Zoals ik de bocht door drift;
In het begin is het makkelijk om even de groene/oranje/rode lijn aan te zetten of hoe het ding ook heet. Waar? Bij Maple in de lange ronde bocht, want het is toch wel gaaf als je die gelijk helemaal netjes drift. Belangrijker is dat het een fijne regelmatige bocht is en het gras, direct naast de bocht, werkt ook nog prima mee.
Even uitgaan van de SLS in de clubgarage:
In zijn 4 aankomen dan is de lijn rood, iets bijremmen en terug naar de 3, zodat de lijn geel is en het gas er even (bijna) vol op. Dan breekt de achterkant langzaam uit. Vervolgens meteen gas minderen en licht tegensturen (de auto opvangen). Nu kun je door het gas te doseren de achterkant sturen en indien nodig licht bijsturen.
Handrem ed. kan, maar is eigenlijk moeilijker omdat je dan minder controle hebt. De SLS is nu erg fijn omdat die niet als een debiel uitbreekt maar heel geleidelijk en dus makkelijk op te vangen is! Zou echt gewoon even een paar rondes rijden op Maple kort. Mede omdat je dezelfde bocht dan snel tegenkomt dus achterelkaar even kan oefenen. De SLS hoeft natuurlijk niet, maar iig een auto die niet gelijk ineens snel uitbreekt.
Voordat je het weet kun je een dergelijke foto maken (Note: dit is de tweede lange scherpere bocht die omhoog loopt en iets lastiger om te driften, omdat je het gas ook door de ligging van de bocht moet aanpassen):
Daarna is het leuk om te experimenteren met de hoek waarin je de auto laat uitbreken. Je kan de bocht snel nemen en de achterkant maar een beetje uit laten breken of hem bijna dwars zetten met bijna het gas vol open. Hoe minder je bij hoeft te sturen hoe mooier de drift en de 'kick'!!
Hier nog een handig filmpje om even te bekijken.
Je auto laten tunen:
Nogmaals als iemand een bepaalde tuning voor een auto zoekt en zelf niet aan de gang wil!! Dan doe ik het graag, want vind het een leuk aspect van het spel. Ben morgen rond 14:00 weer online. Makkelijkste is, als ik hem zelf niet heb, om de auto even te giften! Een vergoeding mag natuurlijk altijd, maar hoeft niet. Enkel de kosten voor het upgraden als ik daarvoor bij een merk zelf nog moet betalen.
Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
.
Laatst bewerkt: 21 okt 2011