1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motosports

Discussie in 'Algemeen' gestart door letsbee, 11 mei 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Simulatie = Een zo natuurgetrouwe kopie van de werkelijkheid. Alles zo realistisch en écht laten lijken. (Bijvoorbeeld DTM2, of Grand Tourismo)

    Arcade = Een (spel)ervaring geven die niet per sé 100% hoeft te kloppen met de werkelijkheid. Om een zo hoog mogelijk fun-gehalte / plezier gehalte aan de game te geven. (Burnout) Toch kan het ook arcade zijn en tóch goede car physics te hebben. Verschil is dat ze iets minder realistisch zijn. (PGR2 en de RalliSport Challenge serie)

    Alstublieft ;)
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2005
  2. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Ah, zo zit dat, bedankt voor jullie reacties, Tim NL en blanqua.

    PGR beviel me niet zo als Simulator, maar ik speel nu Total Immersion Racing, dat is wel weer een simulatie, een soort DTM en Le Mans, dat is wel weer een topspel, maar ik zou FM alleen om de auto's al halen :D
     
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Tja met games als PGR weet je niet waar je heen moet. Als je zegt dat het arcade is, roept men dat Burnout pas arcade is. Zeg je dat PGR simulatie is, zegt men dat GT simulatie is. PGR ligt er dussen beetje tussen in maar hangt toch meer naar arcade dan naar simulatie.
     
  4. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Op de ps2 is dat toch? Heb er iets over gelezen dat als je mensen tijdens races dwarszit, dat ze dat dan onthouden ofziets. Lijkt mij ook een gaaf spel.

    Ik vind PGR semi-simulatie. *)
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2005
  5. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, gisteren sprak ik mijn (PS2)kameraad weer. Hij zij dat als je online racet met GT4, dat je dan tegen een tegenstander aan zou botsen en die tegenstander enorme achterstanden op liep en dat wilden ze bij GT4 niet, dus hebben ze de online-functie maar achterwege gelaten, omdat ze dit niet op konden lossen.

    Zelf zou ik strafseconden of compensatieseconden invoeren. Mocht dat niet lukken, dan zou het ook nog gemaakt kunnen worden dat je gewoon door je tegenstander heen rijdt, zoals in WRC4 bijvoorbeeld.

    Maarja, ik blij dat ik geen PS2 heb :D
     
  6. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Achjoh een ps2 erbij zou niet gek zijn. Maar géén ps2 i.p.v. mijn xbox. Dat nooit. Maarja weer even on-topic gaan he ;)
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2005
  7. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is dan het verschil met de nurburgring in gt4 en pgr? het is toch hetzelfde track? veel kan dat toch niet uitmaken? :confused:
     
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Omgevingen zullen anders zijn en niet elke developer maakt elke hobbel in het circuit na. Dit is dus door de maker van GT4 wel gedaan. Weet niet of ze dat bij Forza ook zullen doen. Daar liggen dus de (kleine) verschillen.
     
  9. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    zolang de tracks goed zijn(dus hoeft niet elke hobbel precies, maar wel realistisch vin k het best)
     
  10. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Heb liever live dan hobbels dus wat zoude mij die hobbels nou..
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Hoeft niet eens een echt circuit te zijn, als het maar goed in elkaar steekt. Goede bochten, s-bands en lange rechte stukken. Ze moeten allemaal een beetje afwisseling van alles hebben. Dan ben ik al dik tevreden :)
     
  12. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Met het verschil in physics en het verschil in tja.. track-ontwerp maakt het voor mij een wereld van verschil. In PGR2 vond ik het maar een saaie baan, weinig uitdagend. Natuurlijk in het begin erg tof door zijn omvang en mooie omgevingen, maar de baan is in PGR2 bijvoorbeeld veel te breed en er zijn veel bochten veel makkelijker te nemen dan in de werkelijkheid.

    In GT4 niet dus. Het is echt het meest uitdagende circuit ooit in een racespel wat mij betreft. Voor de gemiddelde gamer zullen de verschillen miniem zijn/lijken. Voor mij zeker niet..
     
  13. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    HIJ WORDT G*DVERD*MME WEL DOOR DIE TYFUSLIJERS VAN PGR2 GEMAAKT OMDAT DIE BAAN ER BEST WEL EEN BEETJE HETZELFDE UITZIET!!!!!!!!!!!!!!!

    /Mod Doe even rustig :{
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2005
  14. Stifke

    Stifke Frikandel Specialist

    Berichten:
    1.289
    Leuk Bevonden:
    3
    Kan iemand mij nou vertellen wanneer die demo van forza uit zou komen en in welk nummer van OXM?
     
  15. 313 GT

    313 GT blablabla

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht iets van 18-20 januari, in nummertje 38 van OXM
     
  16. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb Official xbox magazine 38 vandaag binnen gekregen.
    En heb het spel ook eventjes getest. Als je Project gotham racing weleens gespeeld hebt dan voelt dit ongeveer wel hetzelfde aan.
    Zelf kon ik uit 12(!) verschillende auto's kiezen, er is echter maar 1 map beschikbaar. Het speelt best wel soepel en ziet er erg mooi uit.
    Het geluid vergelijkbaar met pgr, en dat zat wel goed.
    Erg vet spel, kon alleen niet alles testen (je kan niks aan de auto veranderen e.d)

    Tevens heb ik voor de liefhebber een aantal fotos gemaakt met mijn camera, misschien weleens ooit gezien maar goed, voor de liefhebber dus:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    (screens zijn eigendom van ErroX.nl, alleen voor persoonlijk gebruik)

    ook nog een heel klein mini filmpje van het menu, moet er niet veel van verwachten en de kwaliteit is bagger. rechtermuis, opslaan als... (1,7mb)
    Ik downloade het zelf met 400kb/s dus dat zit wel goed ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2005
  17. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ziet er goed uit. Jammer dat je maar een baan kan rijden, en dat je niet kan tunen. Ik had eigenlijk wel verwacht dat je kan tunen, erg jammer.
    Wel vet dat je al 12 wagens kan testen.
    Zijn de menu's mooi?
     
  18. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    mja, niet veel aan te zien. Met autos kiezen is het een beetje klote omdat je niet gelijk de auto ziet die je geselecteerd hebt. Het is niet ala pgr2 als je dat bedoelt.
     
  19. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe bedoel je dat je de auto niet gelijk ziet? Moet je uit een lijst namen kiezen ofzo? Of moet de xbox wat langer laden voordat je de auto te zien krijgt?
     
  20. 313 GT

    313 GT blablabla

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    @ ErroxX

    hoe rijdt het? is het ook echt een simulatiespel?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina