Ik heb het spel dit weekend wat uitgebreider kunnen spelen en ik moet zeggen, hij maakt alle verwachtingen waar!
Eigenlijk kunnen simulatie racespellen mij maar heel even boeien, maar Forza blijft leuk. Je kan je auto een eigen tintje geven en de banen zijn echt goed en afwisselend.
Vooral de dynamische ideale lijn vind ik een zeer goede uitvinding, vooral voor de mensen die niet zo vaak een simulatie racespel spelen, zoals ik. Ik zal even uitleggen wat de dynamische ideale lijn is. De dynamische ideale lijn is de lijn op de weg die aangeeft wat de ideale lijn is. Dat is op zich niet echt vernieuwend, maar er zit meer aan. De dynamische ideale lijn heeft de kleur groen, dat betekent dat je vol gas kan geven. Als de dynamische ideale lijn de kleur geel heeft dan moet je gas loslaten. Als de dynamische ideale lijn de kleur rood heeft dan moet je remmen. Maar de dynamische ideale lijn past zich aan je rijstijl. Rem je te hard bij een rode streep dan verandert de dynamische ideale lijn in de kleur geel of groen, dan weet je dat je weer wat gas kan geven of in ieder geval kan stoppen met remmen.
Deze dynamische ideale lijn maakt het spel heel erg toegankelijk. Ook zijn er meer hulpmiddelen tijdens het rijden zoals abs etc. Hoe minder hulpmiddelen je aan hebt staan, hoe meer geld je verdient tijdens het rijden.
Top spel!!
Laatst bewerkt: 9 mei 2005