Offtopic:
Maar ik heb hem dus lekker eerder Btw zodra ik die seat geunlocked heb dan mag je van mij proberen voor te blijven met die 'Ini Mini'...
Ontopic:
Ok, ik heb gisteren (na mijn msn sessie ) voor het slapen gaan nog even Forza gespeeld. Nja, even... Wil meteen met de deur in huis vallen dat het spel dik verslavend is, waardoor ik pas om half 3 lag te slapen (en nu zit ik op werk )
Wat is er allemaal al gezegd en wat niet. Nja al een hele hoop maar mijn bevindingen zijn:
GFX:
Deze vallen vreemd genoeg inderdaad een beetje tegen... Ik hoorde meerderen van jullie er al over, maar nu ik zelf gespeeld heb kan ik niks anders dan bevestigen dat de GFX (zowel de omgevingen als de car models) wel netjes zijn, maar zeker niet iets wat gevoel opwekt van 'WAUW'.
Echter, dit heeft dan wel weer als resultaat dat de framerate idd stabiel ligt (waarbij snelheidsgevoel ook aanwezig is) en er geen pop-up te bekennen is.
Ik hoorde iemand gisteren op dit forum zeggen dat hij het schademodel vond tegenvallen. Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Ik ben van mening dat het schademodel, ondanks bepaalde restricties als bijvoorbeeld het niet om kunnen rollen (wat btw in het echte werk ook bijna niet gebeurd...), naar behoren uitgevoerd is!
Nou moet ik zeggen dat ik in 1e speelsessie niet echt als bezetene rond heb gereden, dus heb het schademodel niet tot 'uiterste' getest. Maar ik merkte wel dat na een flinke schuiver in de grindbak, wat een iets te intieme relatie met de vangrail tot gevolg had, de voorbumper van mijn VW Corrado er zowat totaal vanaf lag. Hierbij hing de bumper alleen aan de rechterkant nog vast, wat kan kloppen omdat ik links de vangrail in klapte. Ineens had mijn heilige koe ook het verlangen om wederom te gaan plakken tegen de linkse vangrail. Ofwel, de auto trok duidelijk 1 kant op (nog de juiste ook, als je uitgaat van type voorgaande crash).
Ofwel zeer netjes!
Geluid:
Soundtrack is idd, zoals iedereen al meldde, bagger!! Maar aangezien mijn R&B/Hip-hop collectie op de HD al gauw oplossing bood, hoor je mij er verder niet over klagen
Geluid van de wagens is gewoon ronduit gaaf! Idd merkte ik ook dat bandengeluid, wanneer je op standaard instellingen laat staan, iets te overheersend is. Verstel je dit echter bij opties, dan krijg je effecten waar mening ander racegame 'U' tegen zegt!
Ik had in mijn Corrado op gegeven moment een andere motor gelegd (die van de golf R32) en meteen hoorde ik verschil. Het echte V6 geluid wordt naar behoren benaderd! (mijn vader heeft Leon Cupra V6 gehad, dus weet hoe het klinkt )
Ook het toevoegen van een turbo had tot gevolg dat het typische 'fluitgeluidje' (wat echt über is!) tevoorschijn kwam, en bij opwaarderen van de turbo overheersender werd! Nja deze kleine details maken het voor mij echt al helemaal goed!
Gameplay:
Aangezien ik toch al tijde PGR2 gewend ben, ik dus met dezelfde rijstijl aan dit spel begon, waren de 1e minuten van deze game op een aangename manier verassend! Hoezo laatste 10 meter pas in de ankers gaan? Hoezo de vangrail (al dan niet per ongeluk) gebruiken om een paar seconden te winnen?
Nee, niks van dit alles! Ik werd geconfronteerd met, voor consolebegrippen, een uitermate realistisch rijgedrag! Te laat de remmen in? Jammer dan, dit wordt geheid afgestraft met het veel te dichtbij zien en voelen van het grind in de grindbak (of nog erger, een iets te fanatieke aanraking met de vangrail).
De A.I is, zoals iedereen natuurlijk al lang gelezen heeft bij zowat alle reviews die van dit spel te vinden zijn, zeer goed uitgewerkt!
Zoals al eerder gezegd merkt de A.I nu eindelijk jouw positie op de baan op! Uitremacties, slip-streaming, defensieve lijnen rijden, offensief rijden (druk op ketel zetten), ontwijkacties... Het gebeurd allemaal! Dit maakt de singleplayer dan ook zeer uitdagend op te spelen, waarbij het nooit echt voelt als een sleur om bepaalde races te rijden, puur en alleen om credits te winnen. (Een gevoel wat ik toentertijds wél met GT had).
Tuningmogelijkheden, ronduit bizar veel! Ik meen het, echte racefreaks kunnen naar hartelust hun gang gaan! Er komen zaken aan bod waar menig 'standaard' persoon nog nooit in zijn/ haar (je weet maar nooit ) leven van gehoord heeft. Ook het pimpem met betrekking tot uiterlijk vertoon is enorm uitgebreid. Ik hoef hier niet verder op in te gaan want de mogelijkheden en soms bizar mooie uitwerkingen van deze functie is o.a te zien in thread elders.
Replaywaarde:
Nja hier kan ik natuurlijk nog niet al teveel over zeggen, zeker niet omdat ik nog maar weinig tijd met het spel bezig ben geweest. Desondanks is mijn eerste gedachte wel, dat je fockin lang bezig bent alles uit dit spel te halen! Nu heb ik zelf Live, maar ik zie dat ook voor mensen zonder Live dit spel zeer zeker genoeg te bieden heeft om maanden zoet te zijn (natuurlijk wel afhankelijk van hoeveel tijd je per dag aan gamen besteedt...).
*Hoef neem ik aan niet meer te vertellen dat er super veel tournooien in de careermode verwerkt zijn*
Maar ik onderbreek mezelf ff, want ik moet nodig weer eens iets gaan doen hier op het werk... Geef vanmiddag in pauze wel even een update ofzo.
Laatst bewerkt: 13 mei 2005