1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport [DEEL 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Peter OtH, 19 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    hey.... ik wil dus mijn banddruk veranderen he om onderstuur/ overstuur te voorkomen maar

    wat is nu het verschil tussen de 2??

    ik haal ze altijd door elkaar

    en weet iemand wat ongeveer een goede banden druk is?
     
  2. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    k snap van dat tuning gedeelte ook de ballen nie van. kan iemand mij uitleggen wat voor effect alles heeft, als ik bepaalde dingen afstel zeg maar. wat gebeurd er namelijk als ik me banden druk verander, of dat ik de gearbox aanpas, of supension op soft of op hard doe.
     
  3. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je je bandendruk voor verlaagt worden je bandne zachter dus heb je meer grip, maar krijg je wel meer overstuur. En het omgekeerde geldt voor achter ;).

    Edit* Met de versnellingen kun je de gear ratio's aanpassen. Als je bijvoorbeeld een kleine baan hebt zet je de versnellingen dicht op elkaar, zodat je sneller accelereert. Heb je een baan met lange rechte stukken, zoals de nurburgring dan zorg je dat je wa 'langere' versnellingen hebt, zodat je meer topsnelheid hebt.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2005
  4. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je ff test run doen en dan tijdens het racen veranderen, dan merk je het duidelijk, als je iets selecteert staat het er ook duidelijk onder uitgelegd.
     
  5. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik weet nie eens wat onderstuur en overstuur is. ben nie bepaald thuis op dat gebied. en wat als ik me supension verander??

    edit\:

    ja dat weet ik, maar dat gaat vet snel weg die tekst, heel irritant.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2005
  6. Levathian

    Levathian Team XBW

    Berichten:
    248
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, je hebt inderdaad gelijk dat degene met de snelste auto eigenlijk achteraan moet beginnen. Dan is er meer uitdaging, want als ik nu vooraan begin, dan halen ze me niet vaak meer in. Als ik nu onderaan de lijst sta, dan koop ik altijd upgrades om te zorgen dat ik bovenaan de lijst. Want als ik niks koop, dan verlies ik de race zowiezo. Vooral met xbox live lijkt mij dit klote gedaan, want als dan als laatste begint met de langzaamste auto dan wordt je nooit eerste... :mad: :mad:
    Ik ga het daarom nu ook moeilijker voor mezelf maken, door de hulpmiddelen uit te zetten.
     
  7. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    kan je tijdens de test run veranderen dan??...hoe doe je dat dan?


    overstuur is dus dat je wagen te goed reageert ofzo?
     
  8. Stifke

    Stifke Frikandel Specialist

    Berichten:
    1.289
    Leuk Bevonden:
    3
    Onderstuur:
    Onderstuur merkt u direct. De voorbanden verliezen hun grip. Uw auto glijdt met de neus naar buiten zoals u op de afbeeliding hierboven kunt zien. De meeste auto's zijn van nature onderstuurd, dat geeft namelijk de minste kans op onaangename verassingen.



    Overstuur:
    Bij overstuur is precies het omgekeerde aan de hand. Bij snelle bochten zijn het nu juist de achterbanden die beginnen te glijden. Ook weer richting de buitenkant van de bocht. Dit komt vooraal voor bij sportieve auto's met achterwielaandrijving. Over- en onderstuur hebben te maken met het zwaartepunt van de auto.
     
  9. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 14 mei 2005
  10. Leonardo84

    Leonardo84 Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    FF googlen,

    Onderstuur
    [​IMG]
    Overstuur
    [​IMG]

    Onderstuur:
    Onderstuur merkt u direct. De voorbanden verliezen hun grip. Uw auto glijdt met de neus naar buiten zoals u op de afbeeliding hierboven kunt zien. De meeste auto's zijn van nature onderstuurd, dat geeft namelijk de minste kans op onaangename verassingen.


    Overstuur:
    Bij overstuur is precies het omgekeerde aan de hand. Bij snelle bochten zijn het nu juist de achterbanden die beginnen te glijden. Ook weer richting de buitenkant van de bocht. Dit komt vooraal voor bij sportieve auto's met achterwielaandrijving. Over- en onderstuur hebben te maken met het zwaartepunt van de auto.


    Stuurtip:
    Over- en onderstuursituaties onstaan vooral wanneer u met een te hoge snelheid een bocht door gaat. Het eerste wat u dus moet doen is vaart verminderen. Gaat u niet te snel dan is het loslaten van het gas al voldoende. Bij overtsuur kunt u ook tegenstuur geven door de voorwielen in de richten van de buitenkant van de bocht te sturen om de auto op te vangen.
     
  11. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    kee dan, thnx m8. nu snap ik het. ik heb dus heeeel vaak overstuur bij forza. wat moet ik dan aanpassen?? of is dit gewoon de gameplay, en ga ik te hard door een bocht. ook bij het uitacceleren van een bocht, slippen mijn achterbanden nogal. iemand tips??
     
  12. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke knapen zitten er op dit moment ook nog te wachten op hun Forza die gepreordered
    is bij GcShop via XBW?
     
  13. jazz

    jazz Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    veel overstuur kan je paar dingen doen.
    suspension wat zachter zetten
    als je suspesnion of erg stiff hebt staan dan glij je meer en ook maar kans op overstuur.

    gas minderen. Klinkt misschien stom maar soms moet je remmen om sneller te gaan. Altijd gassen lijkt dat je altijd sneller zal gaan maar wanneer je daarmee de bochten verneukt dan schiet het niet op. je moet je tempo aanpassen aan de grip dat je banden hebben.
    pak de banden temp indicator erbij. Worden je banden rood in de bocht dan stuur je eigenlijk te hard in en geef je teveel gas.
    je snelheid zal hierdoor ook drastisch dalen wanneer je gas blijft vasthoude want je achter banden die hebben totaal geen grip en slippen gewoon een eind weg.

    andere en laaste optie ook het moeilijkst :p gewoon gebruik maken van de overstuur:p met andere worden door de bocht heen driften dit vergt wel wat oefening.
    De achterkant van je auto breekt uit. Vervolgens tegensturen en dan rustig gas geven (niet vol gas want dan vlieg je eruit. ook niet te weinig want dan sta je stil)
     
  14. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Grootste minpunt tot nu toe van de game vind ik dat als je amar 1 foutje en je kan wel weer naar restart en dat is frustrerend.
     
  15. jazz

    jazz Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    valt wel mee hoor. ligt eraan wat voor fout. Als je echt tegen de muur gecrashed bent dan kan je het vaak wel vergeten ja. Maar het verschilt ook per baan. Ik vind het best een opgave om de A.I weer in te halen. Maar bij sommige tracks zijn er punten waar de A>I toch afremt terwijl je er met vol gas nog doorheen kunt. Als er nog genoeg laps zijn dan maak je nog kans.

    Heb wel paar keer gehad dat ik spinde maar kreeg de auto naar een spin direct weer recht dus daardoor lag ik niet ver achter. Je moet dus echt proberen je fouten te corrigeren en niet afwachten tot je weer kan rijden.
     
  16. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben begonnen met een Audi TT is dat wel een goeie bak?
     
  17. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Valt wel mee, maar ziet er in ieder geval wel het mooiste eruit van welke je kan kiezen. Het valt me op dat veel lui de Audi TT op het begin :9 ik ook :)
     
  18. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind die AI vooral DOM. als jij beetje voorop rijdt, en hun zitten in je slipstream, en je remt voor een bocht, beuken ze gewoon rechtdoor. wat wel lollig is opzich, is dat soms crashen, of van de baan vliegen. ik laat soms degene die achter me rijdt crashen, waardoor die anderen er vol op knallen, omdat zij lekker allemaal op dezelfde prefecte lijn rijden. en dan ben ik weg *) .
     
  19. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Bij GT4 of Forza??
     
  20. Bossplaya

    Bossplaya 1Man1ForceTrueskill

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    0
    dan rem je te vroeg waarschijnlijk , of zijn je skillz niet goed genoeg of zo...:p:p probeer maar eerst op easy of zo , mschien dat je dan kan meekomen ... welcome 2 Forza
    Nee egte bullshit AI dom , kheb al meerder keren meegemaakt dat ze je er gewoon finaal uitremmen , 1keer zelfs al gehad in een arcade race met GT wagens in de laatste ronde dat ik 200 meter voor lag
    op t moment dat ik de bocht aansnij komt er 1 in keer een wagen achter mij totaal zn rempunt mist en voorlangs schoot rechtdoor de grindbak in ,of pure frustratie , of egt een rijdersfout , ik weet t niet maar zulke dingen maak je bij GT nooit van zn leven mee ,
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina