erg weinig aanwezig maar door de season Mode is het juist mooi verdeeld..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina