1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport [DEEL 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Peter OtH, 19 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Als je zelf schakelt, dan schakel je meestal pas op in de rode toeren en als je de AI laat schakelen schakelt hij meestal net voor de rode toeren hooger.

    Hoe hooger je in de toeren zit, hoe meer koppel je hebt, hoe sneller je optrekt :)
     
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Plus dat de AI niet helemaal lekker schakelt soms in een bocht. Ik ging toen ik zelf schakelde veel strakker de bocht door dan met automatische schakeling. Alleen als ik de driving aids uit zet wordt het wat te moeilijk voor me :)
     
  3. Levathian

    Levathian Team XBW

    Berichten:
    248
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Stealthstorm

    Stealthstorm Meuh!

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    Op sommige sites staat de release van de normale forza op 3 mei en de limited op 13 mei :/
     
  5. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    3 mei is de US release en 13 mei de europeese release.

    De gewoone en de Limited Edition komen volgens mij gewoon op dezelfde dag uit :)
     
  6. Stealthstorm

    Stealthstorm Meuh!

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar niet volgens bepaalde sites, daar komt zoals ik zei de limited op 13 mei en de normale op 3 mei. Maarja..dat zal zoals gewoonlijk wel weer bullshit zijn.. :)
     
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    geef eens de link van de sites die dat beweren :)
     
  8. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355

    Hrrrm......dat klopt niet helemaal wat je zegt.

    Hoe hoger je toeren hoe meer PK's je motor levert. Je koppel kromme ziet er iets anders uit.

    Gelijk maar ff een voorbeeldje: links de pk's rechts de Nm.

    [​IMG]
     
  9. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    idd ik wilde net zeggen dat dat niet klopt, en het klopt al hemaal niet voor diesels
    zitten die trouwens in forza? lijkt me wel tof! weer eens een keer iets anders, want je moet dan niet heel hoog door trekken, maar ook niet te vroeg schakelen omdat je dan weinig vermogen hebt.
     
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Nouja, het komt er op neer hoe hooger je in de toeren zit hoe sneller je optrekt :)

    Ik dacht altijd dat het iets met koppel te maken heeft, maarja ik heb in ieder geval iets nieuws geleerd op deze zondag ;)
     
  11. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Dat is dus nu juist niet waar! De koppelkromme geeft de trekkracht weer, je ziet dus ook dat op het einde van je toeren de trekkracht afneemt!

    Waarom ben je dan toch sneller:
    Door het eerder opschakelen valt de volgende versnelling iets verder terug in de toeren (bv 3000 ipv 4000). Als je de motor verder doortrekt behaal je daar je winst, doordat je iets minder verder terugzakt in je toeren.

    ;)
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2005
  12. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Laatst bewerkt: 24 apr 2005
  13. Levathian

    Levathian Team XBW

    Berichten:
    248
    Leuk Bevonden:
    0
    zeer relaxt stuurtje is dat zeg, maar ik hou het gewoon bij mijn controller. ff weer een paar filmpjes van forza kijken!
     
  14. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Laatst bewerkt: 24 apr 2005
  15. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Over het maximaal gebruiken van je koppel.Volgens mij: Jij als gebruiker moet ervoor zorgen dat de versnellingen op een zo juist mogelijke manier in elkaar overgaan. De autoleverancier geeft ook altijd het toerental op waarbij het meeste rendement uit de auto wordt gehaalt.. b.v. 140 hp @ 4700 rpm. Dit is dan volgens mij ook de waarde van de hoeveelheid toeren die ze gebruikte om het 0-100 km/h getal te meten. Dus te ver in de toeren is cker niet goed (ook al is het idd vaak beter dan te vroeg).
     
  16. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Hier eventjes een stukje van een abt motorchippie waar je goed kunt zien hoe het met koppel/pk verdeling zit: klikje

    Bij benzinemotoren is het al goed zichtbaar, bij dieselmotoren is het verschil nog duidelijker. In de lage toeren zijn de Nm's van belang, hoe meer toeren je gaat maken, hoe belangrijker pk word. Tot je het maximum bereikt hebt. In het geval van de link zou je dus schakelen bij rond de 6500 toeren. Dit is natuurlijk voor elke auto verschillend, maar meer toeren maken dan het moment waarop je maximum aantal pk vrijkomt heeft niet veel zin ;)
    ps. dit was over de getunede versie, de basis versie schakel je iets eerder :9
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2005
  17. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    vind ik wel goed gedaan in forza, dat als je zelf schakelt, je dna ook harder gaat. stimuleerd je wat meer om manual te gaan rijden. en het is natuurlijk vele malen leuker. maja als je even hard met automatic rijdt, en je hoeft er niks voor te doen, is bij veel de keuze snel gemaakt denk k.
     
  18. Feodor

    Feodor Active Member

    Berichten:
    1.588
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik rij altijd automatisch, ik kan gewoon niet manual. :)
     
  19. Stealthstorm

    Stealthstorm Meuh!

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    Net als met motogp, in het begin ging ik spelen met automatic en later manual en dat ging toch behoorlijk wat sneller ;0
     
  20. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer komt ie nou precies uit??
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina