1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 6 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Xbox beter! :+
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    1. Klopt, maar je hebt er eigenlijk maar 16 tegelijk nodig ;) , maar ik vind 100 á 400 meer dan genoeg.
    2. PS2 ook niet. Je koopt alleen een Netwerk Adapter (30 euro) en je kan altijd gratis online gamen.
    3. PS2 kan je altijd gratis gamen.
    4. Xbox bijna niet. PS2 wel wat meer, maar 9 van de 10 potjes is lagloos
    5. Ik weet niet of PS3 dit zal krijgen. Zal wel niet.

    @ Kenneth,
    GT4 kan wel online, alleen niet via de service van Sony. Als je een Netwerk Adapter hebt kan je via Xlink Kai spelen.

    @ Marius,
    Ik heb met de Sauber Mercedes C9 een tijd van 5.31 minuten gereden op de Nordschleife *) (ongetuned ;) )
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2005
  3. JeePee

    JeePee Guest

    *kickt

    Jongens, ik heb eindelijk Forza Motorsport gespeeld. Denk nu niet van; ohoh, want de game viel me reuze mee :) . Als eerst heb ik gekeken naar me vriend hoe hij zich een weg baande over Road Atlanta. Als eerst vielen de GFX me best wel tegen. De achtergronden zijn super mooi, maar de auto zelf kan nog wel wat detail gebruiken. Toen heb ik zelf op Road Atlanta gereden met een getunede VW R32. De besturing vas veel minder gevoelig dan ik had gedacht. De auto slipt nogal veel, alleen voelde ik dit niet. Het was best wel fijn ;), alleen heb ik niet zoals bij GT4 het gevoel dat je auto echt stevig op de weg ligt. Ik heb zo'n 3 rondjes gereden, en wat ik wel een sterk punt vond, was dat het gras alleen afremt op punten waarbij je tijdwinst kan boeken. Als je te hard een bocht uitkomt, en net over de curbs gaat, remt dit gelukkig niet zo drastisch af als bij PGR2. Alleen aan binnenkanten van bochten, en dat vind ik netjes gedaan ;) .

    Over de menu's zei iedereen dat ze erg overzichtelijk waren, alleen vond ik het best wel onduidelijk. Bij een game als GT4 heb je echt het gevoel dat je iemand bent, en de wereld afreist. Bij Forza is het net zo alsof je alle car-dealers in je achertuin hebt staan, terwijl je bij GT4 echt naar een bepaalde landen toe gaat, die zich bevinden op een wereldkaart. Dat vind ik een stuk leuker, en dan heb je ook echt het gevoel dat je 'in' de game zit. De menu's in Forza kunnen er mee door, alleen prefereer ik die van GT4.

    Over de HUD ben ik wel te spreken ;) . De kilometerteller is een stuk kleiner dan ik verwacht had, en alles is goed te lezen. Alleen mis ik wel roof-view, wat ik een erg leuke camerastand vind in GT4. Maar ik vind de HUD van GT4 toch wel wat beter (anders zou ik geen JPRaceGamer heten :+ ) omdat die wat strakker is, en er meer op te zien is.

    Over het geluid valt niet echt veel te twisten. Ik denk dat bijna iedereen het wel met me eens is dat het geluid in GT4 een stuk beter is dan in Forza. GT4 heeft een wat realistischer geluid, en je hoort je auto daar ook echt 'ronken'. Wat me trouwens is opgevallen, is dat wanneer je schakelt in Forza, de auto niet 'veert'. Althans, de auto's waar ik mee heb gereden. Meestal krijgt een auto een stuiter, omdat je even de koppeling in moet drukken. Maar in Forza bleven de auto's gewoon door rijden, zonder op en neer te gaan.

    Ik heb ook een auto gecustomized, en dat vond ik erg leuk. Ik was er zo'n beetje 3 kwartier mee bezig om mijn VW R32 een McLaren achtige look te geven. Erg leuk. Hier zou ik als ik de game zelf had erg veel tijd in steken.

    Forza is een leuke game met mooie graphics en een lekkere gameplay, máár, hij kan niet tippen aan GT4. Ik vind zowat alles in GT4 beter, behalve het schade model en de online mode. Ik vind de gameplay van GT4 echt veel beter dan die van Forza, en ditzelfde geld voor het geluid. Ook is de framerate in GT4 2x zo groot dan die van Forza, en dat is duidelijk te merken. Toen ik voor het eerst de JGTC Nissan zag, brak ik in lachen uit. Hij miste heel veel detail, en miste nogal wat aërodinamische aanpassingen. En dat terwijl de auto's in Forza meer polygonen bevatten. Ik vind ook echt dat Polyphony veel beter werk heeft verricht dan de makers van Forza, aangezien GT4 'maar' op een PS2 draait. Ik heb niks tegen op Forza, maar het is IMO écht geen GT4 beater. Forza is zeker geen slechte game, ikzelf vind hem beter dan DTM2, en zal wel de beste racegame op de Xbox zijn, maar GT4 is echt een paar tandjes beter.

    Als ik geld had zou ik Forza wel kopen, alleen ben ik nu alvast begonnen met sparen voor een PS3 en een paar games daarvoor. Binnenkort ga ik Socom III kopen, en daar kan Forza niet meer bij. Echt, de game was beter dan ik had gedacht. Ik denk dat ik er zo'n uurtje gameplay op heb zitten, en ik heb er van genoten. De game is trouwens wel laagdrempelig, wat XBM al zei, omdat ik op een rondje van 1.35 minuten, maar 5 seconden boven het wereld record zit. Dit was me bij GT4 niet binnen een uur gelukt. ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2005
  4. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat ligt er echt maar net aan met welke auot's je rijdt. Bij de sterkere auto's (meer vermogen) hoor je ze wel degelijk ronken en zie je de auto echt wel 'veren'. Misschien komt dit omdat jij niet met krachtige auot's hebt gereden, dat weet ik niet. Ik moet zeggen dat het mij opviel dat de auto's juist wél veerden ;)

    Ik denk dat dat ook erg te maken heeft met welke race je reed, als in die klasse bijvoorbeeld bijna iedereen dezelfde auto heeft ligt het natuurlijk als snel wat dichter bij elkaar. En wij hebben ook gezien dat jij een aardig potje kunt racen, dus dat zegt ook wel wat :)

    Verder een goed opgebouwde mening, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet van jou had verwacht!
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Volgens mij is een Nissan JGTC auto een nogal krachtige auto ;)
     
  6. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Goeie vergelijking JP;) je beste post tot nu toe:p
    Vanzelfsprekend is mijn mening vele malen anders maar ja...............
     
  7. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet wat je onduidelijk vindt aan de menu's!? Okee je hebt bij GT4 een leuke wereldkaart (moet je ook maar leuk vinden...;)), maar dat maakt de menu's van FOrza niet onoverzichtelijk. Ik had bij Forza namelijk eerder door waar je alles kon vinden dan bij GT4...
     
  8. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    IMO ook, bij Forza staat alles netjes en overal onder elkaar en kan je alles snel vinden. Die wereldkaart is idd wel grappig, maar minder overzichtelijker, want als je bij GT4 op: GT World klikt staat alles, maar dan ook bijna alles er in 1 keer! En het spel is al zo groot. |:-

    Ik vind btw ook dat de TCS wél werkt, je slipt duidelijk minder, je kan idd nog steeds slippen, maar dat is in het echt ook dus...................
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Ja, dat is beide waar. Maar bij Forza hadden ze in mijn opzicht wel een ander lettertype mogen gebruiken, en alles wat verder uit elkaar mogen zetten. Bij Forza is het alleen tekst (dacht ik) en is de achtergrond wit. Bij GT4 zijn er ook tekeningen, en is de achtergrond licht blauw, wat het lezen iets makkelijker maakt. Ik vind ook dat het menu om je auto af te stellen bij GT4 vele malen duidelijker is. Ik moet er wel bij zeggen dat ik verwacht had dat je bij Forza je auto 'nauwkeuriger' af kon stellen, maar de afstelmogelijkheden zijn bij GT4 ongeveer dubbel aanwezig. De in-car tuningopties zijn ook in grotere getallen aanwezig bij GT4, maar Forza heeft dan wel weer customizing, wat ik leuker vind dan verwacht ;)
     
  10. Stealthstorm

    Stealthstorm Meuh!

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik irritant vind is het effect van de tekst wanneer je daar doorheen klikt, bijv. bij het typen van een naam als je iets opslaat oid.
     
  11. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    helemaal met jprg eens. alleen is forza nie de beste racegame op xbox IMO. ik ga voor dtm race driver 2, puur door de gameplay. die spreekt mij veel meer aan.
    en over het geluid. forza.....SHAME!!!!!!!! damn wat zuigt dat zeg. dr komt geen stukje bass uit man. diep triest.
    ik heb het filmpje van test drive ulimited gezien. weet iemand of dit ingame is?? want het zag dr zoooowww vet uit. dit wordt wel spel waar ik naar uitkijk. maar ik wil eerst ff gameplay filmpje zien, voordat ik oordeel. dat blijkt toch weer grootste waarde voor een goede racegame.
     
  12. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik vind GT4 ook niet echt overzichtelijk. Als je de merk events wilt spelen moet je eerst naar het merk toen en dan op events klikken voordat je pas iets kunt zien. Ze hadden beter 1 menu voor alle merk events kunnen maken of misschien 1 menu per land...

    Het geluid in Forza is idd veel minder als GT4 en ook ben ik het met jponline eens dat DTM2 leuker/beter is dan Forza. Bij Forza hebben ze dezelfde fout gemaakt als bij n00b 4 speed Underground door teveel accent op het tunen en modificeren te leggen en te weinig op de gameplay.

    ff vraagje over GT4. Wat bedoelen ze eigenlijk met 'unmodified car'? Ik probeerde namelijk de Supercar Fesitval te winnen en had al 15 verschillende auto's geprobeerd maar ik kwan steeds kracht te kort. Toen had ik ineens stage3 NA tuning op mij Zonda gedaan en ik mocht nog steeds mee doen. Ik had dus het idee dat 'unmodified' inhield dat je er helemaal niks aan mocht veranderen.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Unmodified betekend dat je geen race auto mag hebben. Dus wel een gewone Zonda, maar geen Zonda Race Car. Wel een Audi A4, maar geen Audi A4 DTM. Meestal is een auto zonder spoilers en sponsors unmodified. Het mag dus wel een getunede auto zijn, maar zodra het een auto is met bodykits en dergelijke is hij 'gemodified'.
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ok dus ik mag er ook gewoon een 'Fully Customisable' versnellingsbak in gooien. Ik kon trouwens niet met de Cadillac CIEN '02 mee doen. En ik maar met fabrieksauto's proberen te winnen...

    Edit: dus ik kan gewoon alles erin gooien wat mogelijk is?
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2005
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Klopt, want ik wilde m'n ramen blinderen van m'n Lancer. En toen stond er meteen bij dat het dan geen stock-car meer was.
    Ik mocht 'm wel gewoon tunen.
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Als je iets niet kan winnen, pak je gewoon een toegestaande auto, maar voor de race druk je op 'preview'. Dan kan je zien welke auto's eraan meedoen, en koop je de snelste *)

    EDIT: wat is jullie winnings percentage met GT4? Die van mij is 99,8% *)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2005
  17. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    JPRaceGamer; Heb je Forza al? (gespeeld?) Wat vind je er nu echt van, echt zo slecht als je eerst dacht, valt het mee of vind je het toch een waardige concurent van GT4. Wees eerlijk ;) Niet alleen maar afkraken echt onderbouwde mening :D. Alvast; DANKE SCHON
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Kijk eens op de vorige blz. :cool:
     
  19. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik sta nog op 100%, zit op 30% ofzo van het spel. Ben eergister helemaal overnieuw begonnen zonder hulpmiddelen
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Ik bedoelde met GT4 ;) Ik neem aan dat dat geen GT4 was, aangezien je na 2 dagen al op 30% zit :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina