1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsports [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Peter OtH, 20 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    gelukkig :p
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, maar ff serieus. Ik vind dat FM in heel veel opzichten na-geaapt is van Gran Turismo 4. Het zou me ook zwaar verbazen als straks blijkt dat er in FM een dragstrip zit. FM bevat steden zoals New York en Tokyo die er in GT4 ook inzitten. (welliswaar een andere layout, maar toch). Er zitten veel auto's in FM die afkomstig zijn van GT4. Naar mijn mening hebben ze zich er te veel op gericht om een GT beater te zijn, waardoor het spel er heel erg veel op is gaan lijken.

    Ik geloof best wel dat Forza een goed spel wordt, ik probeer hem niet de grond in te boren, en ik zal hem zeker een keer spelen. (everybody happy)
     
  3. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Van die steden is het gewoon logisch dat je daar dan ook kunt rijden. Die behoren tot de grootste steden ter wereld. Het is ook vet om in een grote mooie stad vol wolkenkrabbers.
     
  4. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vraag me af hoe je een racer kunt maken, zonder iets te lijken op een andere. Het gaat ten slotten om te racen in steden met auto's, en daar kan je weinig nieuws aan bedenken. Bij FM is er eraantoegevoegd dat je de buitenkant van de auto kan tunen, en dat is al een hele verbetering ten opzichte van GT. En daar hoort het schadesysteem ook bij.

    Die opmerking over het na-apen slaat dus eigenlijk nergens op... :{
     
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    (Sega GT had ook al een drag strip...)
     
  6. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    En dat er veel auto's uit GT ook in FM is toch ook volkomen logish? Veel uit GT veer uit bv NFS-serie etc...
     
  7. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    GT heeft "normale" auto's. Forza heeft alleen sport auto's. Dit is het enige nadeel wat ik zo kan bedenken. Voor de rest hoop ik gewoon dat xbox ook (eindelijk) een goede simulatie krijgt net al GT.
     
  8. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Forza heeft toch ook een paar normale auto's? Maar inderdaad vrijwel alleen sportauto's. Voor de rest ben ik het volledig met je eens.
     
  9. Redje

    Redje Mafketel 1ste klas

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het aantal banen of auto's niet of nauwelijks relevant.
    Als de gameplay goed is kan mij het weinig schelen of ik nu uit 200+ of 700 auto's kan kiezen.
    30 banen is meer dan zat, de gemiddelde PC sim heeft maar een handje vol auto's en banen en daar hoor ik niemand over klagen.
    Het gaat mij om het racen opzich, dus tijden verbeteren, off-/online battlen, niet om het sparen van auto's. Veel auto's zie ik meer als een extratje.
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    @ Elgee,
    Bij GT4 kan je ook de buitenkant van je auto tunen. Niet zo uitgebreid als in Forza, maar het kan wel:

    [​IMG]
     
  11. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    @ JPRaceGamer: Velgen en Spoilers kiezen kun je nauwlijks tunen noemen, het is alleen iets om de wat lelijkere auto's op te leuken, bij Forza Motorsport kan je pas echt tunen (sidekits, bumperkits, paintjobs enz.)
     
  12. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    ehm, het belangrijkste bij tunen blijft nog steeds de motor volgens mij........
     
  13. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik bedoelde dat het verbetert was ten opzichte van GT, en niet dat het bij GT niet kon. Maja, als het klopt wat gaming 4 ever, dan stelt het tunen van de buitenkant bij GT niet zo veel voor als bij FM.

    Ik ben het dan tot nu toe nog eens met dat GT beter is dan FM. Maar ik denk wel dat FM de GT van de Xbox genoemd zal gaan worden zodra de game uit is.
    En als FM een franchise wordt, zal het GT eventueel kunnen evenaren in volgende delen of misschien wel over GT heengaan. Maar dan zijn we een paar jaar verder...

    Nou niet altijd, het tunen bij FM (buitenkant) heeft ook invloed op het rijgedrag, dus dat kan net zo belangrijk zijn.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2005
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Tunen houd in dat als je iets aan je auto veranderd, dat hij er dan sneller van wordt. Door een spoiler er op te zetten creƫer je meer downforce waardoor je een betere wegligging krijgt, en dus sneller door de bochten kan. Dat is dus wel tunen. Jij zegt: Bij forza kan je pas echt tunen. Jij noemt ook nog bumperkits en en sidekist. Door die dingen op je auto te plaatsen tune je hem ook. Je schrijft dat je velgen en spoilers nauwelijks tunen kan noemen, dat dat alleen het opleuken van je auto is. Hoe zit dat dan met die paintjobs van Forza, is dat ook niet een lelijkere auto opleuken..?? Volgens mij valt dat niet onder tunen.
     
  15. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het echte tunen doe je natuurlijk met de motor. Maar het is wel vet dat de buitenkant ook echt invloed heeft op je rijgedrag. Spoilers, banden etc.
     
  16. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    JPRaceGamer, het gaat er gewoon om dat je met Forza meer en technischer kan tunen:p

    PS: Ga gewoon ff bij het 'Overige Consoles Forum' de GT-Fanboy uithangen, zodat de fans van Forza (waaronder ik) het spel hier lekker kunnen hypen:p
     
  17. jj_joow

    jj_joow Win Or Just Die!

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0

    Kijk.... dit is dus echt zinnig tunen... in het echt merk je t ook wel als je bijvoorbeeld n vleugel dr op hebt zitten of niet in snelle bochten... ofterwijl NFSU2 gaat bij mij de deur uit( nou ja, customize is wel handig)

    Wannahaves: Forza Motorsports, World Of Warcraft, Fable 2 en 3( ze komen wel _O_ *) ), Gta San Andreas
     
  18. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb het idee dat de discussie een beetje raar verloopt. Er wordt gepretendeerd dat het een nette discussie is tussen GT4 en Forza, maar eigenlijk wordt er alleen maar geziekt op kleine zaakjes. Niet iedereen doet er aan mee, maar het komt zo nu en dan zo zielig over.
     
  19. Vens

    Vens stoer!

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft niemand hier ooit van optisch tunen gehoord? Shees, waar gaat het sowieso over, of paintjobs en dergelijke onder tunen of opleuken vallen...
     
  20. floris.sp

    floris.sp Active Member

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook gehoort dat in FMS je ook kan winnen zondetr te tunen. Dus niet net als bi nfsu dat je er zonder niet kan winnen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina