1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport [DEEL 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Peter OtH, 19 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stealthstorm

    Stealthstorm Meuh!

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    bol.com status verzonden. donderdag om 10:36, uw bestelling zal binnen 2 dagen arriveren. wtf..hopelijk gelijk vandaag =/
     
  2. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar moet je ook erg veel moeite voor doen om zoiets op je auto te krijgen.
    Hebben ze gedaan omdat anders alle zielepoten in no time met naakte wijfen
    op hun autotjes rijden.
     
  3. xbox-rookie

    xbox-rookie Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand al of je met twee accounts splitscreen op live kan of eventueel als quest.
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Zelf 'hop' ik echt van auto naar auto. Je ziet namelijk dat je voor elk event weer een 'ander soort' auto nodig hebt. Op die manier tune je vrij veel autos.

    Zelf ondervind ik nu echter dat als je maar de juiste auto wint (gewoon goed kijken welke autos je waar kan winnen en dan die races rijden) je er vrij weinig aan hoeft te tunen. Op een gegeven moment een A4 Subaru gewonnen en daar niks mee gedaan en vervolgens de AWD races gaan rijden, dan rij je ze helemaal lek (nouja, ik, met alle assists aan, zieligerd dat ik ben ;)). Wel heb ik mijn NSX redelijk volgepropt (ja NSX, beetje fout misschien) en wil ik mijn Saab eigenlijk ook nog doen.

    Wel tof trouwens, dat je met zo'n ouwe bak volledig gepimpt al die snelle wagens er uit rijd. Geeft een kick. Net als het diepere gebrul bij elke upgrade die je plaatst. Heerlijk. SPeciaal vroeg mijn nest uit gekomen (op een vrije dag) om weer te gaan racen.
     
  5. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Offtopic:
    Maar ik heb hem dus lekker eerder ;) Btw zodra ik die seat geunlocked heb dan mag je van mij proberen voor te blijven met die 'Ini Mini'...

    Ontopic:
    Ok, ik heb gisteren (na mijn msn sessie ;)) voor het slapen gaan nog even Forza gespeeld. Nja, even... |:- Wil meteen met de deur in huis vallen dat het spel dik verslavend is, waardoor ik pas om half 3 lag te slapen (en nu zit ik op werk 8))

    Wat is er allemaal al gezegd en wat niet. Nja al een hele hoop maar mijn bevindingen zijn:

    GFX:
    Deze vallen vreemd genoeg inderdaad een beetje tegen... Ik hoorde meerderen van jullie er al over, maar nu ik zelf gespeeld heb kan ik niks anders dan bevestigen dat de GFX (zowel de omgevingen als de car models) wel netjes zijn, maar zeker niet iets wat gevoel opwekt van 'WAUW'.
    Echter, dit heeft dan wel weer als resultaat dat de framerate idd stabiel ligt (waarbij snelheidsgevoel ook aanwezig is) en er geen pop-up te bekennen is.
    Ik hoorde iemand gisteren op dit forum zeggen dat hij het schademodel vond tegenvallen. Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Ik ben van mening dat het schademodel, ondanks bepaalde restricties als bijvoorbeeld het niet om kunnen rollen (wat btw in het echte werk ook bijna niet gebeurd...), naar behoren uitgevoerd is!
    Nou moet ik zeggen dat ik in 1e speelsessie niet echt als bezetene rond heb gereden, dus heb het schademodel niet tot 'uiterste' getest. Maar ik merkte wel dat na een flinke schuiver in de grindbak, wat een iets te intieme relatie met de vangrail tot gevolg had, de voorbumper van mijn VW Corrado er zowat totaal vanaf lag. Hierbij hing de bumper alleen aan de rechterkant nog vast, wat kan kloppen omdat ik links de vangrail in klapte. Ineens had mijn heilige koe ook het verlangen om wederom te gaan plakken tegen de linkse vangrail. Ofwel, de auto trok duidelijk 1 kant op (nog de juiste ook, als je uitgaat van type voorgaande crash).
    Ofwel zeer netjes!

    Geluid:
    Soundtrack is idd, zoals iedereen al meldde, bagger!! 8) Maar aangezien mijn R&B/Hip-hop collectie op de HD al gauw oplossing bood, hoor je mij er verder niet over klagen :)
    Geluid van de wagens is gewoon ronduit gaaf! Idd merkte ik ook dat bandengeluid, wanneer je op standaard instellingen laat staan, iets te overheersend is. Verstel je dit echter bij opties, dan krijg je effecten waar mening ander racegame 'U' tegen zegt!
    Ik had in mijn Corrado op gegeven moment een andere motor gelegd (die van de golf R32) en meteen hoorde ik verschil. Het echte V6 geluid wordt naar behoren benaderd! (mijn vader heeft Leon Cupra V6 gehad, dus weet hoe het klinkt ;))
    Ook het toevoegen van een turbo had tot gevolg dat het typische 'fluitgeluidje' (wat echt über is!) tevoorschijn kwam, en bij opwaarderen van de turbo overheersender werd! Nja deze kleine details maken het voor mij echt al helemaal goed!

    Gameplay:
    Aangezien ik toch al tijde PGR2 gewend ben, ik dus met dezelfde rijstijl aan dit spel begon, waren de 1e minuten van deze game op een aangename manier verassend! Hoezo laatste 10 meter pas in de ankers gaan? Hoezo de vangrail (al dan niet per ongeluk) gebruiken om een paar seconden te winnen?
    Nee, niks van dit alles! Ik werd geconfronteerd met, voor consolebegrippen, een uitermate realistisch rijgedrag! Te laat de remmen in? Jammer dan, dit wordt geheid afgestraft met het veel te dichtbij zien en voelen van het grind in de grindbak (of nog erger, een iets te fanatieke aanraking met de vangrail).

    De A.I is, zoals iedereen natuurlijk al lang gelezen heeft bij zowat alle reviews die van dit spel te vinden zijn, zeer goed uitgewerkt!
    Zoals al eerder gezegd merkt de A.I nu eindelijk jouw positie op de baan op! Uitremacties, slip-streaming, defensieve lijnen rijden, offensief rijden (druk op ketel zetten), ontwijkacties... Het gebeurd allemaal! Dit maakt de singleplayer dan ook zeer uitdagend op te spelen, waarbij het nooit echt voelt als een sleur om bepaalde races te rijden, puur en alleen om credits te winnen. (Een gevoel wat ik toentertijds wél met GT had).

    Tuningmogelijkheden, ronduit bizar veel! Ik meen het, echte racefreaks kunnen naar hartelust hun gang gaan! Er komen zaken aan bod waar menig 'standaard' persoon nog nooit in zijn/ haar (je weet maar nooit ;)) leven van gehoord heeft. Ook het pimpem met betrekking tot uiterlijk vertoon is enorm uitgebreid. Ik hoef hier niet verder op in te gaan want de mogelijkheden en soms bizar mooie uitwerkingen van deze functie is o.a te zien in thread elders.

    Replaywaarde:
    Nja hier kan ik natuurlijk nog niet al teveel over zeggen, zeker niet omdat ik nog maar weinig tijd met het spel bezig ben geweest. Desondanks is mijn eerste gedachte wel, dat je fockin lang bezig bent alles uit dit spel te halen! Nu heb ik zelf Live, maar ik zie dat ook voor mensen zonder Live dit spel zeer zeker genoeg te bieden heeft om maanden zoet te zijn (natuurlijk wel afhankelijk van hoeveel tijd je per dag aan gamen besteedt...).
    *Hoef neem ik aan niet meer te vertellen dat er super veel tournooien in de careermode verwerkt zijn*

    Maar ik onderbreek mezelf ff, want ik moet nodig weer eens iets gaan doen hier op het werk... 8) Geef vanmiddag in pauze wel even een update ofzo.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2005
  6. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Leuk verslagje BFalcon :)
     
  7. Jaywalker

    Jaywalker XBW Elite

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel erg jammer dat de singleplayer tot nu toe bij mij zeer makkelijk gaat. alleen de eerste keer werd ik 3de.. daarna alleen maar 1ste geworden zonder al te veel moeite...

    eveneens vind ik het onduidelijk WELKE auto ik nou moet tunen :eek: ik heb er inmiddels al een aantal maar ik wil graag op live een goede auto hebben..

    en hoe kan je zien of een auto D, C, B of A klasse rijdt?


    Voor de rest, Ultracool spel _O_
     
  8. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit is denk ik wel iets waar je zelf achter moet zien te komen. En dit is, of je het nou leuk vind of niet :), een kwestie van veel verschillende auto's testen. Want aantal PK's alleen wil niet altijd alles zeggen. Als jij er bagger mee rijd door de wegligging die je niet ligt, dan rijd je sneller in een kar die 'op papier' feitelijk misschien langzamer is.

    Maar goed, ik moet nu écht gaan werken... ;)

    EDIT: ik denk dat ik je vraag verkeerd begrijp, die over hoe je kan zien welke klasse je auto is. Want als ik niet verkeerd begrijp (wat me dus stug lijkt) dan vind ik vreemd dat je niet ziet omdat die klasse onderhand altijd in beeld staat. Ook met tunen word het aangegeven wanneer je auto door bepaalde ingreep naar andere klasse verschuift...
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2005
  9. JD1980

    JD1980 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    idd goed verslag Bfalcon, ik heb ook nog wat op te merken bij dat verslag van wat mij is opgevallen.

    1. ik ging in de free run ff rijden met wat auto's om het geluid te checken en dit is wat mij opviel: bij de carrera GT ging de vleugel niet omhoog???? zelfde bij de SLR daar ging de vleugel niet omhoog bij het remmen???

    2. naverbranding hoor je wel maar zie je niet??? Ik ging met de merc DTM ff een paar rondjes Silverstone doen en ik hoorde wel heerlijke rauwe naverbranding maar zag het niet aan de zijkant????

    3. en tot slot een grafisch minpuntje. Dat het wegdek 'glimt' (gebumpmapped or whatever) OK, maar het gras???

    verders is dit de game voor mij op de Xbox echt super alleen jammer van het bovenstaande.

    ciao
     
  10. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Een vraagje erover; heb het spel nu al even gespeeld. Dan de career mode; Heb je de cup van de Asian cars bijvoorbeeld uitgespeeld en wil je aan de Europa cup beginnen, dan heb je meestal al een flinke smak geld. Koop je dan een EU auto om mee te doen aan die EU cup, dan kan je hem al bijna volledig tunen en zijn de eerste races ontzettend makkelijk... Ligt dat aan mij, doe ik iets verkeerd? Tot nu toe zit ik gemiddeld een halve ronde op ze voor. Ach ja, gewoon de auto minder tunen :D
     
  11. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt niet aan jou ;). Ik reed met mijn volledig getunede r32 alles eruit. 559 pk heeft ie :+. Heb ik tegenstanders op hard staan, maar je kunt gewoon met 2 vingers in de neus die race winnen. Maja als je naar professional en verder gaat, wordt het steeds moeilijker als goed is.
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Rijd met m'n volledig getunede Audi TT ook de computer volledig weg. Moet 'm alleen nog wat beter afstellen.
     
  13. Mouse

    Mouse a.k.a Moeswa

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    n het scherm van je garage als je op de auto staat zie je links boven wat voor auto het is (bv D1 B3 A2) let op in het begin kan een auto een D zijn maar als je het upgrade dan wordt ie dus verplaatst van klasse
     
  14. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb met mijn getunde Audi erg veel last van overstuur. MOet nog ff wat klote met de banden spanning en de stijfheid van mijn vering maar echt dat ding rijd wel goed.
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb juist nogal wat last van onderstuur. Daarom moet ik 'm nog even goed afstellen. Zit nu in de career op Level 12.
     
  16. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Off-topic:
    Dat zeg ik... ;)

    On-topic:
    Ik ben begonnen met een Corrado i.p.v de door bijna iedereen gekozen TT. Echt ik moet die auto niet, dus vandaar mijn keuze :+
     
  17. Mouse

    Mouse a.k.a Moeswa

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Hangt ervan af welke klasse je auto is zo heb ik europa gereden met een A1 VW R32 en ik moet zeggen viel niet mee die gasten te verslaan. Maar ik moet de kunst van het tunen nog leren dus elke tip is welkom.

    Wat ik wel op merk is dat veel gasten het hebben over makkelijk ik vindt het spel soms niet echt makkelijk / kijk maar naar het circuit van Mazda en die van Tokyo die haakse bochten zijn zwaar vervelend.


    Inmiddels heb ik een stuk of 5 auto's dacht ik. De eerste die ik gratis kreeg heb ik direct verkocht zo een witte lelijk en traag ding / maar die wil ik wel een keer terug dus als iemand hem tekoop doet graag.
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Beetje foute keuze van mij geweest. Had beter een Golf R32 kunnen pakken. Op de TT kan geen supercharger, op de R32 wel. Vannacht tot half 1 online career zitten doen met iemand uit m'n friendslist. En zijn Golf R32 ging volgetuned harder dan mijn volgetunede TT. Maja, ik zit nu op Level 12 en ga nu een andere auto kopen. Denk een Mercedes CL65 AMG. Die rijd wel lekker! :)
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik verkoop die witte Toyota wel hoor! :)
    Zal zo even kijken voor je..
     
  20. patsem

    patsem zie hierboven

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat "probleem" heb je ook bij Gran Turismo. Het is heel verleidelijk om je bak vet
    te tunen. Het verpest (voor mij dan) een beetje het spel. Je wint te gemakkelijk.

    Al hoewel ik van Forza heb gehoord dat het later wel meevalt hoe makkelijk je wint. Verderop worden de races vrij pittig. Ben benieuwd. Verder vindt ik
    het een super spel. Veel minpunten die ik had bij gt4 zitten hier niet in.
    Bijv. schade maar ook de auto kiezen voor een race. Dat als je auto niet geschikt voor een race dat je gelijk naar de garage kan met wel geschikte modellen. Allemaal heel tof gedaan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina