Forza vs. GT4 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 6 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    oooowww ja tuurlijk. heeel erg fanboy achtig. gaan jullie gt4 nou eerst eens zelf spelen, voordat je oordeelt.willen degene ff zeggen die gt4 al hebben gespeeld, en nog steeds helemaal van mening zijn dat forza betere geluid heeft(NIET DE SOUNDTRACK DUS!!!), betere gameplay, en realistischere, lees goed REALISTISCHERE, dus NIET strakkere of mooiere graphix heeft. en owja, heeft dat tunen bij forza ook maar enige zin qua wegligging. die bakken rijden namelijk nog steeds bagger nadat je ze hebt getuned.

    ik heb tenminste recht van spreken, want ik heb het spel aardig vaak gedaan. jullie zijn hier de fanboy's, want jullie zitten forza de hemel in te prijzen, en gt4 af te kraken. maar jullie hebben gt4 nog nooit gespeeld, dus zwijg totdat je recht van spreken hebt aub. en kom dan terug met je mening. _0/
     
  2. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhmmmmm je lult nu egt onzin. Tunen helpt bij Forza heel erg. En dat de auto's niet rijden ligt 100% aan jou. En je kunt ook niet verwachten dat een volgetunede auto perfect rijdt. Maja blijkbaar kun je geen wagens afstellen en weet je nog niet genoeg van tunen. Jammer....

    Ik heb zelf net zo hard gt4 gespeeld. Goed spel, nix mis mee. Maar Forza voelt toch net wat realistischer. Gt4 heeft ook weer genoeg pluspunten en Forza minpunten, maar om nou te zeggen dat iedereen hier superfanboy doet. Neej niet iedereen, dus je kan beter rustig blijven jp.
     
  3. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    Zomaar ff vraagje: Denk je dat je de enigste in nl bent met een ps2 en gt4? Iedereen heeft hier wel vrienden of heeft miss zelf wel een ps2. Hij heft geluid een soundtrack 2 apartje puntjes gegeven en had het daarom ook over de soundtrack _0/ Dat tunen heeft heel veel invloed, maar ze rijden natuurlijk niet beter omdat je er spoilers opzet én omdat je er meer vermogen instopt. En dus sneller optrekt en harder gaat. Maar bijv het bochtenwerk met dezelfde snelheid en andere banden heeft wel degelijk invloed. Maar ff als laatste, vind jij als 'een persoon met recht van spreken' de vergelijking 23:7 wel eerlijk dan?
     
  4. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    jah, je hebt misschien gelijk. maar dat is toch irritant. die lui die zeggen dat jpracegamer fanboy is. maar hebben ze zelf wel gt4 gespeeld dan. hij tenminste nog wel. en hij heeft er zijn mijn over gegeven, die ik deel. gaan al die lui zeggen dat hij onzin uitkraamt. nou echt waar, ze weten nie eens of het zo is.

    en over de gameplay. die mag dan heel realistisch zijn. maar is die leuk??? ik vind het niet leuk, omdat je nooit het gevoel hebt ff hard door te kunnen rijden. en ik heb me rijbewijs niet, duurt ook nog wel even, dus ik weet niet precies wat realistisch is. maar ik heb wel filmpje gezien waar iemand over n-ring ging, met bmw m3 gtr. en echt waar, in forza heeft die toch echt wat slechtere wegligging. kun je me dat eens uitleggen?? want elke auto slipt bij het kleinste tikje aan het stuur. helemaal triest dat er dan gelijk ZOOWWW groot slipspoor op weg zit. is dat ook echt??
     
  5. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    wat geeft jou recht tot spreken? hoelang heb je forza gespeeld? en wie geeft jou het recht te oordelen of ik wel of niet gt4 gespeeld heb ? jonge word volwassen kom dan is terug met echte onderbouwing en niet die crappy het is anders dan in gt4 dus is het slecht mening van je
     
  6. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    whahahaha, ja tuurlijk. omdat het anders is dan gt4 ist nie slecht. dat zeg ik toch ook helemaal niet. ik heb lang genoeg forza gespeeld. tot level 40 ongeveer, en daarna wat timetrials e.d. k wete niet of je dat genoeg vind.

    en heb jij gt4 gespeeld dan??

    en wat is jou onderbouwing dan. tjonge jonge. zo kan ik ook beginnen. ik lul crappy, omdat ik kritiek heb op forza :confused: . dat noem ik pas fanboy. en ik geef toch argumenten. niet dan. moe je anders ff stukje terug lezen. en ik had al gezegd dat ik de mening van jpracegame deel. dus moet ik dan ook nog eens dezelfde argumenten op gaan noemen??
     
  7. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan met een m3-gt3 gewoon strak over de nurburgring rijden hoor. Ik denk dat je wat meer tijd in forza moet steken in plaats van gelijk zeggen dat alles poep is enzo. Toen ik forza voor het eerst reed kreeg ik ook geen bocht fatsoenlijk gedaan. Nu ga ik zo strak als een snaar door die bochten. Oefening baart kunst ;). Zelfs met een m3 op de nurburgring.
     
  8. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    op het eerste stuk : valt me mee

    op vraag 2: jah

    op vraag 3.Die is er niet aangezien het een questie van smaak is en geen van beide partijen objectief is.Het enige wat ik doe is een kantekening stellen bij de opnderbouwing van jou en jpracegamer
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb vandaag Forza bij een vriend gespeeld en ik vond het tegenvallen.
    Grafisch vind ik Gran Turismo 4 en PGR2 mooier. Ook vind ik het allemaal een beetje arcade achtig aanvallen. Mijn voorkeur gaat dan ook zeker uit naar GT4. Ik vind GT4 gewoon veel realistischer en er zitten veel meer banen en auto's in, en dat vind ik erg belangrijk in een game. De auto's zijn in GT4 behoorlijk te tunen, alleen prestatiegericht. In Forza kun je dan wel het uiterlijk tunen, maar als ik dat wil, dan ga ik NFSU2 wel spelen. Vind ik totaal overbodig in een game die claimt een realistische race game te zien. Dan gaat het puur om prestatie tunen, realisme en rijgedrag.
     
  10. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ _O_ voor jou dan. zou jij of iemand anders een filmpje er van kunnen maken?? ik ben wel benieuwd.
     
  11. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Pff ik heb ff genoeg van FM. Vanmorgen reed ik ff op drie verschillende banen en verschillende auto's. Allemaal andere competities/challange. En bij alle 3 werd ik gewoon naast de baan gegooit (om het zomaar ff tezeggen). Die auto's komen gewoon vol op je af en raken dan de kont van je wagen zodat jij lekker een 180 graden actie maakt en zij gaan lekker door rijden. Nou geweldig, zit je net in de 9 van 9 laps word je aangetikt door zo'n idioot.
     
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Moet je gewoon sneller rijden zodat ze helemaal niet te kans krijgen om je te beuken ;)

    Ik wordt ook wel soms van de weg af gebeukt maar dat is nog maar 1 of 2 keer voorgekomen, maar altijd doordat de AI zich gewoon verremde
     
  13. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    hier heb ik ook last van dit is ook mijn grootste (en enige) minpunt van forza.De eerste 15 lvls (Races daarvan) is de ai op hard echt leuk.Daarna is de AI niet meer goed maar domweg agresief.Ze houden geen afstand in bochten en blijven als een klein kind in hun lijn rijden terwijl jij in het gras zit.ik heb voor een aantal races de AI gewoon naar medium gezet omdat anders mijn controllers door de kamer zouden vliegen

    edit
    @ tim geloof me ik rij hard ik lig altijd op 1 sec dik voor maar door het achterlijk laat remmen (de AI remt soms letterlijk in de bocht) zitten ze me altijd weer op de hielen en in een bochtenreeks gaat het standaard mis dan.

    edit 2:
    wat me ook opvalt is dat de AI de eerste aantal ronden achterhangt zowel op rechte stukken als in bochten.Maar in de laatste ronden presteren ze het opeens om zelfs op de rechte stukken waar je eerst weg reed van ze, jou gewoon te laten staan... vreemd
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2005
  14. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is idd vreemd, het is al een paar keer voorgekomen dat ik op het laatst ingehaald werd. Een vb: endurance D-klasse, 35 laps. Eerste 15 laps eerste, wordt ik ingehaald, dus 2de. Dan wordt ik eind het 34ste rondje weer ingehaald, en tijdens het 35ste rondje ook nog. Dat komt doordat ze dan veel later remmen en gewoon gebruik van je maken. Dat vind ik toch wel een minpunt.
     
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Helemaal mee eens. En met een - bedoeld hij dat het in de andere game beter is en niet dat het slecht is!!

    Jullie kunnen wel allemaal commentaar geven maar uit jullie post concludeer ik dat de meeste gewoon XBox fanboys zijn die GT4 nog nooit gespeeld hebben en waarschijnlijk ooit wat plaatjes hebben gezien.
     
  16. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    en je wilt zeggen dat het commentaar van de gt4 fanboys wel terecht is ?

    brabbelt iets over objectievieteit en dat soort dingen
     
  17. jazz

    jazz Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    maybe the maken met het slipstream effect?
    scheelt wel veel hoor. als ik zelf op een baan rij met weinig bochten en mijn bak is niet veel sneller dan de tegenstander dan blijf ik meestal ook gewoon hele tijd erachter hangen en dan laatste lap pas inhalen.

    meet veel bochten werk is dat wat lastiger dus probeer ik altijd asap voorop te raken
     
  18. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    met een afstand van een dikke 1 sec (standaard op het rechte stuk alle rondes en soms nog iets meer) valt dat slipstream effect weg.Het terug komen in de bochten is puur en aleen door het achterlijk vroege remmen
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik zeg Xbox fanboys en geen Forza fanboys. Ik bedoel dus dat er veel commentaar bij zit van mensen die geen PS2 of GT4 hebben of gespeeld hebben. Je zou dan moeten zeggen of het commentaar van PS2 fanboys terecht is, maar ik denk niet dat er veel PS2 fanboys zijn op een XBox forum...
     
  20. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ach 1 jpracegamer is meer dan genoeg hoor
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina