1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 6 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    idd met forza ;)

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    DIt neigt imo naar 1 van de domste vergelijkingen/opmerkingen in deze thread.DE tuning parts hebben het effect wat ze moeten hebben het is een aspect niet het hoofdoel zoals in nfsu.Wat voor posts zouden we krijgen als de tuning parts niet het effect hebben wat ze in het echt ook hebben ? een paar voorbeeldjes : "ik vind forza een k*t spel want ik tune mijn auto en toch rijd iemand me in een normale auto weg" mamma ut is niet lievv ik tune zij niet en zij winnen.Kortom het is schijnbaar nooit goed.

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Gelukkig heb jij mij met deze post overtroffen _O_. Wat ik bedoel te zeggen dat ze meer tijd in het racen hadden moeten steken dan in de 1.000.000 verschillende onderdelen, want daardoor is het spel echt niet beter geworden (misschien voor de n00bs wel).

Edit: ik zat op 95% maar door de Supercar Festival ben ik ver omlaag gegaan. En preview had ik niks aan omdat de Cadillac CIEN '02 de snelste was maar die mag niet mee doen als je er zelf in rijdt :confused:

Laatst bewerkt: 21 mei 2005
  4. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    das onzin dan vraag ik me af inhoevere jij je verdiept hebt in het spel.Want nogmaals het upgrade is een aspect (onderdeel) van het spel niet het hoofdoel.De manier waar op het nu is uitgewerkt is imo de enige manier om dit onderdeel uit tewerken .Aangezien het minder krachtig maken van de upgrades ze overbodig maakt.En het ontwikkelen naar het andere uiterste (nsfu style) is ook zinloos aangezien dat weer onrealistisch is in het uiteindelijk effect..Het tune is niet meer dan een klein stuk in de game de parts doen wat ze moeten doen (wat ze dus niet zouden doen als je ze afzwakt in uiteindelijk resultaat)Je merkt dus dat je niuewe banden of een turbo in je auto hebt gestopt.Iedereen kan ze kopen door te race.De gene die er meer tijd/geld in zijn of haar auto stopt heeft dus ook meer resultaat (lees een snellere wagen) , welcome to the real world.Nogmaals door het aspect tune af te zwakken waar de zeikposts over het feit dat de part niet het resultaat geeft niet te tellen geweest.Het er uithalen zou het "uitgebreidere" extra stuk van forza er uit halen en de game dus ook een stuk slechter maken.

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik bedoel de stickers en al dat soort crap eruit halen en dan wat meer aan de gameplay zouden besteden had het ook een topper kunnen worden. Nu is het weer de zoveelste middelmaat...

6. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    tjah das niet tune (misverstandje) das hooguit een mooie visuele extra.Ik vraag me trouwens af of ze der werkelijk echt heel veel tijd aan hebben besteed (meer als gameplay)aangezien het concept zo makkelijk is.

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik zou het weten of ze er veel tijd aan hebben besteed. Als ik de game zo zie en de mensen hoor halen de meeste mensen de game om die reden (of iig dat het zwaar mee teld). Ze hebben er iig tijd in gestoken en dat hadden ze gewoon beter in andere aspecten kunnen doen.

Misschien dat ze gewoon wisten dat ze de gameplay het niet zou halen bij GT4 en dus daarom er iets in moesten doen wat GT4 niet had!

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat vind ik onzin. Ik vind de gameplay gewoon dik in orde. En die decals hebben ze er echt niet ingedaan om in dat onderdeel beter te zijn dan GT4. Het is gewoon juist dé manier om jezelf te onderscheiden op Live. Het is gewoon een leuke extra, echt niet een manier om de -volgens jou- slechte gameplay te verbergen!

9. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat wat jij zei niet helemaal klopte en je er commentaar op krijgt, ga je nu alles zeggen om je mening te verdedigen. Daar is natuurlijk niets mis mee, maar ga dan niet als een kip zonder kop alles neerzetten wat in je opkomt.

Het doel van het veranderen van je auto, dus het plaatsen van stickers, is bedoeld om je auto een eigen look mee te geven om te worden herkend, lees: gezien te worden.

Ook kun je hiermee het logo van de car club, als je daar lid van bent, laten zien.

Ook het tunen zelf is belangrijk. Elk onderdeel dat je plaatst verandert je weggedrag en dat is ook de bedoeling van deze tuning kits die je aanschaft.

Als je weer iets anders bedoeld, leg het dan eens beter uit.

Rivanov: Je was me net voor.

10. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Slechte gameplay? Vind Forza net ietwat realistischer aanvoelen dan GT4. Die decals zijn inderdaad groot voordeel op LIVE. En die decals maken als spelontwikkelaar duurt echt geen maanden hoor ;) Gameplay zal zeker op de eerste plaats gestaan hebben... en dat is ook merkbaar :D.

11. JeePee

JeePee Guest

Nu ik beide games gespeeld heb kan ik een 'realistische' vergelijking maken. Let wel: Dit is mijn mening:

Games.................................GT4.......Forza

Career Mode..........................+...........-
    Graphics...............................+............-
    Gameplay..............................+...........-
    Geluid..................................+............-
    Multiplayer............................-............+
    Auto's..................................+...........-
    Circuits................................+............-
    Rally en ijs races....................+...........-
    Stuurwiel..............................+...........-
    Customizen...........................-............+
    Tunen..................................+...........-
    Schade................................-............+
    Afstelmogelijkheden................+............-
    HUD.....................................+............-
    Online Mode...........................-............+
    Drivatar................................-............+
    B-Spec Mode.........................+............-
    AI........................................-............+
    Aantal auto's op de baan..........-............+
    Soundtrack............................+............-
    Snelheidsgevoel......................+............-
    Camera punten.......................+............-
    Sfeer....................................+............-
    Pitstops................................+.............-
    Offline...................................+............-
    1080i....................................+............-
    Photo-Mode...........................+............-
    Weersomstandigheden.............+............-
    Framerate..............................+............-
    Publiek..................................+............-

GT4 heeft 23+ en 7-
    Forza heeft 7+ en 23-

Als jullie iets opnoemen wat hier nog niet bij staat, zeg het dan ff, dan kan ik overwegen om het erbij te zetten ;)

12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    tjah jou mening is onderhand wel duidelijk.En met dit ding duidelijk ook wel erg onobjectief.Aangezien er zoveel "smaak"dingen zijn en dingen die forza als mode niet heeft (photo mode als example)dit geld wel both ways maar toch voegt het niks toe het grootste deel van je lijstje voegt niks toe aan of de game gameplay wise goed is.

13. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Gameplay?????? Dacht het niet.
    Rally en ijs races kun je onmogenlijk een voordeel noemen.
    Tunen & afstelmogelijkheden beter in gt4 :confused:
    Drivatar en B-spec mode zijn hetzelfde :)
    Snelheidsgevoel, waarom, zit toch gewoon goed in forza, als het zelfs niet beter is.
    Soundtracks kun je helemaal zelf beslissen, en is dus sowieso altijd beter dan gt4.
    Camerapunten, wat is er beter aan dan? Ik race toch altijd op dezelfde. Die gewoon precies goed is.
    Zijn offline en career niet een beetje dezelfde dingen?
    1080i, heb je nix aan.
    Zelfde geld voor framerate en publiek. Wat ik er in forza btw toch stukken beter uit vind zien. Maargoed als jij die platte dubbeltjes mooier vind....

14. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ouwch daar ging jpracegamers post helemaal aanflarde

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Die soundtrack/tunen/afstelmogelijkheden zijn echt lulkoek!
    Xbox heeft tenminste custom-soundtrack en verslaat dus elke soundtrack in any game. De tune opties zijn ongelofelijk meer uitgebreid dan in GT4 en hetzelfde geldt voor de afstelmogelijkheden.

Dus wederom slaat deze lijst nergens op!

16. jazz

jazz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    weet niet hoe de muziek in GT4 nu is.
    maar de voorgaande delen waren echt niet te harden.
    ben blij dat je bij forza je eigen muziek op mag zetten.
    al moet ik wel zeggen dat ik nu bij racen meestal toch zonder muziek doe :)

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat doe ik nooit. Heb altijd wel muziek opstaan onder een race. Trance/dance op de achtergrond zweept me op! :cool:

18. FredKroket

FredKroket Hardcore racer

Leuk Bevonden:
    0
    En je geeft de career mode ook een - bij Forza?? |:-

Jij ziet ze ook stuiteren. Damn.

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad slaat echt nergens op. Hij heeft maar 1 ding in z'n hoofd en dat is GT4.
    Face it, GT4 is niet meer dé koning van de racegames. Hij heeft concurrentie..en stevige ook!

20. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is snel offline gegaan....... Dit is totale lulkoek. Dat is toch gewoon keihard fanboy achtig? Ik wil niet zeggen dat ik dat ook niet een beetje ben, maar 23 tegen 7?? _0/ _0/ _0/ _0/ _0/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina