1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Forza Motorsport 6

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 13 jan 2015.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb als gameartist stage gelopen bij een bedrijf waar ze Motorsport Simulatoren bouwen en daar hadden ze contact met Turn10 en hadden ze wat documenten van Turn10 en ik kan je zeggen dat 'duivels verkoop gedrag' of 'luiheid' echt geen redenen zijn voor missende features. Er wordt constant gewerkt aan prototypes van features ja en tuurlijk hebben ze in deel 3 en 4 regen en nacht uitgeprobeerd. Je doet zoiets binnen een testomgeving op 1 track en na een korte expirementele fase ga je kijken of je er verder mee kan qua tijd en geld.

    Puur dat iets technisch mogelijk is betekend niet dat ze daar de tijd en budget voor krijgen. De development duurt anderhalf jaar met daarna een half jaar aan verder testen, bug fixing, polish en wat PR.
     
  2. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Bij Turn 10 geilen ze veel te veel op auto's en hoe mooi ze deze wel niet kunnen laten glimmen... :+

    Geef mij maar het Project Cars concept, minder auto's en poespas, meer (dynamisch) racen! :whistle:
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dan moeten ze niet elk jaar een Forza titel uitpoepen.. en al dat budget in een game die echt 'af' is stoppen, zoals dat in het verleden ook wel ging.

    Maargoed de meningen verschillen, ik ben dan ook totaal anti microtransacties en DLC die nog voor de release aangekondigd wordt.
     
  4. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Horizon 2 anders een game die wel echt af is met dag/nacht/dynamisch weer en een berg auto's in een open wereld.. Wat wil je nog meer dan?

    Met Forza 5 heb ik mij ook heel best vermaakt met de lancering Vd one, was allang blij dat er zo een goede racer was met de launch, het is heel wat dat er met een lancering van een nieuwe console gelijk zo een racegame klaar staat. Het zonnige statische weer nam ik voor lief.

    Dan ben je tegen een hoop games tegenwoordig? Destiny ook dan om er 1 te noemen..
     
  5. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Haha ja dan noem je idd gelijk een game die ik uit de grond van mijn hart haat, Destiny. Ik heb hem gehad maar verschrikkelijk. Maar er zijn zat games die ik wel echt 'af' vind als ze uitkomen. En heb mij heel goed vermaakt met Horizon (360). Forza/Fable was altijd voor mij een reden om een Xbox te halen, beiden games zijn echter niet echt waar ik op gehoopt had op deze generatie. Maar wie weet brengt FM6 daar verandering in hoor, we zullen het zien.
     
    Insane/Erret vindt dit leuk.
  6. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Wat heeft horizon 2 dan niet? Die is er onwijs op vooruit gegaan sinds deel 1 toch ?

    Je wilt eigenljjk een goede reden voor jezelf vinden om een one aan te mogen schaffen zeker haha. Limited Forza 6 console is trouwens erg vet met die geluiden en kicke controller, zou er bijna mijn witte op in ruilen :p
     
    Excess-Denied vindt dit leuk.
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Nee Horizon 2 op de Xone is geweldig, ik heb het bij een vriend gespeeld en is echt heel tof idd en vooruitgegaan t.o.v. deel 1.
    Die ga ik zeker ook halen als ik eenmaal een Xbox heb, maar op dit moment heb ik nog een 360 en vermaak mij er best mee in de paar uurtjes dat ik er gebruik van kan maken. :D

    Horizon 2 op de 360 daarentegen is echt heel triest, lelijker dan het eerste deel die er wel heel goed uitzag, deed mij een beetje aan een afgeraffeld product denken. Maar totaal niet te vergelijken met de Xone versie idd. En begrijp me niet verkeerd ben gek op race games en dan voornamelijk Forza komt ook wel een beetje omdat daar een gedeelte van de RSC developers aan mee werkt. En nu met de komst van Project Cars ben ik echt heel benieuwd wat Forza gaat doen om bij te blijven.
     
    Insane/Erret vindt dit leuk.
  8. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    De eerste Horizon heeft bij mij een betere indruk achter gelaten dan Horizon 2. de AI in Horizon 2, vooral op offroad, verpestte het voor mij.
     
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Horizon 2 voor de 360 is ook echt door een poep developer geport.
     
  10. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Vind Horizon 2 echt goed, maar dat off-road vond ik ook erg jammer,.... maakt het te onrealistisch,.... met een dikke lambo vol door alles heen; echt zonde.

    Heb wel weer zin in Forza6 en heb hem dan ook gelijk weer gepreordered. Je kan het maar weer gehad hebben. ;)
     
  11. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Dat zal ook allemaal best, maar hoe je het ook wendt of keert, er is altijd een business model aanwezig. Ook nu zullen er concessies gedaan worden behind the screens.

    Ik vind het ook erg zuur dat je moet betalen voor auto's die in alle delen wél aanwezig waren. Ik betaal er ook niet voor, enkel voor een auto die ik echt graag wil hebben en compleet nieuw is.
     
  12. JamuellAble

    JamuellAble New Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik koop Forza Motorsport 6 sowieso, op de release. Maar de DLC ben ik nog niet helemaal uit.. Mijn voorkeur voor arcade racers speelt hierin mee. Volgend jaar verwachf ik Forza Horizon 3, dan koop ik, net als bij Forza Horizon 2 alle dlc :)
     
  13. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Of je wacht met kopen van dlc op acties zoals "deals with gold".
    Ik moet zeggen dat ik al jaren geen car packs meer koop.
    Over priced en had al in de game moeten zitten.

    Ik vind het wel gaar dat je dlc auto's had in FM5 die bv bovenaan stonden met Time Trials en dus sneller zijn.

    Voor dlc wil ik best betalen, maar dan moet het wel een soort van Expansion zijn.
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2015
  14. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Horizon 3.. yessss! :cool:
     
  15. JamuellAble

    JamuellAble New Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    9
    Bij forza motorsport ga ik me na een tijdje vervelen omdat het aantal verschillende racebanen toch aardig beperkt is.. Daarom koop ik er geen dlc voor :)
     
  16. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Zelfs met een beperkt aantal circuits kan een race game heel lang vermaak bieden.. Als er maar genoeg uitdaging en dynamische zaken in verwerkt zijn.
    Als de AI dan ook nog leuk tegenstand bied blijft een racegame in mijn ogen ontzettend lang houdbaar! (online ben je toch altijd te afhankelijk van andere, te veel mensen online die niet serieus willen of kunnen racen helaas)

    Vrije training: Spelen met de afstelling van de wagen en het circuit goed in je geheugen opnemen. (rempunten bepalen aan de hand van objecten naast de track)
    Kwalificatie: Op het randje rijden voor die ene snelle lap. (het liefst pole-position natuurlijk)
    Raceday: Je positie verdedigen of volop in de aanval gaan om een slecht kwalificatie goed te maken, materiaal heel houden en eventueel tactisch rijden om een teamgenoot te helpen.
    En dan de pitstop bij het omslaan van het weer of versleten banden op het juiste moment maken als de game/race dit toelaat.

    Een race binnen een game duurt voor mij dan al vaak gauw een uur maar kan hier zo van genieten als ik uiteindelijk winnend over de streep kom en alles is volgens plan verlopen. _O_

    Dit soort zaken mis ik helaas nog altijd in de meeste racegames, zeker bij Forza voelen de races nooit goed aan. Veel te kort en totaal geen gevoel dat je echt met een race bezig bent of aan een competitie deelneemt. Voer je wagen op en je wint alles met gemak, zo simpel... |:- (heel leuk als je dan een eventlist voor je ziet met meer dan 1000 races ofzo die uiteindelijk nergens om gaan)
     
    Marcelinho_NL en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  17. JamuellAble

    JamuellAble New Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    9
    Online vind ik sowieso niet leuk.. Ik speel eigenlijk alleen maar solo-games. Eigenlijk is de eerste multiplayer die ik echt leuk vind om samen te spelen Payday 2.. En dat is co-op!

    Borderlands vind ik erg leuk. Maar dat speel ik ook liever.. Alleen :)

    Forza Horizon 2 wel eens online gedaan een paar keer. Eindig ik nog in de top 3 ook bij veel races.. Maar vind t alleen leuker :)
     
  18. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    FM6 gaat er zeker komen, misschien met de nieuwe controllert (mits voor een goed prijstje binnen te halen is) Project Cars laat ik links liggen (deze zomer toch weinig tijd)
     
  19. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ben wel benieuwd naar die nieuwe controller met name uiteraard de grip.
     
  20. Pollie

    Pollie Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik was me er niet van bewust dat forza 6 al in september uit komt. Ik ben wel erg nieuwsgierig eerlijk gezegd.. Ik hoop dat het echt een race game word, en dan bedoel ik de komst van trainingen, qualificaties en langere races. Of dat je net als bij PC zelf de lengte in kunt stellen.
     

Deel Deze Pagina