1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport 3

Discussie in 'Algemeen' gestart door WinterBase, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in een interview die Dan Greenawalt horen zeggen dat je bij een koprol sowieso klaar bent en het dus kan schudden.

2. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    We moeten gewoon allen TOCA 2 in onze playstation/pc stoppen en deze gaan spelen 20+ auto's gek! Ik ben bang dat dankzij Turn10 meer de neiging heeft gekregen een "flashy" game te maken dan zich daadwerkelijk te storten op de sim in de game. (hoop dat ik het mis heb) Maar na al deze (het moet gezegd worden) prachtige pics en super coole filmpjes kan ik er gewoon niets aan doen dit gevoel te houden. Een beetje showy komt het over bij mij, stoere drift acties, mooie omgevingen, dikke paints en super graphics.

Ik ben bang dat ze het spoor en beetje kwijt zijn geraakt en nu gewoon een massa community game willen maken inplaats van een goede sim. Door alles erin te stoppen wat FM2 niet had en meer. Niet denkend aan de echt belangrijke dingen zoals, handeling, online mogelijkheden, realistische schademodellen. Dat soort dingen maken voor mij een game echt een sim. Heel dat driften boeit mij geen klap, maar ik weet zeker dat ze hier een groot deel aan hebben besteed, puur omdat de community daar veel tijd instopte.

Mijn conclusie: ze hebben zich laten afleiden door hun community en hierdoor de game anders gemaakt dan oorspronkelijk de bedoeling was. Iets wat soms goed is, maar nu voor die-hard sim-zoekers een afknapper is.

Ik wil de game niet afdoen als slecht met deze post! Integendeel, de game zal waarschijnlijk ontzettend vet gaan worden, alleen niet op de manier die ik mij heb voorgesteld, en ik denk veel met mij.

*al de boven geschreven info is puur gebaseerd op meningen, opgedaan door eerder gereleasde info en gamepics. Don't shoot me if i'm wrong. i'll buy the game anyway. Ik wil gewoon een goede discussie starten. :)

Laatst bewerkt: 12 jun 2009
  3. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ik ben benieuwd! Ik geloof het nog niet zo aangezien ik al wel video's gezien heb? (waar gewoon doorgereden werd.) en dan kan de game nog wel niet af zijn, maar om als laatste een schade model er bij in te werken lijkt me lastig..

We zullen zien?

Ik ben het deels met de post, boven mij eens!

Deze game gaat meer arcade worden dan sim. (niks mis mee maar ga dan niet meer praten over een sim. (want daar hebben we simbim voor kuch uche dat spel moet ik nog steeds aanschaffen maar ik wil eerst een demo :+)

4. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    A) Ze zullen nooit schade minder maken dan in het vorige deel
    B) In interview werd gezegd dat het schade model is uitgebreid (o.a. roll overs) en dat het dus voor de hand liggend is dat je races niet uit kunt rijden. Weet niet of dit inhoudt dat dat alleen zo is als je op je dak/zijkant blijft liggen of dat ook de auto totall loss gereden kan worden
    C) Het ging dus om visuele schade wat (hopelijk) maar deels aanstaat. Ik hoop dat het uitgebreider wordt dan in FM2 maar was van die schade al redelijk onder de indruk.

5. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    A. dat denk ik juist wel denk je nu dat ze elke auto evenveel schade gaan geven.?? het worder er meer en meer. dus ik denk juist aan minder schade.
    B. ben benieuwd waar ik dat interview kan vinden.
    C. Hopend... ja nou ik hoop er niet op.. waarom zou je het minder spectaculair laten weergeven als het ook echt kan? Kortom hooguit een bumpertje met wat krasjes..

6. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Welcome to the wereld van de PR. Waar alles met een korreltje zout genomen kan worden.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Zoveel meer auto's zijn er niet in Forza 3 t.o.v. Forza 2. Er zaten meer nieuwe auto's in Forza 2 t.o.v. deel 1 dus dat argument slaat nergens op.

Sowieso vind ik het veel te voorbarig om nu over het schademodel te gaan discussieren a.d.v 1 trailer! Met een redenatie 'het zit niet inde trailer dus ook niet in het spel' kom je niet echt ver.

8. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    In FM2 hadden ze 300+ auto's die allemaal schade hadden. Denk dat er 1 schademodel gebruikt wordt, die voor alle modellen van toepassing is. Dat gevoel had ik bij FM2 iig.
    Gamespot dacht ik
    Licenties e.d. spelen hier gewoon een grote rol. Ook dat werd in dat inteview op gamespot nogmaals gemeld dacht ik.

9. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ho ho daar baseer ik het niet op
    Zeker niet. (dat zou ook stom zijn)
    Maar aangezien mijn zeer hoge gevoels kennis "Kuche uche "zegt dat het niet zo zal zijn. Komt het er ook niet.
    Sorry klinkt zo arrogant I know maar ik ben wel eens vaker teleurgesteld. En als er wel een schade model in zou zitten was er allang meer over vrijgegeven.

Snap je een beetje.
    Dus eigenlijk doe ik niets anders dan een voorspelling geven... natuurlijk hoop ik op een schade model, het maakt voor mij de game boeiender en zal hem zeker dan ook aanschaffen..

En zoals de bovenstaande schrijver.. ik hou van discussie en dan maakt dit topic dan toch ook levendiger...

10. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Dus nu spreek je je eigen tegen? eerst zeg je dat het er wel inzit, en nu zeg je dat er geen schade in de game mag komen i.v.m de licenties van de wagens (wat volgens mij idd ook een erg belangrijke rol speelt.. (alhoewel ik ook al volgens mij ooit eens gehoord is dat game ontwikkelaars het daar op gooien zodat ze "lui * " hier mee om kunnen gaan...)

* met lui bedoel ik een soort van gemakzucht. niet dat ze hun werk niet kunnen, nee integendeel ze leveren top materiaal. en het is een werk om te maken. Ik ben jaloers op ze.

11. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Eens, schademodellen worden vanaf de kern van een game opgebouwd. Je kunt geen schade toevoegen als de game het nog niet ingeprogrammeerd heeft. Dus ik weet nu al bijna zeker dat de schade niet veel meer soeps zal bieden dan deel 1. Niet dat ik dat gigantisch erg vind. Zolang de game maar iets van een sim gaat hebben ben ik al blij. Schade is vet, maar optioneel. Toch hecht ikzelf er veel waarde aan, i.v.m. het vergroten van het taktisch bepalen van een race, wat weer leid naar realisme. Maar zoals ik al zei, het hoeft niet persé, om een vette game te maken.

Me <3 realisme.

12. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Je kan in FM2 toch ook lamo's, porsches en ferrari's zodanig stuk rijden dat ze amper vooruit komen? Ivm. licenties hebben ze al een hoop weten te realiseren.
    Ja, ook ik wil een auto in 2-en zien breken en ja, ook ik wil klapbanden, knappende ruiten en brandende wrakken.
    Je moet echter wel realistisch blijven. Zowel de 360 heeft niet oneindige kracht en developers zijn beperkt in het toepassen van bepaalde dingen.

13. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Geen idee of dat kan heb deel 2 nooit gespeeld (schaam :+ omdat de demo mij niet kon overtuigen?) maar konden in deel 2 de banden er af? had je klap banden? (konden de ramen er uit? of een wapperende deur?
    Of het met de reken kracht te maken heeft weet ik niet. als je het op die manier wil vergelijken waarom kan codemasters het met dirt (2) wel presteren?en zeg niet dat dirt er slechter uit ziet dan forza 3?)

O ik ga er van tussen niet omdat ik de discussie niet aan kan? maar omdat ik om val van de slaap?

14. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Interview
    Vanaf 11:00 minuten even kijken :)

Nee, in fm2 konden banden niet stuk e.d. Het schademodel van Dirt is gewoon impressive maaaaaaaaaaaaaaaar:

1) Een stuk minder auto's
    2) Ik denk dat FM2 veeeeeeel dieper gaat wat physics van de auto's betreft.

Ik denk dat het gewoon niet realistisch is om een game te krijgen met:
    1) Graphics van FM3
    2) Aantal auto's als in FM3
    :cool: Schademodel als in Dirt
    4) Physics als in FM3
    5) mis ik nog iets?

Tenminste, niet op deze generatie consoles.

15. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En gran turismo 5 dan?

16. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Dat is een game die nooit een schademodel zal krijgen, hoe hard ze het ook roepen. :+

17. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
  18. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
  19. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Deze dan maar?

http://www.youtube.com/watch?v=jvXgoyiAQOs

Even wachten tot het WRC stukje.. da's schade en in replay mode.

20. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Als dat daadwerkelijk in-game was, zullen ze vanaf het begin van de game al een soort van schadesysteem gehad hebben (puur basis). Echter door licenties lijkt mij dat ze dit niet verder konden realiseren.

Schadesystemen zoals in Burnout, GRID en DIRT zijn vanaf de grond opgebouwd. Die voeg je niet zomaar eventjes toe als een game al zover in een stage zit. Daarom ga ik er nu vanuit dat ze de schade niet veel beter zullen doen dan FM2. Zowel FM3 als GT5 niet. Puur visueel dus. (Ja zelfs FM2 heeft alleen visuele schade en geen dynamische zoals GRID).

EDIT: Nu moet ik wel even toelichten dat ik met dynamische schade bedoel dat het model van de auto op meerdere manieren te vervormen is zoals dat in het echt gebeurt, GRID, DIRT, en visueel, puur om schade gaat wat exact herhaald wordt als je 2 dezelfde auto's nose first zou wallplanten. Zoals FM2

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina