1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsports [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Peter OtH, 20 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, bij zulke racegames zoals Forza etc. doen de graphics bij mij er wel erg aan toe. Ik vind het toch belangrijk dat het er mooi en realisctisch uitziet.

2. X-Seventeen-X

X-Seventeen-X Forum lurker

Leuk Bevonden:
    0
    @ JPRaceGamer

ik weet niet hoor, maar GT4 is naar mijn mening gewoon een opgepoetste versie van GT3, ik heb gt1, gt2 en gt3 gespeeld en nu ook gt4 een tijdje, en zo vernieuwend is t allemaal niet, integendeel. Veel mensen kopen em omdat de naam gran turismo gewoon groot is. En ik zeg niet dat gt4 niet vet is, dat is ie sowieso, maar tis allemaal wel uitmelken nu. En Forza gaat voorlopig tog nog niet uitkomen, dus egt iets over de graphics kan je al niet zeggen. De egte graphics zitten in t eindproduct, dus dat gt4 er beter uitziet is bullshit, t ziet er geeneens beter uit als pgr2. Een realistisch schademodel met forza heb ik eerlijk gezegd veel liever dan dat je nooit schade rijdt zoals met gt4, maar wat egt te erg is, is dat je in gt4 nog steeds kan wallbashen en dan gewoon tijdwinst maken, dat is egt niet leuk meer, dan weet je gewoon ook al hoe dat online gaat worden... kut dus.

3. Redje

Redje Mafketel 1ste klas

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan aan mij leggen maar de screenshots op Gamespot van GT4 vind ik nou niet geweldig. Het aantal polygonen is in PGR2 vele malen hoger. Bijna alles is 3D in PGR2. In de shots van GT4 zie ik nog steeds veel sprites.
    De carmodels zijn wel erg goed maar hebben volgens mij geen gedetaileerde cockpits.

In zijn totaliteit zal GT4 best een topper zijn maar ik zou hier echt niet speciaal een PS2 voor kopen.

4. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, zeker niet. Voor 1 spel ga ik geen andere console kopen. Ik ga gewoon voor Forza hoor.

5. JeePee

JeePee Guest

Ten eerste: Hoe kan je een race spel nou vernieuwend maken. In GT4 hebben ze dat goed opgelost door er een Drag Strip in te plaatsen. Laat staan de Photo-en B-spec mode.
    Ten tweede: Dat wallbashen is je eigen keuze, als je het spel daardoor stommer gaat vinden, dan doe je het toch gewoon niet? Als je het online wil flikken kom je er niet ongeschonden vanaf, aangezien je voor 10 seconden een speedlimiter van 50km/h krijgt.
    Ten derde: Realistisch schade model. Je bedoelt dat je auto niet eens kapot kan. Sorry hoor, maar dat schade model in FM is echt bagger.
    Ten vierde: Als jij vindt dat GT4 er niet mooier uitziet al PGR2, dan zou ik toch ff een (betere) bril opzetten. Niet te vergeten dat de PS2 een veel zwakkere console is dan de Xbox.

6. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het schade model in Forza ís vet mooi, gedetaileerd etc. Je bent volgens mij gewoon een beetje jaloers:p want het schademodel is zékér niet bagger.
    GT4 heeft misschien wel een paar nieuwe opties, maar de (niet perfecte) gamelay hebben ze NIET perfect gelaten, kijk maar naar de A.I. die met een ijzeren wil dezelfde lijnen elk rondje weer rijdt.
    Dat bedoelen de meeste mensen met hetzelfde, Forza verslaat GT4 gewoon op dit vlak, al blijven het natuurlijk eigen meningen:p

7. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je een racegame niet kunnen vernieuwen? Je kan b.v. nieuwe auto's/ spelmodes etc. Er zijn een heleboel dingen die je kan toepassen om een racegame vernieuwend te maken hoor. Kijk maar naar NFSU 1 en 2. En straks Midnight club 3.

8. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    You say it Berrie!!!:p

9. JeePee

JeePee Guest

@ berri

voor alle duidelijkheid,
    GT4 heeft 500 meer auto's dan GT3
    GT4 heeft 3 nieuwe modes ten opzichte van GT3
    Het is in GT4 mogelijk om spoilers op je auto te zetten, in GT3 niet.
    genoeg vernieuwing dus

@ gaming 4 ever

Ze houden zich vast aan een ijzeren lijn hea, je bedoelt net zoals in PGR2. Nou nee dus, ze gaan echt wel voor je aan de kant hoor, als ze je al niet proberen in te halen. En over de gameplay; er is geen één racegame die een betere besturing heeft dan de GT series, en ik heb er nog al wat.

10. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Met PGR2 gaan ze ook wel aan de kant, maar bij zulk soort A.I.'s zie je gewoon dat het een computer is, bij games zoals DTM2, MotoGP2 en Forza... die hebben een A.I. die met elkaar knokt om een positie, fouten maken, en bij Forza kun je ze zelfs trainen!
    Dat kun je van de GT-series niet zeggen

11. JeePee

JeePee Guest

HAHAHAHA, jij hebt zeker nooit gehoord van B-spec.
    Daarin kan je je coureur zelfs zeggen wat ie moet doen; inhalen, pushen, rustig aan doen, ga maar door, dat kan je van Forza niet zeggen.
    GT4 heeft 700+ auto's, dat kan je van Forza niet zeggen.
    In GT4 kan je foto's maken van je bakkies, kan je van Forza niet zeggen. In GT4 kan je rally rijden, dat kan je van Forza niet zeggen. In GT4 heb je ijsraces, dat kan je van Forza niet zeggen. In GT4 heb je meer dan 50 circuits, dat kan je van Forza niet zeggen.

Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2005
  12. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Maar géén A.I. trainen, en laten we ophouden met deze discussie en wachten tot beide games in NL uit zijn?

13. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0

14. Redje

Redje Mafketel 1ste klas

Leuk Bevonden:
    0
    Of jij moet je roze bril afzetten ;)
    PGR2 is echt een spel waarin MS alles uit de kast heeft gehaald op grafisch gebied. Veel polygonen, mooie belichting en schaduw effecten, FSAA. Elke auto heeft ook echt een interieur. In steden zit super veel detail zoals trappen, bruggen, boten. Als je raced zie je dit niet eens pas als je stil staat valt het op.
    Ik denk ook niet dat Forza dit gaat evenaren maar hopelijk draait het spel dan wel on 60fps.

15. JeePee

JeePee Guest

Nee, geen A.I trainen, maar wel zeggen wat ze moeten doen.

16. JeePee

JeePee Guest

@ berrie

Ik zeg niet dat je racegames niet kan vernieuwen, maar dat het moeilijk is om te vernieuwen, maar mij hoor je niet zeiken dat GT4 niet vernieuwend is.

17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Laten we maar eerst afwachten wat Forza gaat doen. GT4 is al uit en hebben sommigen al in huis (waaronder ikzelf) en die heeft de lat neergelegd. Persoonlijk vind ik GT4 de beste racer die ik ook gespeeld heb en als Forza niet een heel stuk beter gaat worden dan de demo van het spel dan blijft GT4 vooralsnog de beste. Minpunten van GT4 zijn welbekend en ongewijzigd gebleven (de A.I., het schademodel of juist het ontbreken daarvan en geen online) t.o.v. de vorige edities, maar verbeteringen zijn er weldegelijk. Feit is dat GT4 HEERLIJK rijdt en al helemaal in combi met het speciaal voor GT4 ontwikkeld stuur. Het ziet er afgelikt uit (imo ietsje mooier dan PGR2), en is superuitgebreid. Ik ben dus meer dan tevreden dat de beste racesim (GT:cool: nu nog beter is en ge-finetuned is... Ongeveer zoals PES4 verbeterd is t.o.v. PES3, zo is het ook met GT4...

18. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, maar de omgevingen bij PGR2 zijn wel een beetje saai en leeg hoor..... GT4 ziet er gewoon ontzettend mooi uit en kan met gemak door voor een Xboxracer. De een vindt GT4 mooier en de ander vindt PGR2 mooier, het verschil is zo miniem dat het gewoon een kwestie van smaak is..

19. Sjakiejojo

Sjakiejojo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de besturing van Gran tourismo ietsje beter dan ie van pgr2. Ik vind pgr2 wel een stuk leuker dan GT en dat komt doordat er veel meer competitie in het spel zit. In het begin van GT moet je echt knokken voor je geld en word je niet altijd eerste. Later kan je gewoon een auto kopen ie 10 keer sneller is dan de rest en dan moet je ook nog eens 10/15 rondjes rijden waarbij je gewoon zo vaak kan crashen als je wil. uh..wtf, dan kan het er nog zo mooi uit zien, nog zo lekker rijden, als het dan zo makkelijk wordt is er geen fuck meer aan. Bij pgr2 is ie lekker moeilijk, blijft altijd boeiend.

En GT is ietsje realistischer dan pgr2 maar vergeleken met spellen als gtr, rfactor of live for speed is het koeienstront.

20. JeePee

JeePee Guest

Je bepaalt zelf of het moeilijk is. Als je het daardoor stommer wordt, pak je toch gewoon je mini, en dan wil ik je wel eens horen zeiken dat het zo makkelijk is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina