1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Forza Motorsport 5

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Meh Project Cars is aardig arcade. Heb het sinds het begin en het is een stuk beter geworden. Maar zoals je zegt de auto draait nog altijd om het middelpunt. Dat zit gewoon echt in de core van de game. En veranderen willen ze niet. Het ziet er wel mooi uit. Maar de handling zit tussen Grid en Forza in. Verder is het ook wel een klinische game imo.

    Probleem met geluiden is dat het idd realistisch is maar op consoles en PC heb je de auto niet onder je kont zitten. Dus dat gevoel moet gecomponeerd worden met banden geluiden etc naast de Force Feedback. En teveel geratel gaat dan te koste van het bandengeluid. Prima in een arcade game maar voor een sim is dat niet prettig.
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Banden heb ik eigenlijk niet zoveel gemerkt net toen ik mee reed. Ratellen ligt natuurlijk ook aan de auto, en met een BMW M3 van zo'n 30 jaar merk je dt wel meer. Maar het is vooral het schudden wat me erg opviel, dat zit met Shift en Project Cars wel goed. Alleen die physics inderdaad, ik ben bang dat ze niet zomaar nog een grote stap kunnen zetten. Ookal was de stap naar het nieuwe bandenmodel van begin dit jaar wel al naar de goede richting. Ik ben benieuwd of het nog wat wordt.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Met een echte auto maken de banden niet zoveel uit nee. Omdat je hem onder je kont hebt. Ja dat schudden is een leuke feature. Zit ook in rFactor bijvoorbeeld maar het eerste wat iedereen doet in echte sims is dat gedoe uitzetten. Leid alleen maar af. :)
     
  4. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets post ik ook vrij regelmatig bij gameplay beelden van nieuwe racegames. Het is allemaal veel te smooth, gelikt en soft. Racen is zoveel ruiger in het echt. Het maakt herrie, het stuitert, het is bruut en het beukt.

    Die game makers zouden allemaal eens een rondje mee moeten rijden op een circuit. En dat nu eens na proberen te bootsen.

    Daarbij zien de games er veel te kleurrijk uit, lijken de auto's vaak geen gewicht te hebben en is alles veel te schoon. Check maar de openingspost van dit topic. Alles glimt te veel aan die auto. Zelfs de banden, deze lijken wel van metaal. In het echt zijn banden beschadigd en grijs van het stof en zitten ze onder de kleine steentjes.

    Meh.... ooit komt het!
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Je kan het niet teveel laten bewegen. In een auto beweegt je lichaam mee en passen je ogen beter aan op wat er gebeurd. Op een scherm is dat een stuk minder fijn. :)
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
  6. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zeg ook niet dat het anders is. Qua kleuren etc kunnen ze het zeker beter maken.
    Minder smooth ook idd. Maar je moet niet te ver doorgaan. Ook als is het realistisch. Voor een sim is het niet ideaal . :)

    Zoals dit. Het is tof maar niemand die ik ken in de PC sim community heeft het aanstaan als ze een race van 1.5 uur moet rijden. :)

     
  8. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Tof filmpje, thanks. Ik snap ook jouw punt hoor. Als je het te doet, dan word je er gewoon misselijk van haha!
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hier nog een van rFactor 2. :)

     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Zo'n soort view en dan in een Occulus Rift zou wel een ervaring zijn..

    maar inderdaad voor langere periodes lijkt het me bijna zo vermoeiend als echt rijden
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Vind GT veel natuurgetrouwer ogen dan FM :)
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409

    Meeh, geluid is helemaal dof en je hoort bijna geen geratel door stomme GoPro case. Maarja, wel leuk dagje gehad met stage vandaag.

    [yt]U6372-zgRQw[/yt]
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Rauw is wat je in sommige races in Horizon al hebt vind ik. Je bedoelt die schuddende/drukke camera toch? Echt dat je bijna het idee hebt dat je zelf in die auto zit. Ik hou daar echt van, het moet niet allemaal te statisch zijn.


    Maybe so, maar persoonlijk zoek ik dat echt niet. Het moment dat een GTA of een BF echt 100% realistisch is, als een film...dan hoeft het voor mij niet meer...daar ben ik echt niet naar op zoek. Ik wil serieus kunnen blijven zien dat het een game is. GT oogde bij mij verschrikkelijk saai en de handling van auto's was echt ruk vergeleken met Forza. Forza rijdt echt heerlijk....maar GT...is veel te klinisch, zoals iemand hier al eerder zei.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2013
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    :)

     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
  16. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Naja ook maar crossposten dan :9.

    Je ziet bij de track info 'Hazy' staan, mistig dus. Dus hopelijk ook meer weertypes?
    Hmm regen op de Nurburgring en dat het dan ook realistisch gladder is etc zou echt baas zijn.
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja dat me me nog niet eens opgevallen. Zou tof zijn, hopelijk regen die keihard tegen je raam kletterd, zoals in PGR. Dat was echt mooi in die games. En nachtraces zou ik ook niet erg vinden. Die zitten niet in Forza toch? Behalve Horizon dan.
     
  18. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij staat er in FM4 ook al bij track info van Nurberg Ring "Hazy" en de temperatuur.
     
  19. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik weet niet of het Hazy is maar je hebt iedergeval wel wat tracks "Bewolkt" en Hockenheimring (en misschien nog wel meer, geen idee) heet ook "Zonsopkomst"
     
  20. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Maar in plaats van zonsopkomst of middag zie je nu 09:00 AM staan. Dus de tijd en hazy staan los van elkaar. En ook zie ik MAR 15 - 17 staan. Zin iiiiiin
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina