1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Forza Motorsport 5

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Kennen jullie deze epische tracks nog? Vooral Alpine Ring was ik compleet vergeten!


    [yt]G6-cfNTZGqY[/yt]

    [yt]YcnO5TbpsMc[/yt]

    [yt]2Uq7b8r27Ig[/yt]

    [yt]7kTx60Tn3uY[/yt]

    [yt]YPHITmDSm5g[/yt]
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat is wel heel vet. Dus speciale events zoals ook een beetje in Forza Horizon? Ongetwijfeld ook in FM4, maar tja...wel heel weinig gespeeld vergeleken met HOrizon.
     
  3. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Ik had voor de 360 een PS2 (daarvoor was het een N64, ja overloper he), dus ik begon pas bij Forza 2. Die Blue Mountain ziet er wel erg leuk uit. Ik kan er mee leven als ze die in Forza 5 stoppen in plaats van Bathurst :+
     
  4. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    De tijden dat de speedometers nog goed waren. Tegenwoordig in Forza is het mainstream pruts. Vinden jullie dat nou ook niet? Het ziet er allemaal zo simplistisch uit die speedometers van tegenwoordig in Forza, de laatst goede was in FM2.
     
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Kijk ik nauwelijks naar eigenlijk. Alles op gehoor en soms even checken naar de gear. En die is lekker groot nu. :)


    Trouwens, dit is die bocht die in dat plaatje stond. Ik heb nu al zin in Forza 5 :) (nog niet helemaal, nog meer banen nodig.)


    [yt]usK2gJRkwX4[/yt]

    Ga je dan met je lekke band, en met die samenwerking met Calspan wordt bandenslijtage in Forza 5 eindelijk goed. hopelijk.
     
  6. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Vind het gewoon zo ontzettend lame dat er geen dynamisch weer bij zit. 100% droog weer in Spa is helemaal niet realistisch ;) Lijkt gewoon een epic game moment dat er met 5 ronden te gaan ineens donkere wolken opdoemen en iedereen al begint te denken "Als het straks gaat regenen, duik ik dan de pits op in de hoop dat ik op die manier mensen voorbij? Of waag ik het erop met mijn slicks?"
    Misschien dat FM6 dat wel eindelijk gaat leveren en me reden geeft om XB1 te kopen. Tot die tijd maar GT6 of PC racing.

    Ik snap wel dat ik op dit moment niet het publiek ben waarop Forza mikt. Denk dat er maar klein percentage is die dit echt graag wil zien in forza en er ook gebruik van zou maken. Alleen denk ik dat van de gamers die nu nog FM4 spelen, dus de trouwe fans, de meesten dit juist erg graag willen en ook in hun cupraces zouden gebruiken.
    Dit implementeren is niet makkelijk, maar Turn 10 is een grote developer, dus dat is gewoon geen excuus. Dat het met de 360 onmogelijk was om echt goed erin te zetten, geloof ik. Dat excuus gaat niet meer op en daarom ben ik zo enorm teleurgesteld.
    Niet dat alles zo geweldig is bij de concurrentie. Ik doel dan op GT6 wat ongetwijfelt nog van die lelijke std wagens zal hebben en qua wagenpark wat te aziatisch is. Maar daar zitten wel gewoon features bij die ik graag zie. Niet dat ze dynamisch weer in GT5 goed deden, je kon niet zien hoe nat de baan was (buiten een lullig icoontje wat van 0 tot 100% ging), je zag dus ook geen droge race lijn. Hopelijk doen ze die dingen gewoon stuk beter met GT6. Locale buien zie ik niet gebeuren nog in GT6, maar ik vond de 24 uur races op le mans en op de Ring wel vrij tof, mede dankzij het veranderen van het weer. Zou helpen als GT6 ook wat meer banen met weer/nacht effecten heeft.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Voor mij als organisator is Forza 5 juist een goede optie. Uiteraard heb je PC Sims, en die zal ik ook meer gaan spelen, maar een eigen competitie opbouwen zou helemaal vanaf 0 moeten. Hier op XBW hebben we een lekker platform.

    En ik ga niet overstappen naar GT5/6 alleen voor regen om alle voordelen van Forza achter te laten. Forza is mijlen beter dan die game IMO. tuning, vinyl editor, engine sounds, online community zijn dingen die gewoon beter zijn. GT6 zal vast beter zijn in wat het doet, maar dat wordt Forza 5 ook.
     
  8. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    De uitgebreide paintopties is idd iets wat GT niet gaat hebben en ook het tuning is beperkter (upgrades met name). Maar uiteindelijk gaat het er ook om wat voor features je graag ziet in een race game en bij mij is dat ook heel erg dynamisch weer/tijd. Daarom vind ik de XB1 gewoon simpelweg de 500€ niet waard, omdat ik naast forza al jaren geen MS franchise erg goed vind.
    Een race community als deze ga ik dan ook zeker missen, misschien maar tot FM6, wie weet.
    Ik heb natuurlijk al een PS3, dus GT6 heeft ook een stuk lagere drempel om even te proberen voor mij. Ze moeten zeker een hoop technische dingen fixen die in GT5 echt niet best waren, dus het is ook maar afwachten wat ze ervan bakken. Er is altijd nog een PC met aantal opties..
     
  9. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Bij mij staat de gehele HUD uit. (Rij enkel in cockpitview) Bij veel tracks weet ik uitervaring in welke versnelling ik voor de bocht zit en in welke ik er doorheen moet. Soms bij de voor mij minder bekende circuits lastig, maar dan zet ik ff thet telemetrie scherm aan.
     
  10. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Ik vind het nieuwe A.I systeem veel belangrijker dan een paar druppels op de baan.. nieuwe A.I systeem lijkt me echt uitdagend, misschien dat ik nu eindelijk in de single player wat meer moeite heb om de A.I te verslaan :p
     
  11. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Dat zijn wel knallers hoor
     
  12. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dit inderdaad :) SP is nu echt boooooring....
     
  13. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Net op gamespot interview gekeken met dan greenwalt, maar spel word echt kicke denk, ik kijk er iig erg naar uit
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Zowiezo spa wordt bruut. En er komen er meer. Want Die Dan dude zei dat ze nu laserscan gebruikt voor de oude tracks, en de nieuwe tracks. Meervoud dus. :) en daar valt Praag niet onder. Want dat valt niet te scannen aangezien het fictief is.
     
  15. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Maar als je toch in Praag bent voor de omgeving kun je net zo goed gelijk even naar Brno, wat ik echt een mooi circuit vind. Prachtige hoogteverschillen en een paar lekker snelle bochten.
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik hoop op veel fictieve banen. Zeker GEEN F1 banen als Spa, Donington, Hockenheim etc etc.
    Die kennen we nu wel hoor.

    Nieuwe dingen? Als er headtracking in de Kinect zit, dan zou dat een ongelooflijke ervaring worden.
    (headtracking: de ingame camera standpunt draait mee met je hoofd)
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Dat zit in Forza 4 ook al dus dat zal we terug komen.
     
  18. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Gamersyde heeft een 60fps stuk footage van FM5 (als je de file download ofc, stream is 30fps)
     
  19. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ben nog niet overtuigd!
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Die 1080p vid is wel nice. Straks even overzetten naar me Xbox. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina