[XOne] Forza Motorsport 5

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja het zou zomaar kunnen dat de licentie van Microsoft gewoon voorbij is, en die van EA niet. Maar toch is er wel een grote kans door de 'deal' tussen de 2.
     
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    nou het moet haast wel, aangezien NFS dan nooit Ferrari had mogen gebruiken..

    ik kan me niet voorstellen dat FM wel haar licentie verhuurt en dat ze dan niets terug vragen...
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Je tekent een licentie voor een aantal jaar. Het kan zijn dat het niet is vernieuwd. Kan ik me zelf niet voorstellen hoor, maar je weet maar nooit.
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wat dacht je van geld??
     
  5. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik nooit begrepen heb is dat Forza wel met car DLC komt, maar nooit met een circuit mappack.

    Natuurlijk, een nieuw circuit ontwerpen vergt veel tijd. Maar ik heb liever veel circuits en wat minder auto's. Dan veel auto's op een handje vol circuits.

    Er zijn altijd circuits die je niet liggen, dus de helft valt al af. Dan houd je er echt niet veel over.

    Je moet gewoon minimaal 50 circuits hebben. En dan niet meerdere versies van 1 track. Nee gewoon 50 verschillende locaties.
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik loop stage bij een bedrijf die Race Simulaties maakt. Banen kosten niet alleen veel meer tijd, het kost ook veel meer geld. Ze laser scannen elke track. apparatuur kost veel, mensen die scannen kosten veel, banen afhuren kost heel erg veel. En dan heb je pas je 3D referentie. Dan moet alles waarop je rijdt geoptimaliseerd worden, gebouwen en vangrails etc. moeten van referentie compleet worden opgebouwd. En dan moet alles nog helemaal worden voorzien van textures. Gras en asfalt en elk gebouwtje heeft een texture. Veel belangrijke objecten zoals de weg krijgen een 'normal map' wat er voor zorgt dat het lijkt dat er reliëf in de textuur zit.

    Als je dat allemaal vergelijkt met wat er 'slechts' nodig is om 1 auto te maken, dan is een auto bijna geen werk qua kosten & werk.

    Maar goed, ik hoop zelf natuurlijk ook op een grote batch nieuwe banen! :)
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ze hoeven van mij maar 2 banen toe te voegen om de game naar "The Next Level Of Epicness" te brengen..

    Spa & Bathurst..

    maar FM5 is voor mij toch een instant-buy.
     
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Inderdaad een must-buy. Console moet er dan ook maar bij :)
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Voeg voor mij daar Maple Valley, New York en die baan met die corkscrew aan toe en dan ben ik nog een snelle in Amerika vergeten, misschien is dat ook wel een fictieve.

    Iig geval een stuk of 4 wil ik er sowieso in hebben, maar New York aub niet reversed. 8)
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    New York is idd chill, maar New York reversed daarentegen. Son of a bitch!
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    En ook altijd op het laatste moment van de bocht. :'-(
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb de trailer ook eens op de 360 gekeken net, ziet er wel echt prachtig uit en als dat een indicatie is van hoe een auto er in-game uitziet....NICE! Ik blijf het zeggen, dit lijkt een soort PGR achtige Forza game te worden. De track alleen al en gewoon die auto's ook. Het hele sfeertje is echt PGR vind ik. En dan al die berichten dat er of een PGR5 zou komen of een nieuwe Forza en dat mensen van PGR Turn 10 geholpen zouden hebben. Ik zie dat hier wel aan af. :)
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Als we het al te weten komen, dan is dat pas op het laatste moment voor de release van de game en console. Het is voor de liefhebbers van beide series misschien wel een instant buy als dat bekend word in wat je verteld met je post. ;)
     
  14. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog niet echt overtuigd wat betreft de mogelijkheden. Ze moeten echt heel veel nieuwe gismo's toevoegen als nachtraces, mogelijkheid om zelf de spoiler aan te zetten, eventuele radio, rondkijken in de cockpit, goede geanimeerde pitstops. Anders is het gewoon een slap aftreksel van voorgaande delen want laten we eerlijk zijn. Wat is er nou echt sinds Forza 2 t.o.v. 4 verandert? Hooguit dat je in cockpit view kan rondkijken en dat de spoilers nu eindelijk uitklappen..
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Het zou toch gaaf zijn als ze bij de E3 zeggen, ''And now on the screen, best rated racing franchise of the past 10 years, Forza Motorsport 5.'' En dat ze dan gelijk infaden naar een dikke GT3 race in de cockpit met dikke regen en 30 auto's op de grid! :D
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Regen en sneeuw zou echt gruwelijk zijn. Of zelfs met onweer erbij. Regen was zo mooi in de PGR games he.
     
  17. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Reken er maar niet op kijkende naar Forza Horizon, waar je helemaal geen weer veranderingen had uit mn hoofd, kan het mis hebben. Een game waar hoge ogen gegooid waren maar echt niks van terecht kwam, gare grahpics, gameplay waarin je het na 3 races al zat was etc. Alleen maar zakken vullen en geen resultaten.
     
  18. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Misschien geen weer veranderingen maar wel nacht/dag cyclus, dus dat is stap 1. De screens lieten ook de McLaren P1 met koplampen aan zien, dus ik verwacht ook wel iets met races 's avonds/'s nachts en dan zou weerseffecten een logische stap zijn voor next-gen.
    Als ze geen weerseffecten of iets van nacht races hebben zou dat echt slecht zijn. Er zijn nu geen smoesjes meer voor te vinden, PGR5 had het 5 jaar of zo geleden ook al.
     
  19. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Komt FM5 dan eigenlijk wel naar Xbox 360? Zou enorm dom zijn om dat niet te doen aangezien niet iedereen een Xbox One gaat halen en er al enorm veel Xbox 360's zijn/potentiële markt.
     
  20. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.839
    Leuk Bevonden:
    860
    Denk het niet, moeten natuurlijk wel wat exclusive's zijn op het begin. Waarom zou je anders een Xbox One kopen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina