1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 6 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edwin1984

    Edwin1984 Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hier een hoop ANTI GT4 reacties verwacht maar dat zie ik gelukkig niet :)

    Het mooie van Forza zijn de schades aan je auto en omgeving, het is nog niet tot het laatste moertje uitgewerkt maar het is een stap voorruit.

    Zelf vind ik Forza niet saai worden naar 1 uurtje, maar de weg ligging is idd in GT4 een stuk beter want daar heb ik ook daad werkelijk het idee dat ik op een WEG zit en er niet overeen glij als een bak met zeep. Alleen bij GT4 sucken die rally's en dergelijk weer hard waardoor je af gaat vragen waarom het erin zit....ik hoop dat die bij Forza weer beter uitgewerkt zijn als die er in mochten zitten....
     
  2. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Vindt ik niet. Waroom doe je rally races in een simulator? Daar ga je toch meer voor circuit races. Ik denk dat M$ dat zelf ook wel door heeft.
     
  3. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    rallyraces zijn idd niet leuk bij gt4. banen zijn niet leuk. ook slippen die wagens glijden die wagens veel te veel naar mijn gevoel. maarja, dat is mijn oordeel, gebazeert op 2 banen 1 keer rijden, dus nog nie helemaal van kracht.
     
  4. jazz

    jazz Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    vind zelf de rally races ook niet leuk. forza of GT speel ik echt voor de circuit races. Als ik echt rally had willen spelen koop ik wel een rally spel
     
  5. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    jongens forza afbrekers ik heb gt4 99.9% uit en het geeft me veel moeite gekost omdat de ai zo saai is en de rally is niet zo super ( vindt wrc veel beter).
    forza heb ik 8 uur zitten spelen en telkens verrast het me in de gameplay.
    en ja de n-ring is in forza veel realistiser dan in gt4
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Ik vind rally best wel leuk. Ik maak wel een keer een filmpje. En colnago: Dream on...
    btw: volgens mij heb je helemaal geen 99,9%, omdat je dan nog één race moet rijden, en dan zal uitkomen op de 100,1% _0/
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2005
  7. Bossplaya

    Bossplaya 1Man1ForceTrueskill

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom noemen ze t spel GT GT? Met zon zuigende ai heb je geen tegenstand nodig ,
    mschien idee voor sony , haal ai weg en doop de de game om tot Gran Turismo Time Trial , 1200 autos 100 banen , jij tegen de klok want de AI is fok , word t motto ... :p:p
     
  8. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier heb je helemaal gelijk in. De wagens in de garage bij GT4 zien er veel "lekkerder" uit, realistischer en gewoon meer sfeer. Klopt 100% (mijn mening).

    De rest van je argumenten kloppen niet naar mijn idee, ingame ziet Forza er beter uit... GEEN, ik herhaal GEEN pop ups, veel meer kleuren, veel meer diepte, veel meer van alles. De looks zijn inderdaad wel anders dan GT4 maar dat is een kwestie van smaak.
     
  9. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    @jponline: je zegt zelf dat je pas kunt oordelen, als je beide games hebt gespeeld, maar als je Forza maar een uur speelt, dan kun je daar echt nog niet goed over oordelen....

    Ik heb GT4 gehad en heb Forza nu, en ik vind Forza kwa graphics echt niet minder als GT4, misschien de auto's zelf, bij GT4 hebben ze de auto's heel mooi gemaakt, maar dat gaat tenkoste van de rest, de omgevingen zijn zoveel vetter bij forza! PGR2 heeft ook "mooiere" graphics als Forza, maar dat komt door de slechte omgevingen! Ik vind Forza er heel vet uitzien, ook als je kijkt naar de weereffecten! Zo speelde ik in de mist, en ik zag echt geen reet, heel tof gedaan....
    Bij GT4 werd ik gek van alle popups die opeens uit de reling kwamen!

