Nee, natuurlijk is het niks nieuws. GT4 had het ook al, hoewel dat naar mijn idee, niet goed werkte. Dat jij gelijk mijn uitspraak als onzin bestempelt zegt meer over jou dan over mijn bericht.
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, ook niet dat ik blij ben dat het er niet in zit. Het enige wat ik doe is een mogelijke reden te geven voor het missen van deze effecten.
Wellicht is het al mogelijk, maar bewaren ze het voor FM5 om daarmee echt een verpletterende indruk te kunnen maken. Wellicht een andere reden? Ik weet het niet, en jij ook zeker niet.
Vergeet niet dat Forza gewoon een product is waar geld op verdiend moet worden, vanuit dat opzicht kunnen er ook keuzes gemaakt worden. Staat het product jou niet aan? Koop het dan niet. Niemand verplicht jou daar toe.
Binnen een game als FM4 waar veel rekenkracht nodig is voor de Physics en voor de graphics, grote groep auto's, redelijke viewing distance op open banen etc etc., kan het goed weergeven EN simuleren van regen net te veel zijn. Of dit nu teveel rekenkracht vergt van een verourderde console of teveel ruimte voor data op een verouderd medium of teveel tijd in het ontwikkelingsproces.
Het heeft ook te maken met de eisen die gesteld worden, kunnen er regeneffecten visueel in FM4 weergegeven worden? Natuurlijk.
Maar kan dan ook het effect van regen op de ondergrond en daarmee de reacties van 16 auto's daarop goed realistisch gesimuleerd worden met de huidige graphic standaard? Waarschijnlijk word het hier al een stuk lastiger.
En nee, ik zeg niet dat het allemaal niet mogelijk is. Ik geef alleen aan dat er verschillende mogelijke redenen zijn om bepaalde keuzes te maken.
Laatst bewerkt: 28 okt 2011