1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Forza Motorsport 5 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 1 dec 2013.

  1. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Zo moeilijk is het allemaal toch niet.


    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.328
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Ik heb al iets van een filmpje gezien op YT, dus zal er nog een keertje naar kijken. Ik heb helemaal geen pre race menu gezien, en als dat het enige menu van een race is, dan is er wel degelijk een grote bug in het spel. Het zou me ook niets verbazen, aangezien ik het wel vaker in Forza games heb gezien, onverklaarbare bugs. En het ligt echt niet aan mij, als het zo is, want ik constateer wel degelijk wat. Hopelijk zie ik het straks wel en is het gewoon beter opletten Yellow. :+

    Edit: Kan nog steeds niet die dravatar instellingen aanpassen. Bug blijft. Ik zit gewoon in het pre race menu, dus voor de race. En als ik dan drivarae settings kies, dan krijg ik het menu van de instellingen er gewoon voor. Echter wanneer ik (A) selecteer om een instelling aan te passen, er staan ook geen pijltjes aangegeven voor links en naar rechts, dan restart die de hele race. En als ik een tweede poging waag doet die precies hetzelfde, evenals bij de derde, vierde of vijfde poging. Het is gewoon een bug, dat weet ik nu wel, en ik kan er op moment helemaal niets mee. Het is niet dat ik niet van een beetje uitdaging hou, maar ik heb natuurlijk geen zin om elke race achter aan te rijden als de settings veel te hoog staan en ik ze niet kan veranderen.

    Edit 2: En ik kan er helaas ook niets over vinden via Google. :'-(
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2014
  3. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    OMG....
    Volgens mij restart hij indd de race of eigenlijk het pre-race menu, maar is je setting wel aangepast!


    Sent from Laguna Seca driving A Chevrolet.
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  5. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik heb ook iets vreemds.
    Als ik online race met een gekochte tune die gelocked is en ik moet mijn auto up of downgraden, dan meld hij dat de tune verwijderd moet worden.
    Als ik dan op remove druk, dan crashed het spel.
    Ik ga dit even proberen op te nemen en te posten (geniaal idee van Flavour), maar dit zal pas vanaaf laat zijn.


    Sent from Laguna Seca driving A Chevrolet.
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.328
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Dat klopt, in het eerste artikel van B Tender is er ook iemand die zegt dat je het wel een keer of 3 moet restarten voor er überhaupt iets plaatsvind. Heel apart, maar ik zal het zo nog eens proberen met slechts een enkele setting, zodat ik die echt goed in de gaten kan houden. En dan een keer of 3 resetten en zien of het werkt.

    Het is allemaal fucking vaag, maar misschien wel heel begrijpelijk. :eek:
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.328
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Ik geef het op. Voorlopig geen Forza 5 voor mij zolang dit niet gefixed word. :x
     
  8. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144

    Heb je dit gelezen!?



    Als het dat niet is, dan heb ik echt het vermoeden dat je iets niet goed doet.


    Sent from Bathurst driving A Holden.
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.328
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Ja, meerdere reacties en stukjes. Ik kan het gewoon niet veranderen in het pre race menu. Er is iemand in die eerste link van je die nog suggereert dat het via de Rivals Mode wel werkt. Ik zou dat nog kunnen proberen, maar waarom het dan niet werkt via de pre race menu in career is mij nog steeds een raadsel.
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Hier een linkje naar een poll waar je kan stemmen op welke dagen je graag een nieuwe Forza 5 competitie (los van de Rivals Challenge) ziet en op welke dagen de FM4 competitie blijft. (Alleen stemmen van mensen die mee hebben gedaan met een XBWRacing competitie worden meegeteld.)
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2014
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.328
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Werkt dus ook niet. Als het niet de bedoeling is dat je die instellingen kan veranderen, waarom ze dan in vredesnaam wel toevoegen aan de game? Troll van Turn 10 en Microsoft??? Laten ze dit aub fixen, want ik wil graag zelf uitvinden hoe het is om met lagere settings te rijden. Gisteren wel voor het eerst eens niet achter aan gereden, steeds dezelfde eerste race in career, maar het was nog 14e plek en steeds weer achter Gakkie ook. En zo goed is dit nou ook weer niet. :mad:
     
  12. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Of je bent heel slecht en je hebt de slechtste drivatars al, of je moet ff doorspelen dat je makkelijkere drivatars krijgt...
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.328
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Dat zou het kunnen zijn, maar dat menu zou je toch echt moet kunnen aanpassen. Ik heb namelijk al zoiets gezien op YT. Echter, in een filmpje van IGN kwam het er ook op neer dat je inderdaad door zou moeten rijden om tegen gelijkwaardige drivatars te racen. Misschien toch vanavond maar eens verder gaan, dan zien we het vanzelf wel. Ik zie namelijk ook nog nergens staan dat je helemaal niet die settings kan veranderen. Ik las wel van mensen dat het wel zou moeten kunnen, maar misschien eerst door meer te spelen.

    Tik maar eens in op Google: Can't change drivatar settings Forza 5 en lees o.a. de posts op de GameFaqs en Reddit links eens. Zul je zien dat je het wel degelijk moet kunnen veranderen, maar daar bij mij niets mogelijk is atm.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2014
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Je kunt drivatar settings wijzigen in pre race screen, ik heb hem op above average ofzoeits staan (+10%) en dan nog is het echt makkelijk, terwijl ik echt slecht ben in racers ...
     
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Laatst bewerkt: 7 jan 2014
  16. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Zal straks kijken. Marketplace update?
     
  17. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144

    Vandaag?
    Heb wel een week of 2 geleden een update gehad.


    Sent from Bathurst driving A Holden.
     
  18. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Bedoel je hetgeen wat je in dit filmpje ziet op ~5:30??

    http://www.youtube.com/watch?v=sILO1yD_pYs
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Die staat nog steeds op coming soon na m'n update.
    EDIT: een van de nieuwe dlc auto's lijkt de Caterham R500 te zijn (die kun je nu kopen, heb m al in multiplayerlobbys zien rijden ook)
    http://sdrv.ms/1iPLIwV
    Mijn interesse gaat vooral uit naar de Caterham, de twee Ferrari's (tijdloze schoonheden) en de Peugeot.

    EDIT:
    More info:
    [yt]gcAVN596wRE[/yt]

    2013 Caterham Superlight R500

    [​IMG]

    When the cars you built for racing become banned from racing and breed franchise slogans such as “Caterham Seven, the Car That's Too Fast to Race” you know you’re doing something right. The Caterham Superlight is the latest masterwork created by one of the patriarchs of racing design, Colin Chapman. The basic design of the Superlight R500 are the bones of the Lotus 7 which has existed in a mostly unaltered form for more than 50 years. Sure, there have been evolutions in materials, tweaks to dimensions, and the old live-axle rear suspension has long been replaced by a De Dion rear axle. At its heart, however, this is the same car that proved itself unfairly advantageous to race other cars. Caterham purchased the rights to the Lotus 7 in 1973 and has since been “simplifying and adding lightness” as Chapman prophesized so long ago. The Superlight R500 represents a weapons-grade thrill car that can deliver breathtaking performance anywhere it’s required. There are few cars in the world that can match its 0-60 times (at sub-3 seconds) and even fewer that can also equal its lap times that are otherwise only achievable in a purpose-built race car.

    1961 Maserati Tipo 61 Birdcage

    [​IMG]

    The trident logo of Maserati has always borne the burden of being known for its racing accomplishments. This Birdcage was the last hurrah from the storied manufacturer as it struggled to reconcile the expense of racing with profitability. Using the four-cylinder two litre from the 200S canted at 45 degrees, the Birdcage revolutionised the exterior of race cars of its era. Engine positioning also lowered ride height and the centre of gravity. Searching for rigidity and weight savings, Maserati engineer Giulio Alfieri designed the car’s latticed space frame composed of small diameter tubing, resembling a bird cage; thus the name stuck. Over the years, drivers whose names wrote racing history drove Birdcage Masis to win after win. Stirling Moss and Dan Gurney piloted a Birdcage to victory through harsh weather at the 1960 Nürburgring 1000 after overcoming an extended pit stop that set them back to fourth place. Carroll Shelby also put in wheel time in 1959 with Casner Motor Racing. The legends sang the praises of the Birdcage; give it a spin in Forza Motorsport 5 and see if you agree.

    2013 Mercedes-Benz A45 AMG

    [​IMG]

    When AMG gets its hands on a new Mercedes, wheels start turning and Mercedes performance becomes something astounding. The A45 AMG is no exception. Yes, it is a four cylinder; sure, it is a compact hot hatch. But with the AMG upgrades, it is nothing less than one of the best-performing hot hatches in the world. AMG starts with a sound, performance-driven luxury five door compact, the A45, which is an already nimble package. When you add the AMG AWD, it becomes a profound track performer. Setting records at the track is up to you, but the A45 AMG has set its own records already, in a category that is particularly attractive when it comes to racing: power. Loads of horsepower are pumped out of the 2.0-litre four-cylinder engine via a high-pressure turbocharger that receives a race-car-like 26psi of boost. The result is more horsepower per litre than a Porsche GT2 RS, a record for road-going cars. So, take it to the grocery store or take on all comers when the green light hits; the A45 AMG will not disappoint.

    1977 Ford Escort RS1800

    [​IMG]

    With a storied history in rallying and a body style that’s ripe for race replica paints (or whatever style you like, really), the 1977 Ford Escort RS1800 should prove as desirable in Forza Motorsport 5 as it is by Ford enthusiasts and collectors in real life. Begun in 1975, the RS1800 used the legendary Cosworth 1.8L BDA engine – capable of a healthy 115 horsepower – and powered its way to multiple rally wins and a couple of World Championships.

    1964 Chevrolet Impala SS 409

    [​IMG]

    Chevrolet’s engineering and design teams were rightly proud of the 1964 Impala, particularly the top-of-the-line SS 409 trim, but could any of them have imagined that their fast and luxurious full-size would be immortalised in song twice? First, the 409 cubic inch V8 was celebrated in a Beach Boys song called “409,” and then, exactly 30 years later, on the Dr. Dre and Snoop Dog track “Let Me Ride.” In between, countless enthusiasts have preserved or restored Impalas back to showroom condition, or customised them in countless ways. Peel away the phenomenon that the “6-4” has left in its wake and you can see why it’s become so popular despite being so widely produced — more than 880,000 Impalas were built in 1964, including more than 185,000 Super Sports of all varieties. Fewer than this were optioned with the impressive 6.7-litre engine sporting a pair of four-barrel carburetors, which cranked out an astonishing 425 horsepower. That was enough to take the Impala — no small car by any measure, now or then — to 60 mph in a swift 6.3 seconds. While handling isn’t necessarily the Impala’s forte, it demands respect as one of the ancestors of the later muscle car movement, because without the full-size cars that the high-performance V8s were built for, no manufacturer could have later dropped them into the intermediates that formed the basis of the genre. Cultural icon or stylish and fast cruiser, the Impala SS 409 is a lot of car.

    2002 Ferrari 575M Maranello

    [​IMG]

    Any time that Ferrari appends the name of one of their models with an “M” — for modificato, or modified — it generally means that it’s the final version of that model, incorporating all the refinements and upgrades. In other words, it’s arguably the best version of that car. That is probably a fair assessment of the 575M Maranello, a heavy revision of the 550 that preceded it. Ferrari sent the classically proportioned grand tourer back to Pininfarina for a nip and a tuck (mostly revised aerodynamics, intakes, and body-colored headlight surrounds), and then plunged under the hood to revise the Tipo F133E motor, punching it out a third of a litre to produce 508 horsepower, an increase of nearly 30hp. The 575M marked another highly significant milestone for the Scuderia, as the first road-going V12 car to feature an F1-style gearbox. Few cars have the poise, effortless grace, and startling performance as the 575M Maranello, one of the best front-engined grand tourers ever produced.

    2008 Lamborghini Reventón

    [​IMG]

    From the jet exhaust-aping hindquarters to the “all-glass” aircraft-style LCD cockpit instrumentation, and from all the knife-edged creasing on the bodywork to the massive centre-exit exhaust, you might think the Lamborghini Reventón is trying to mimic a stealth fighter. You’d be correct – the direct inspiration for this exclusive Murcielago variant was the F-22A Raptor, an advanced jet with stealth capabilities. But the Reventón is far more exclusive – eight times as many F-22As exist than Reventóns; only 20 would be delivered to Lamborghini’s most prized customers. Constructed almost exclusively in the woven carbon stuff, and sporting a blueprinted version of the Murcielago’s massive 6.5-litre V12, its 211 mph top speed is as close to flying a jet as you can come without leaving the ground.

    1957 Ferrari 250 California

    [​IMG]

    It’s easy to see why the 250 California is a favourite among Ferrari aficionados, as well as being one of the most valuable of the classic Ferraris. It’s the perfect blend of Ferrari’s 250-series racing technology in a package that not only is suitable for touring and cruising, it also lets you take in the raucous sounds of the wonderful Tipo 128F Colombo V12 through the open top. The “California” moniker is quite intentional — this Ferrari was specifically aimed at that growing US market, and was the brainstorm of two of Ferrari’s influential American distributors (Luigi Chinetti and John von Neumann), who wanted a car that translated the raw power of the “Tour de France” (TdF) racers into a stunning road car. To accomplish this, Ferrari turned to Scaglietti, the famed coachworks that primarily crafted bodies for Ferrari’s racers. The steel body was fitted on top of a chassis remarkably similar to the TdF, and buyers could option either a road-spec’d engine or special, competition-prepared V12s. All of this meant that the California, despite being a comfortable and relatively luxurious car, didn’t require a lot to be a very competitive racer — Ferrari even created some competizione racers with special aluminium bodies. Nonetheless, even the steel California is very lightweight, at under 2,400 lbs., so the 250 horsepower engine under the hood scoop makes this Ferrari a sprightly performer even by modern standards.

    1969 Nissan Fairlady Z 432

    [​IMG]

    From far away, it may look like a relatively common Datsun 240Z (Nissan Fairlady Z in the Japanese home market; Datsun was a brand name used in the company’s export markets), but the Z 432 variant is something truly special — a factory hotrod with a seriously potent motor, and whose rarity makes it one of the most desirable Z-cars ever. “432” stands for four valves per cylinder, three carburetors, and two camshafts — all features of the high-performance S20 motor yanked from the top-of-the-line Skyline GT-R. The S20 gives the Z 432 nearly 50 per cent more power than the stock L20 engine, seriously increasing performance. Outside, there are a few subtle clues that this was an extremely rare version of a classic sports car: red “432” badging on the flanks and hatch, unique mag-style wheels, and the signature vertically-stacked dual exhaust tips. Of course, all of the great features of the lesser Z-cars, like bold colors and the classic long-hood proportions, are still present. It’s the ultimate expression of the vision of Yutaka Katayama (better known as “Mr. K,” father of Nissan’s Z-car program) to produce a world-class sports car — and with only 420 produced and sold exclusively in Japan, it is as valuable as it is rare.

    1984 Peugeot 205 T16

    [​IMG]

    From afar, the Peugeot 205 T16 looks much like the front-wheel drive, front-engine street car it was based on. When competition in World Rally Championship (WRC) was at an all-time high, Peugeot wanted to taste the victory they had enjoyed in the past. To meet Group B homologation, 200 road cars had to be built and, with that, the 205 T16 was born. These radical cars had a specially developed mid-mounted four-cylinder turbocharged, 16-valve engine mated to a four-wheel-drive system. The street version of the 205 T16 only differed from the rally version through a lowered turbo boost and the interior trim. The factory rally cars had an astounding record beginning in 1984, taking first place in three rallies, then seven more first-place victories in 1985. After 1986, WRC cancelled the Group B category due to safety concerns, but not before the Peugeot 205 T16 brought in six more top podiums. The 205 T16 enjoyed its very last race – the 1986 Olympus Rally in Washington State – where it took second overall.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2014
  20. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    De update is dus voor de DLC cars?


    Sent from Bathurst driving A Holden.
     

Deel Deze Pagina