    Bij GT4 is het toch ook zo dat als je een auto koopt, dan wilt verkopen, dan krijg je er bijvoorbeeld 15.000 voor. Ga je er allemaal nieuwe onderdelen inzetten, dan krijg je nog steeds 15.000 voor je auto? Bij Forza word je auto tenminste meer waard!

    GT4 ging mij na een tijdje vervelen, en het rally vond ik ook saai....
    Forza is meer mij game, omdat ik van tunen hou, en de manier van rijden vetter vind.
    Ik ben nog niet echt minpunten tegengekomen in Forza! Forza vind ik gewoon heel tof zoals jullie nu al lezen....maar er zullen vast nog wel minpunten komen!
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2005
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Bij GT4 hebben ze tenminste de echte prijs. En waar je die popups ziet weet ik ook niet. Ik kom ze amper tegen. Kijk maar in mijn filmpjes....
     
  11. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Overal waren ze, er was geen race zonder bij mij! En ook altijd vol kartel langs de weg...
    Ik vind het gewoon dom, dat een auto met verbeterde onderdelen, niet meer waard word! In een autozaak betaal je toch ook niet hetzelfde voor een auto zonder als met airco?
     
  12. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben in Tokyo toch al wat pop ups tegengekomen.
    De graphix van GT4 vind ik mooier. Bij Forza is wel meer diepte, maar daar heb je het dan ook mee gehad. Ook de poppetjes aan de kant van de weg zijn erg lachwekkend. Bij GT4 zwaaien ze ten minste nog eens af en toe. Bij Forza is het publiek echt slecht getekend vind ik.
    Het racen zelf vind ik waardeloos bij Forza. De auto's (waar ik op dit moment in heb gereden) liggen voor geen meter op de weg en de a.i. tikt je ook regelmatig van de baan.
     
  13. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    het licht er ook aan wat voor TV je hebt, kan je dat verstellen???
    ben van plan om plasma te kopen, denk dat hij daar voor is gemaakt en beter op uitkomt....
    wat denken jullie

    die auto's in de garage, zei ik net ook tegen me bro, leken wel beetje baggertjes...
    weet niet of forza nou mooier is dan pgr 2 hoor!!??
     
  14. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beeld van een gewone tv is nog altijd beter dan een plasma.
    Ik heb zelf een Philips 100 Hertz breedbeeld van 81 cm, dus aan de tv zal het niet liggen.
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik vind de A.I. juist heel goed! Ze ontwijken je als het nodig is, en als ze het echt niet meer kunnen dan tikken ze me aan. Maar dat is alleen als ik plotseling vol in de ankers ga. Nee, de AI vind ik in Forza dik in orde.
     
  16. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben al vaak genoeg van de baan geduwd nadat ik iemand heb ingehaald of als ik wordt ingehaald. Van dat ontwijken heb ik nog niet veel gemerkt.
     
  17. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Minpunt van de Forza AI vind ik ook het "rammen van de AI". Bij een point to point race, DOWNHILL slipt je auto zowieso al, maar gaan ze je steeds spanken tegen de achterkant van je auto. Één klein tikje is genoeg om te spinnen en 180 graden te draaien. Verder heb ik niks meer dan goeds over Forza. Vind hem niet véél beter dan GT4, toch wel een fractie. Op Grafisch gebied boeit het mij niet zo veel. Beide games hebben op dit gebied hun Charmes. Waarom ik FM iets beter vind komt door het tunen, schade en omdat ik de manier van besturen toch net ietsjes lekker vind dan GT4. Persoonlijk geef ik Forza een 9 en GT4 een 8,5. Klein verschil.
     
  18. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Een xbox controller is trouwens ook veel beter voor race games. Je kunt met de triggers veel beter half gas enzo rijden, je krijgt ook minder snel last van je vingers! Als je uren met je duim op A moet drukken, heb je er ook snel genoeg van!
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Dan gebruik je toch L1, L2, R1, of R2 :confused:
     
  20. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan kan je toch niet fijn half gas rijden enzo! Met triggers kan je ze heel chill half indrukken enzo...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina