1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport [DEEL3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Feodor, 12 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Alsof iedereen bereid is om 150,- neer te leggen voor een DS. Heb ik nog liever een stuurtje.

2. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Kan iemand van de mods iets doen aan deze verschrikkelijke fanboy.

Hij weet absoluut niet waar hij het over heeft en heeft NUL meerwaarde te bieden in deze thread (buiten leuk te willen zijn)

3. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    Wat een toevoeging _O_

Volgens mij kan je wel je auto's ook mee laten racen op XBL, je kunt ze iig opleiden en in de SP voor je en met je laten rijden, als ik het goed begrepen heb.

Over het tunen van bepaalde auto's, ik dacht dat je de Ferrari's ook niet kon tunen wat betreft spoilers e.d. Lijkt me wel logisch vanuit Ferrari gezien, maar zou het toch jammer vinden :'-(

4. Noobster

Noobster 1 shot, 1 kill

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar hij heeft wel gelijk. Dat stuurtje van GT4 lijkt mij ook ideaal. Die kan gewoon, net als een normale auto, 900 graden draaien, vet toch _O_ .

Maar ik weet zeker dat Microsoft er alles aan gaat doen om Sony's behaarde aars te schoppen :cool:

5. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Wat denk je van deze speedster 3 xbox, lijkt mij toch wel een redelijk stuurtje. Misschien niet te vergelijken met die Logitec maar toch.

6. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Leuke test..... Uitslag nog niet bekend..

Virtual vs. Reality – Can You Tell the Difference at 150 MPH? Popular Science Test Drives Microsoft Game Studios’ Forza Motorsport

Just how real have video games become these days? The folks at Popular Science magazine aimed to find out by putting Microsoft Game Studios’ highly anticipated and critically acclaimed Xbox® driving simulator, Forza Motorsport, to the test in the cover story of their April 2005 issue, which hits newsstands March 15, 2005. The story examines the blurred lines between reality and virtual reality by comparing and contrasting the performances of two drivers on the real-life and virtual American LeMans Series track Road Atlanta.

“The drivers weren’t really racing against one another,” said Eric Adams, Aviation and Automotive Editor, Popular Science. “The most scientific way of testing Forza Motorsport’s realism was to look at how the drivers performed against themselves – in real life and on Xbox.”

Popular Science equipped American LeMans Series racer Gunnar Jeannette and veteran racing gamer RJ DeVera with the ultimate video game driving rig, which included the all-new FANATEC Speedster ForceShock steering wheel, a VRX SPARCO Pro2000 racing seat and a 50-inch plasma screen television to serve as a virtual windshield.

The drivers sampled six of the more than 200 cars in Forza Motorsport – from the modification-friendly, 240-horsepower Volkswagen Golf R32 to the mind-blowing 605-horsepower Porsche Carrera GT – on the Xbox digital version of Road Atlanta. Jeannette and DeVera were then given the keys to take those same six cars around the track on the real-life course and instructed to report any similarities or differences.

“Forza Motorsport is an incredible driving simulation that we’ve been working on for more than three years and are extremely proud of,” said Dan Greenawalt, Lead Designer, Forza Motorsport. “When Popular Science – a publication that prides itself on technology and innovation – came to us with the idea to put the physics and realism of Forza to the test, we jumped at the opportunity.”

In the end, the study yielded uncanny results with eerie similarities between the drivers’ hot lap times, shift points and apexes on the track and in the game. One factor that could not be replicated by Forza or any driving simulator, though, was the element of human fear.

“Head-to-head, the performances were very similar, with lap times in the game consistently a handful of seconds faster than those recorded on the track,” said Adams. “I think that’s mainly because in the simulator, the drivers started out at a maximum and took the no-fear approach. That is, if they took a corner too sharp and hit a wall, they knew they could always start the race over without any consequence. The fear of real-life impact at 150mph is probably what prevented Gunnar and RJ from taking that same approach on the track, and ultimately what prevented them from reaching the benchmarks they set in Forza.”

Find out more on the results of Popular Science’s experiment between reality and virtual reality by picking up the magazine’s April issue, which hits newsstands March 15, 2005 or visit www.PopSci.com.

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Vreemde screens.. bij de ene zie ik alles tot in perfectie afgewerkt en bij de andere (bv F40 ergens op het einde) schrik ik me rot door de slechte kwaliteit... Ben ik nu de enige die dit ziet....? Ze komen toch uit dezelfde build of niet..? :'-(

Trouwens, die Lotus Exige (ook mn favo car uit PGR2) ziet er wel helemaal TOP uit :9

8. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit zijn screens van een oude BETA-versie uit december, alle screens zijn erg lelijk en hebbben weinig detail, dus als je nu al sommige in perfecte kwaliteit vind, ga dan maar na wat je van het eindresultaat zult vindt: _O_ _O_

PS: Als je de échte kwaliteit van Forza wil zien (kwa graphics dan) bekijk dan de filmpjes op www.ign.com (daar zijn de meeste filmpjes van Forza) De screens die je ziet zijn namelijk vele malen lelijker geworden door het verkleinen, vergoten en van scherm naar screen overzetten.

9. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij komen ze niet uit dezelfde build, die screens van DE F40 zijn al ouder geloof ik. Werd in deel 2 ook al over gepraat geloof ik...

10. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vrees dat JPRaceGamer (de fanboy:9) gelijk heeft 313 GT....
    Ik weet niet of je de car-list (vooraan in dit forum) heb gelezen, maar hij zit er écht niet in :'-(

11. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry dat ik hier zoveel post hoor, ik zal proberen telkens wat nuttigs te zeggen zoals dit.....

Eerder in dit forum (deel 3 ) waren er videos van Forza vs Reality, op www.ign.com, als je naar Forza/videos gaat heb je daar de uitgebreide versie van (+/- 7 min.) en het is echt héél cool, je moet er ff naar toe gaan als je dit leest, veel coole beelden daar... echt waar:)

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je kunt ook de Edit knop gebruiken. Dan lijkt het alsof je niet zo heel veel post. :{

:+

13. JeePee

JeePee Guest

Kom op man. Geen force-feedback, geen 900 graden functie, geen lekkere houvast. Die kan je er echt niet mee gaan vergelijken.

14. JeePee

JeePee Guest

Hoezo weet ik niet waar ik over praat...???. Alles wat in die post stond was waar. En door die post te posten bied je zelf ook NUL meerwaarde in deze thread, en ik ben nog eens serieus ook.

15. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat je je niet weet waar je over spreek Jp RaceGamer Het enige wat dat stuurtje niet heeft is 900 graden. Hij is via een klem te monteren aan een tafel.

Maar nu is 900 graden helemaal niet zo belangrijk om dat de meeste race auto´s een stuur hebben die maar 270 graden draaien. Maar 900 is wel fijn voor standaard auto´s. Maar dit is zeker een goed stuur.

Zou eens in dit draadje kijken kun je de specs zien van dat ding.

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=68224

Laatst bewerkt: 15 mrt 2005
  16. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Wat naar mijn mening een compleet overbodig iets is, wordt hier compleet opgeblazen. Wat maakt wel of geen stuurtje uit? Een stuurtje lijkt me alleen maar irritant bedienen en vasthouden als je achterover hangt in je relaxte stoel.

Nee, geef mij maar een controller :). Natuurlijk is een stuurtje wel realistischer, maar dan moet je ook in een autostoel gaan zitten en zorgen dat de plaatsing van het stuur ed ook goed staan.

17. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    precies maar er zijn er zat die dat hebben. Ik zelf heb een gamechopper en dat werkt echt heerlijk. Is ook erg fijn steel battalion spelen.

18. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom zeg ik ook: misschien niet te vergelijken.

Hij heeft wel forceshock, en toevallig wel lekkere houvast. Waarom denk je dat het geen lekkere houvast heeft? Heb je de ps2 versie van dat stuur dan?Ik zeg niet dat hij beter is die Logitec, maar toch een goed stuurtje.

19. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    JPRaceGamer, Ik weet dat je best vaak iets zegt dat waar is, dus onzin kraam je niet uit:9 Maar dit is een FORZA-FORUM dus zeg dan ook iets OBJECTIEFS of nieuws over Forza, alleen maar alles aan GT4 vergelijken, de fanboy uithangen, en Forza naar beneden halen, dan kan je beter naar het GT4-forum gaan:mad: Oke....??;)

20. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mensen kijk is naar die link en klik dan op dat pdf ding op pagina 9 staan de specs. Daar staat gewoon force feedback.

De term forceshock is een trade mark.

Je hebt force feedback en vibration. Forshock is beide gecombineerd trilling en force feedback maar lees de product specificatie eens.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina