1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 6 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Was gewoon voor de lol, heb mijn tijd niet gemeten

    edit//mijn schatting is dat ik er 10 minuten over deed
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2005
  2. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je als een bedrijf als sony niet gaan zeggen dat je die features er in maakt en het om die reden ook nog een aantal maal de game uitstelt om die fetureas te tweaken en het dan nog op het laatste moment te schrappen. Lekker veel vertrouwen in je eigen kunnen en hardware. Maar goed.
     
  3. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    forza zuigt. gt4 stampt kont.

    Edit: Wederom mn collega die denkt dat ie grappig is door op mijn naam in te loggen en onzin te verspreiden. Ps2 fanboy weetje.. Excuses. :p
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2005
  4. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Edit het dan gewoon |:-
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Weer een nieuw filmpje *) . Er zit helaas geen Audi A8 (A!!, dus niet R :+ ) in GT4, en aangezien ik een keer gezegd heb een filmpje te maken van een Mclaren BMW F1 op de N-ring, heb ik die net gemaakt :)

    Ik maak in dit filmpje weinig fouten, maar mis wel een paar keer een bocht. De hulpmiddelen staan uit, en ik schakel zelf (manual). Dit filmpje is te vergelijken met er één van Forza, omdat daar ook een filmpje van is met een BMW F1 op de Nordschleife. Volgens mij staat hij in de beginpost. Mijn tijd is ongeveer 6.20.000 minuten. Veel plezier
     
  6. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    kee dan jp. ik ben hem aan het downen, k zal zo ff laten weten wak dr van vind. en als je ooit nog een keer filmpje wilt maken, zou je dan of de bmw m3 gtr, of de audi a8 willen gebruiken?? leuk vergelijkingsmateriaal. helaas heb ik geen tv-kaart, anders had ik graag ook eentje gemaakt van de n-ring in forza.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Is goed. Alleen de A8 heb ik niet. Ik heb 2 gtr's. Ik kies wel de snelste ;) Ik denk dat ik hem morgen wel op deze draad krijg :)
     
  8. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    jow top man. kijk nu al uit naar die van de m3. kijken of je sneller rijdt dan die gast die um int echt ook met m3 had gereden. en dat filmpie van bmw f1 was weer top hoor. t ging nie zow snel als die andere, maar dat geetf nie. heb je trouwens die uber snelle toyota al jp?? me buurjongen heetf die, haalt een top van 280 mph ofzo, zonder dat ie getuned is 8) . dr is bijna nie mee te rijden zo snel gaat ie, maar hij heeft wel zeer relaxte wegligging.
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Welke??, ik heb een 'Toyota GT One Race Car Black Edition' en een 'MINOLTA Toyota 88cc-V' (of zoiets)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2005
  10. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    pff, ik heb geen idee. hij is blauw met wit, dat weet ik wel. k denk dta het dus de 2e is, aangezien die andere black edition is.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    jep, blauw met wit, das de MINOLTA ;) Die van mij is volledig getuned, en haalt zonder sliptream de 422km/h _O_ Maar hij is goed te rijden hoor...maar hij is zeker niet de snelste van het spel }:]

    GT4 saai na een tijdje :confused: , ik speel hem nu bijna full time sinds 9 maart (langer dan 2 maanden) en ik blijf het leuk vinden. En ik heb in totaal maar 2x een multiplayer race gedaan. Dat het saai wordt ligt dus aan je eigen replay waarde, of je concentratie. En Forza heeft endurance races :confused: , ja, zo heten ze, maar ze zijn het niet. Als ze in Forza een race met 35 ronden als een endurance race beschouwen, dan is zowat elke race in GT4 een endurance. Verder ben ik het wel met je eens, maar die artistieke touch zit niet alleen in de replay, maar ook zeker in de races zelf. En dat staat voor mij boven de misschien wel mooiere maar cartoony achtige graphics van Forza. Maar je doet alsof je overal een weerwoord op kan geven. Geef er hier maar eens één op; Ik mis in Forza de rally / ijs / regen races die GT4 wel heeft.

    ff offtopic: Zou je (Marius) eens een keer een tijd neer willen zetten op een willekeurig baan en met een willekeurige auto in GT4, en die tijd dan hier posten *)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2005
  12. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    Rally en ijs, daar heb je rallyspellen voor. Net zo goed dat ik het onzin vind dat er race auto's inzitten.

    Maar regen races heb je gelijk in (zitten die echt niet in forza?).
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2005
  13. JeePee

    JeePee Guest

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2005
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Kijk een mening is een mening, maar om nu te zeggen dat de graphix van Forza beter zijn dan die van GT4? Dude dan moet je echt naar de oogarts. Het was juist het allereerste wat mij op veil aan Forza. Ik speel GT4 regelmatig en had verwacht dat dat de XBox wel met betere graphix zou komen in Forza, maar toen ik het spel speelde schrok ik meteen van de 'matige' graphix. OMdat het stil staande beelden zijn zien de auto's in GT4 er juist zo goed uit. OP de XBox had dat nog beter gekunnen maar het ziet er gewoon slecht uit. Bij sommige auto's zag ik de naam en toen dacht ik: 'dat is die auto helemaal niet' en dit alleen door de slechte graphix van het spel.

    Ook de achtergronden in GT4 zijn veel mooier en hebben veel meer sfeer als die van Forza. Als het op graphix aan komt dan wint GT4 zonder enige twijfel. En er zijn dan nog meer racegames zoals PGR2 en DTM2 die er beter als Forza uit zien.

    En dan de saaiheid. GT4 speel ik al 2 maanden en vind ik nog niet saai. Forza had ik een uur gespeeld en ik vond het al saai. Het kan aan de smaak liggen maar komop 1 uur dat is wel weinig hoor. Ik heb het spel ook niet voor niks meteen weer geruild.

    Ik zie hier overigens een hoop mensen zeggen dat Forza veel vetter is dan GT4 maar de meeste van die personen hebben GT4 alleen maar op plaatjes gezien. Ik vind dat je past echt kunt oordelen hierover als je beide games hebt gespeeld.

    Als we kijken naar gameplay dan maakt het 'editten' van je auot door te kleuren, stickers plakken en bodykits aanbrengen een stuk goed, maar de gameplay tijdens het racen blijft toch weer achter op die van GT4. Het schade model is leuk maar ook nog niet goed uitgemerkt. Dit is wat ik in GT4 helemaal mis. GT1 had nog wel 'Race Modification' waardoor je stickers en een bodykit op je auto kreeg maar jammer genoeg hebben ze dat eruit gehaald.

    Over het algemeen krijg ik bij Forza weer het idee dat het spel niet echt voor het racen is gemaakt maar meer voor het 'customisen' van auto's.
     
  15. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Forza gisteren gespeeld met een kameraad van me, maar we vonden het allebei niks. Ik heb het pas een paar uurtjes gespeeld, dus het is eigenlijk te vroeg om te oordelen maar tot nu toe vind ik GT4 een stuk beter. GT4 heeft naar mijn mening betere graphics en over het geluid (GT4 is beter) is iedereen het denk ik wel eens. Ook de besturing van Forza vind ik niet fijn, maar dat is een kwestie van wennen.
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    JPonline, hij is klaar. Ik rijd met de snelste 'normale' M3 op de N-ring. De race versie heb ik nog niet, en die is helaas niet te koop. Dus ik heb de normale maar gepakt. Om het een beetje met het echt te kunnen vergelijken, heb ik er 'Economy' bandjes onder gezet (normaal is het 'racing-medium'). Ik had echt het gevoel dat ik op ijs reed, omdat deze bandjes heel weinig grip hebben. Dit zijn ongeveer de banden die onder personen auto's zitten. Het rondje ging redelijk goed, maar ik kom één keer met 4 wielen naast de baan. Je hebt het gevoel dat het veel harder kan (ik dan tenminste), maar ik ging redelijk op de limiet. Veel plezier
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2005
  17. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    hoeveel beter zijn de graphics in gt4 t.o.v. gt4 proloque?

    Als dat namelijk niet veel scheelt, dan kan je rustig stellen dat de graphics van gt4 niet eens in de buurt komen van forza.
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Kijk eens naar de auto's in de garage bij Forza. Dat is toch om te lachen. Dan heb ik eerder het gevoel dat ik een spel op de PS1 aan het spelen ben. Sorry hoor maar de XBox kan veel en veel beter...
     
  19. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    dat vroeg ik niet
     
  20. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    damn jpracegamer. top gereden hoor _O_ . ik heb het wel eens bij een vriend geprobeerd met die bak, omdat ik hem zo lijp vind. maar ik kon dr niet mee overweg, omdat ie best lomp is, en de wegligging is ook nie alles. ik kan het spel ook nie zo goed, doe het af en toe, maar als ik jou zo zie rijden ermee, nou mijn bewondering hoor. en terwijl ik forza al veel vaker heb gespeeld dan gt4, vind ik gt4 een stuk beter. heb jij forza al Jpracegamer?? ik zou graag je mening erover willen hebben, nadat je het een tijdje hebt gespeeld.

    je neemt me de woorden uit de mond. precies hoe ik er ook over denk. wat is de gameplay matig van forza zeg. die van gt4 is vele malen verslavender. ook de graphix zijn mooier. wel meer pixels, maar veel realisctischer. ben blij dat er mensen zijn die nie blindelings gt4 afkraken, die het nog nooit hebben gespeeld, en alleen maar afkraken omdat het op ps2 is. volgens mij is iedereen die gt4 heeft gespeeld nu wel van mening veranderd.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina