Forza Motosports

Discussie in 'Algemeen' gestart door letsbee, 11 mei 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Gelukkig heeft Forza ook minimaal 1 bestaande baan in het spel (de Nurburgring weer), dus hebben ze daar alvast een mooi ijkpunt mee :)

    En hoewel ik PGR2 geniaal vind, hoop ik dat Forza stukken realistischer wordt in rijgedrag. PGR2 is behoorlijk realistisch in veel opzichten, maar er zijn gewoon vrij veel dingen aangepast om het inderdaad meer arcade te maken. Je trekt veel harder op, het kudos-sliden is onrealistisch (itt het driften in bv GT3 of GT4), je kunt je auto niet afstellen, bandentemperatuur en slijtage maakt geen fuck uit etc.

    En daar zal volgens de makers van Forza het verschil in komen te zitten met PGR2. Al die 'externe factoren' als bandenspanning, bandenkeus, bandentemperatuur, bandenslijtage, baantemperatuur, baanondergrond, het weer, auto setup op allerlei verschillende onderdelen, hoeveelheid aanwezige benzine, gewicht van de auto etc etc. En dat vind ik nou helemaal geweldig :+
     
  2. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    Lijkt me echt een top-spel, mooie screens en wat Marius zegt over het snelheidsgevoel _O_ _O_. En met 60 auto's waarvan je er vast een hele hoop moet unlocken en Xbox Live heb je er weer een spel bij dat je tot in de oneindigheid kan spelen
     
  3. iverson

    iverson Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind GT4 juist tegenvallen. Heb de prologue versie maar het speelt niet helemaal lekker. Als je bijvoorbeeld in die snellere Mercedes in New York gaat rijden. Je hebt een snelheidsgevoel van nul, maar met alle hulpmiddelen uit is een bocht bijna niet goed aan te remmen. Het is natuurlijk een Mercedes, maar het lijkt me sterk dat deze in het echt zo'n slechte wegligging heeft....

    Ik hoop dat ze bij Forza de juiste mix vinden tussen simulatie en arcade. Het spel moet zeker niet te makkelijk zijn, maar wel leuk om te spelen.
     
  4. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Je remmen blokkeren ook als je voluit remt. De ene auto wat makkelijker dan de andere. Maargoed ik weet niet echt hoe GT4: prologue met controller speelt, dus kan er niet helemaal over mee oordelen.

    En ik hoop met je mee aangaande Forza. Maar dan wel, dat je het spel meer arcade kunt maken. Door zelf allerlei sim-opties uit te schakelen. Zodat ook de sim liefhebbers nog gewoon lekker diehard moeilijk kunnen racen, met alle realistische features aan. En niet dat de makers voor je bepalen hoeveel arcade en hoeveel sim een spel is.
     
  5. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Ik hoop niet dat het snelheidsgevoel bij Forza is zoals bij GT3 want dan zuigde 3 keer erg hard!.
     
  6. Billbox

    Billbox Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    1
    SNelheids gevoel..Wat is snelheidsgevoel?
    Dat zal ik je zeggen! Met 120 KM/uur in een kart gaan waarbij je 3 cm boven de grond zit! Dat is snelheidsgevoel!
    Maar effe terug naar Forza, lijkt me een vette game worden, wil graag GT 4 hebben maar ik heb geen PS 2, dus hopelijk wordt Forza de GT van de XBOX, want PGR 2 is toch wel eeeeeeeeeeeeeeeeeeerg arcade...
     
  7. Egamer

    Egamer Je weet waarom

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    1
    Great man, is this the beater of GT4? I don't know. ;)
     
  8. Egamer

    Egamer Je weet waarom

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    1
    De eerste 40 auto's zijn bekend. :)

     
  9. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebbe Hebbe Hebbe Hebbe !!!!
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Leuk lijstje, nu wachten op de definitieve lijst...
     
  11. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Waarom altijd die Japanse benamingen bij die Japanse auto's... vooral in een Amerikaanse game...
    Lijkt wel Gran Turismo... daar heten ze ook zo.
     
  12. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Het moet ook een beater worden hé, en ook in japan moet hij aanslaan :D.
     
  13. Alexandrio

    Alexandrio Active Member

    Berichten:
    227
    Leuk Bevonden:
    2

    En zoals zo vaak, sorry dat ik het zeg, valt het straks allemaal weer tegen of merken we er weinig van. We worden weer lekker gemaakt met het volgende wereldspel................en we trappen er weer massaal in. Ik zeg niet dat het een slechte game is, maar ik verwacht geen opzienbarende revolutionaire nieuwe zaken.
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Aangezien Microsoft er al heel lang mee bezig is, moet dit wel goed worden. En vergeet niet, het wordt gemaakt en uitgegeven door Microsoft! Die leveren bijna nooit half werk af..
     
  15. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    damnnnnnnnnnnn sweet! _O_
    gaat dik de concurrentie aan met gt4 (niet met pgr2 aangezien het beter word LOL , met alle respect _O_)
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het kan wel concurreren met PGR2, maar dan op grafisch gebied. Verder niet echt nee, want PGR2 neigt veel meer naar een arcade racer terwijl Forza Motorsport een pure sim wordt.
     
  17. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    hopelijk wordt ook echt de beater van gran tourismo 4.
    zo prachtige grapics.
    zo mooie banen.
    echt auto's.
    enz.
    hopelijk is het rijgevoel ook goed
     
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.741
    Leuk Bevonden:
    1.940
    zo veels spellen noemden zich als grand turismo beater maar nog geen spel is het gelukt.Ik denk ook niet dat Forza dat lukt.Ik denk wel dat het een top spel wordt maar om GT-beater te worden heb je meer dan een topspel nodig
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Gran Turismo kan niet eeuwig aan de troon blijven staan, ze worden echt wel een keer voorbij gestreefd. En dan zet ik m'n geld in op Forza Motorsport, want op basis van wat ik nu al heb gezien wordt dit niet zomaar een ordinary race-game...
     
  20. iverson

    iverson Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen GT3 uitkwam op de ps2 was het grafisch echt een nieuwe standaard. Inmiddels is het spel voorbijgestreefd door o.a. PGR2, Rallisport challenge 1 en 2 en zelfs Toca 2.

    Ik denk dan ook dat de impact van GT4 veel minder zal zijn dan die van GT3. De prologue viel mij in ieder geval tegen na alles wat ik op indernet had gelezen. Ik denk dat we op de xbox verwend zijn met goede racers.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina