Vrij vertaald uit een Engels gamesblad (XBM):
Let wel, dit is een moielijke game.Volle concentratie is vereist. Niet omdat de game onnodig moeilijk is, maar omdat het realisme nastreeft. Een goede leerschool over hoe fysieke processen tijdens autorijden plaatsvinden.
Hoe weten we dit? De uitgever heeft ons dit toegezegd en wij zijn geneigd hem te geloven. Als eerste wordt dit de eerste console game met apart geveerde wielen. Je wielen kunnen dus zowel op en neer als heen en weer. Een volgende noviteit is lift bij slipstreamen. Doordat je nauwelijks neerwaartse druk heeft, zal de wind die onder je auto doorgaat voor lift zorgen (normaal gesproken heb je dan geen controle meer over de auto en worden bochten lastig, zie formule1 races).
------
In het artikel wordt ook gezegd dat dit slechts enkele van de vele unieke gedragingen van je auto zijn. Zou dus niet rekenen op een rij-ervaring zoals in PGR2, daar zijn de auto's zeg maar tegen het wegdek gelijnmd, wat in FORZA dus niet zo zal worden. Sterker, in FORZA zal je dus zo af en toe een lichte auto op drie wielen door de biocht wringen als ik het artikel mag geloven.
Laatst bewerkt: 26 okt 2004