1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Forza Motorsport 5

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Forza 5 word voor mij echt een budgetbak spel als ik dit allemaal zo zie... Lijkt er nu wel op dat er amper nieuwe tracks bij komen en over een interessante offline careermode heb ik ook nog niks gehoord, zo zonde!

    Als ze weer niet meer kunnen verzinnen dan een ellendig lange gekopieerde eventlist die we nu al meer dan 10 jaar te zien krijgen hoeft dit spel voor mij niet meer. Lazy 10 _0/
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Liever dan zo'n career waar je in 2 avonden doorheen wandelt, en die voor de helft uit cutscenes bestaat.
    Al is Forza natuurlijk online gewoon het leukst!
    [​IMG]
    ^Indrukwekkend! Benieuwd hoe je auto er na een endurance race uitziet!

    En tenslotte is het natuurlijk heel goed nieuws dat Spa is bevestigd!
     
  3. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat Thrustmaster nog wel met duurder stuurtje komt die wat meer op de T500 lijkt met wel een clutch en H-shifter, wordt dan niet goedkoop. Ik zag bij filmpje in het settingsmenu nog steeds gewoon de optie voor clutch ook. Enige vraag is natuurlijk wat er met de oude stuurtjes gaat gebeuren en wat voor oplossing er komt.
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Als Fanatec maar met een oplossing komt zodat ik m'n Fanatec CSR kan aansluiten!
     
  5. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Liefst een career wat je oneindig kunt door spelen...
    Maar wel iets waar je hard moet werken voor je centen, een doel hebt, waar auto's total-loss kunnen en waar het mogelijk is om alles te doen met bijv. één (merk) auto, en niet 500 verschillende zoals nu helaas nog altijd het geval is. Ik wil een band opbouwen met mijn wagen!
    Zou je wel elk race met iets anders willen racen moet dit overigens ook kunnen, geef de speler eens de vrijheid in een game...

    Vond de careermode in GRID al een goed begin, je eigen team opstarten, sponsoren binnenhalen, betere teammates inhuren (waardoor races ook tactischer kunnen worden) en een eigen race-kalender opstellen... Werk al deze dingen realistisch en nog dieper uit, en Forza is ineens een heel andere game.

    Al deze dingen kunnen naar mijn idee heel makkelijk geprogrammeerd worden, en zouden heel veel spelplezier kunnen opleveren, maar ze doen het nooit bij racespellen, en dat begint zeer vervelend te worden helaas. |:-

    Online racen is leuk, maar verveeld mij best snel als ik niet met vrienden samen kan racen, en dan te vaak in races terecht kom met waardeloze restricties of tegenstanders...
     
  6. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Ligt het aan mij of is er weinig info los gelaten over forza 5 met gamescom..? Iemand hands on misschien?
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Stukje Gamescom-gameplay op Laguna Seca. Vooral het geluid vind ik erg lekker klinken, en ik ben ook wel benieuwd hoe het voelt op de controller met trillende triggers!
    [yt]1Q9lYOeR5pA[/yt]

    Dat klopt ja. Wat public-lobbies betreft doe ik alleen maar die B-class kwalificatie-mode, met ghosts zodat je er niet af geramd wordt, maar verder rijd ik ook zeer regelmatig hier op Xboxworld mee in de toernooien.

    http://forum.xboxworld.nl/forumdisplay.php?f=96
    Begin september als iedereen terug is van vakantie, beginnen de nieuwe races weer, en nieuwe deelnemers die houden van competitief racen mét ruimte voor gezelligheid zijn altijd welkom!

    Op woensdag hebben we de open-cup waar iedereen z'n eigen auto mag upgraden en tunen en op de zondag rijden we het komende seizoen elke week in andere auto's, om op die manier te bepalen wat de meest geschikte auto wordt om daarna een heel seizoen mee te racen!
     
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Nog steeds een kans voor Fanatec compatibility:

    bron




    Mad Catz Wheel:

    + Twin Force Feedback motors
    + Wheel rim release system
    + Ziet er robuust uit

    - Geen Clutch pedaal & schakel pook

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]




    Thrustmaster Low End Wheel: (Niet het dev stuurtje met clutch, zal een duurdere versie zijn)

    - $400
    - Ziet er cheapy uit
    - Klein (7:10 schaal)
    - Geen Clutch pedaal & schakel pook

    [​IMG]
     
  9. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik had ze reeds gelinkt ;)
    Ik meen ergens opgevangen te hebben dat het mad catz stuurtje zo rond de 200 moest kosten, mayb 250?! Daarmee lijkt dat ene stuk betere deal dan het "goedkope" thrustmaster stuur van 400 euro.
    Tja het is echt te hopen dat voor fanatec gebruikers een goede oplossing komt op de Xbox one (PS4 zal wel zelfde werken als PS3 ). En als het niet met launch is, is het misschien wel met de NL launch in februari ofzo ;)
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Aah gemist! Maar inderdaad gaat het hopenlijk lukken met de Fanatec adapter oid.


    Nog wat career info:

    [yt]_FVeJ0XSdhA[/yt]
     
  11. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Klinkt niet slecht... Maar of er nou echt uitdaging in zit ben ik bang voor.
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Dan moet je wat mensen toevoegen die snel zijn en vervolgens de AI heel hoog instellen. Dan heb je gegarandeerd uitdaging. :)
     
  13. Cees.S

    Cees.S Member

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer, maar de xone is iets te duur voor mij dus ook geen forza 5...
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Helemaal waar:thumbs:

    Met gasten als MentaljNoob in m'n lijst wordt die career straks voor het
    eerst een hele uitdaging (mits hij (en ik) hem koopt) :)
     
  15. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik laat dit 100% langs mee heen gaan en hoop dat ze met de volgende editie weer wat meer doen voor race/cuprace fans als mij, die de MP interessanter maken. Maar als er wat van de usual suspects van onze cupraces wel de overstap doen en het drivatar wel werkt, heb je mij ook niet nodig voor goede races. \o/
    Wie weet met FM6
     
  16. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Als je vervolgens dan weer bakken met credits wint en na elke race een auto krijgt zie ik nog weinig uitdaging in het spel zelf. Dat is een beetje het probleem wat ik heb met Forza. Buiten het circuit om is het gewoon geen game! (win twee races voor een merk en je kunt ook gratis upgraden, lachwekkend)

    Op het circuit kun je altijd wel uitdaging vinden.. Doe het nu bijv. in de vorm van een langzamere auto kiezen dan de AI. Echter heel veel races uit de eventlist zijn niet echt geschikt voor een serieuze uitdaging, want ze zijn simpelweg te kort. En zonder mogelijkheid tot kwalificeren vind ik het dan ook best oneerlijk...
     
  17. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    In een van de vorige delen had je nog wel eens bij een event dat je de races in een bepaalde volgorde moest afleggen en wie aan het eind de meeste punten had, won het event. Mag van mij weer terugkomen.
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Rivals-challenges niks voor jou? Ik heb me vooral daarmee ontzettend vermaakt (vond de FM4-career ook weinig aan), en meer uitdaging dan dan daar vind je nergens :thumbs:

    EDIT:
    Voor wat uitdaging: 15.000.000 credits als je één van m'n Top Gear Rivals (de rivals set, dus ook die niet-topgear baantjes daarin :) ) verbetert!
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2013
  19. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Dat zijn inderdaad mooie uitdagingen.. Maar heeft verder niks met de careermode te maken wat ik jammer vind, voor de credits hoef ik het niet te doen. Ben daarom dan ook vrij snel gestopt met de rival-challenges. Krijg nu wel nog telkens berichten met nieuwe uitdagingen, maar kan mij er niet echt toe zetten om dat serieus te gaan spelen.

    Mijn voorkeur gaat nu eenmaal meer uit naar single-player ervaring in games...

    Toch bedankt voor de tip, en zal zeker een volgende keer dat ik Forza opstart weer eens even bij in de Rival-mode gaan kijken.
    Al zal dat wel nog even kunnen duren, momenteel met andere games bezig en GTA V is er nu eindelijk bijna, en ja dan verdwijnen alle andere games voor lange tijd terug in de kast... :9
     
  20. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Zoals het er hieronder uit ziet kan je de auto een matte kleur geven en vervolgens combineren met Metallic, Chrome en Carbon vinyls! :)

    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina