Vind jij. Ik heb ze ook beide (GT4 met het DFP stuur). En vind Forza véél uitdagender. GT4 is echt heel saai na een tijdje, die blijft alleen leuk als je een multiplayer potje doet, of als je graag Time Trialed. En dan heb je er niet eens uitgebreide scoreboards bij als in Forza, dus zelfs daarmee is het niet zoals het had kunnen zijn.
Nee, Forza straalt pure racerij uit. GT4 is meer een auto encyclopedie met daarbij ook de mogelijkheid om te racen. En ik vind de graphics van Forza beduidend beter trouwens, al mist het misschien de 'artistieke' touch die de replays van GT4 zo mooi maakt. De beelden tijdens het racen zelf zijn zonder twijfel veel mooier in Forza. Daarnaast heeft Forza uitgebreidere en realistischere physics (inclusief schade en veel realistischere botsingen met tegenstanders en muur), een heel uitgebreid online systeem en veel betere A.I. Wat het racen veel interessanter maakt.
Het grote voordeel van GT4 is het DFP stuur. En voor de échte liefhebbers de photo mode en endurance races. Maar die zitten ook in Forza (al zijn ze geen 24 uur) en tegenover de photo mode staat in Forza de mogelijkheid om je bak zo ontzettend tof te customizen en op Live te showen, dat ook daar een weerwoord is gegeven.
Nee echt, Forza overtreft mijn verwachtingen. En in mijn ogen ook GT4 behoorlijk. Wat niet wegneemt dat GT4 wel een heel tof spel is. Het wordt alleen zo snel saai. Iets wat in het woordenboek van Forza niet voorkomt.
Maargoed, verdere Forza vs GT4 discussies in het daarvoor bestemde
topic please
Klik om te vergroten...