Forza Motosports

Discussie in 'Algemeen' gestart door letsbee, 11 mei 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Het waren eigenlijk 4 tv's en 4 Xboxen :eek:. Elke Xbox deed een eigen scherm, het vierde duo zorgde voor een Replay-achtig beeld.
     
  2. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Woei! De 3-scherm support zal ook aanwezig zijn in de retailversie (hoogstwaarschijnlijk). Dan moet je dus wel 3 Xboxes hebben, en 3 TV's. Maarja.. je bent racefan of niet :p

    Dit spel ziet er echt 'goed' uit. Niet zozeer door de graphics (die vast erg mooi zullen zijn), maar meer door de features. De mensen die hem op de E3 hebben gespeeld vinden hem al een stuk meer sim-like aanvoelen dan bijvoorbeeld PGR2. En dat was zelfs met de meeste rijhulpmiddelen nog aan. Omdat de programmeurs geen mensen wilden afschrikken met veel te moeilijke gameplay.

    Maar als het goed is zal uiteindelijk de hele mikmak in het spel aanwezig zijn: Van instelbare bandenspanning, tot baantemperatuur die effect heeft op je wegligging, tot benzinepeil (wat effect heeft op de zwaarte van je auto), tot bandenkeus, tot het plaatsen van een andere motor. Je kunt ontzetten veel customizen, zowel cosmetisch als aan de technische setup van je auto. Zou het er dan eindelijk van komen? Echt tactisch racen?
     
  3. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    laten we het hopen, het klinkt veel belovend, en als de graphics beter zijn dan PGR2, dan zit het wel goed. ( laten we hopen dat ze fullscreen AA gebruiken )
     
  4. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb persoonlijk liever 60 FPS dan een AA aanstaan... Hopelijk looptie echt soepel, gewoon PGR 2 graphix zijn voor mij al goed genoeg :D
     
  5. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Graphics met wat meer sfeer (meer open racecircuits, misschien wat publiek oid?) en vooral diepgaandere gameplay vind ik belangrijker dan een spel wat mijn mond open laat vallen van verbazing door de graphics, maar wat de diepgang van een leeggelopen kleuterzwembad heeft. Liefst heeft het spel beide natuurlijk :p

    Vooralsnog lijken de simulatiefeatures in dit spel echt indrukwekkend. Maar ik wacht af met mezelf 'hypen' totdat de eerste hands-on ervaringen naar buiten komen door mensen met verstand van race-spellen, die het spel zonder hulpmiddelen spelen (traction control, stuurhulp, etc).
     
  6. Cube

    Cube Speed Junky...

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er al een relieses data :{
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Het zal sowieso geen simulatie spel worden zoals we die wel eens op de PC tegen komen. Spellen als CMR of TOCA werden op consoles altijd in een wat makkelijkere verpakking geplaatst en ik denk om eerlijk te zijn dat dat bij Forza hetzelfde geval zal zijn. Niet dat daar ook maar íets mee mis is, want veel van de reeds genoemde aspecten zullen heus wel enorm mee tellen maar op een andere manier dan bij een PC simulatiespel als GTR.
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, GTR is dan ook echt een mega realistische racer. Die demo... geweeeldig! Ik denk dat Forza een soort Ralli sport 2 wordt, een arcade racer met simulatie aspecten.
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat gaat wel ver. Forza zal wel degelijk iets realistisch in zich hebben, toch zeker wel op het niveau van DTM/TOCA en instelbaar daar nog eens dik over heen. Althans, dat is wat men ons nu voorschotelt :).
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vond (vind) Toca op console nog best realistisch. Jammergenoeg zijn er geen realistische f1 games. Heb me niet zo bezig gehouden met deze game, maar nu ik zo de screens zie vind ik het een prachtige game, qua gfx dan. Nu nog de gameplay enzo. PGR2 was ook prachtig, maar heeft me desondanks niet lang kunnen boeien.
     
  11. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    lijkt me ook idd wel een vette game, afwachten of de gameplay ook lekker is
     
  12. timmio

    timmio GOOAALLLL!!

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    4
    game stond in de veronica gids, zag er daar wederom erg geil uit... euh gelikt... euh goed ;)
     
  13. race Viking

    race Viking Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Worden er ook echte circuits gebruikt of alleen maar van die fantasiecircuits?
    die ze op elk vlak zo mooi mogenlijk kunnen maken maar waar dan wel vaak de realiteit verdwijnt
    en is er ook bekend hoeveel verschillende auto's er gebruikt gaan worden?
    met of zonder schademodel?

    verder lijkt mij dit een kicken spel en zeker 1 om in de gaten te houden
    is de release date al bekend?
     
  14. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    meer dan 200 auto's
    met schademodel
     
  15. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    T ziet er allemaal weer heel erg mooi uit. Maar dat is vaak juist slecht ipv goed. De xbox vreet dan, tenzij het gewoon heel strak geprogrammeerd is, heel veel rekenpower, wat weer ten koste gaat van de framerate en het snelheidsgevoel. Snelheidsgevoel moet in de eerste plaats goed zijn en als de graphics dan mee zitten is het mooi. Anders krijg je zo'n gotham 2, wat er leuk uitziet maar niet doorrijdt.
     
  16. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ik vind het gevoel van snelheid in PGR 2 anders heel acceptabel.

    Persoonlijk hoop ik dat de graphics er niet te glad of te clean uit gaan zien. Er moet sfeer en een goed snelheidsgevoel in zitten! Dan maar wat minder strak.
     
  17. boessie3

    boessie3 Milo NL

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0

    _0/ _0/ _0/ _0/ _0/ _0/ _0/ _0/ _0/ _0/
    Ga maar is in een echte ENZO rijden jongen dan merk je vanzelf wat
    nou precies met het snelheidsgevoel bedoeld wordt *)
     
  18. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ik zal er morgen 1 gaan kopen boessie3 en dan post ik hier overmorgen wel een impressie. :p

    En als je zo redeneert is er geen 1 game die een juist gevoel van snelheid kan weergeven. Ook GT 4 niet.
     
  19. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    GT4 heeft de meest realistische snelheidssensatie ooit. Dat durf ik met zekerheid te zeggen.

    Hoezo? Nou, omdat de banen echt tot op de 10 cm nauwkeurig na gemodelleert zijn. Vervolgens rijden de auto's ook precies even hard als hun 'echte' tegenhanger. Ze accelereren even snel, remmen even hard, etc etc. Daarom zie je ook dat toptijden in GT4: Prologue met bijv. de Mitsubitsi Lancer Evolotion op het Tsukuba circuit tot op de seconde kloppen met de tijden die topcoureurs in het echt zetten met die auto, op die baan. Er zit zo ontzettend veel detail in je game dat het niet normaal meer is.

    Maaaaaarrrrr.. veel mensen zullen dus weer gaan bitchen over een te laag snelheidsgevoel. Vast ook met Forza, wat hopelijk ook de echte rondetijden zo realistisch mogelijk gaat benaderen. Want hoewel het tof is om in MotoGP2 met een 1.25'er over Mugello te rijden, de echte coureurs doen er bijna 2 minuten over en dat is dus echt zwaar onrealistisch in MotoGP 2. Dan liever een losse 'arcade mode' waarin je wel dat soort tijden kunt rijden en op een kunstmatige manier een hoger snelheidsgevoel kunt halen.

    Persoonlijk prefereer ik verreweg een perfect, uitgebalanceerd physics-systeem waarbij je vooral je plezier haalt uit het racen. Echter dan in GT4 wordt het voorlopig niet. Nouja, hopelijk ook in Forza (ik wil zooo graag meer weten over dat spel). Maar wat mij betreft is de snelheid op een realistische manier in het spel verwerkt en niet met blurs en depth of field filters etc (waarmee je een illusie van extra snelheid kunt opwekken).

    /edit: het blijft sowieso lastig in een spel om hoge snelheden perfect te simuleren. Want je hebt in het echt te maken met windvlagen, kleine onnefenheidjes op de weg die je dus veel sterker en heviger voelt als je hard rijdt, met het geluid dat je auto produceert als de wind er met 100 km in tegengestelde richting langssuist, etc etc. Door een goed FF wheel te hebben kun je een gedeelte al opvangen. Door de suizende wind na te bootsen kun je ook dat gedeelte weer opvangen. Maar niet iedereen heeft een FF wheel of 5.1 set thuis staan. Dus het blijft lastig :)
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2004
  20. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    En dat is dus alleen mogelijk als je bestaande banen in de game stopt om vervolgens te kijken hoe snel de auto's waarmee je kunt racen er in echt over doen om zo'n baan af te leggen. PGR2 heeft naar mijn idee nooit die intentie gehad. Ja, de tracks zijn allemaal fotorealistisch. Het physicssysteem echter niet. Maar dat is ook nooit de bedoeling geweest van de makers van PGR2. Zij wilden een arcade ervaring bieden en in die opzet zijn ze meer dan geslaagd.

    Gezien de tijd die de makers van Forza Motorsports tot nu toe in de game hebben gestoken heb ik er alle vertrouwen in dat ze het physicssysteem goed hebben uitgewerkt om zo een zo realistisch mogelijke rijervaring aan te bieden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina