Forza vs. GT4 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 6 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    376
    :confused: Deze opmerking slaat dus als een tang op een varken....

2. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    376
    Ik heb lange tijd getwijfeld over de aanschaf van Forza, had toch het vermoeden dat ie teveel op Gt4 zou gaan lijken. Gezien de screenshots en het schade model, met hierbij de uitgebreide mogelijkheden tot het aanpassen van je voertuig, gaat Forza toch meer bieden. En dan heb ik het geeneens over de Live mogelijkheden. Grafisch oogt het allemaal een stuk frisser dan Gt4, vermoedelijk toch het kopen waard.

3. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Als ik kijk naar de auto models van GT4, dan vind ik ze er een stuk geslaagder en echter uit zien dan ten opzichte van Forza en ook de HUD vind ik bij GT4 toch net even wat profesioneler en overzichtelijker gemaakt dan Forza.

Aan de gameplay kant kan ik niet veel oordelen omdat ik beide games maar heel even kunnen spelen in een demo. Maar als ik ze toch naast elkaar zet en vergelijk ze puur aan de grafische kant valt me Forza eigenlijk behoorlijk tegen. Als je ziet watvoor moois ze uit de PS2 kunnen halen, en als je dan "bijna" dezelfde graphics terug vind in Fortza, zat er toch wel een stukkie meer in dan dit geloof ik.

4. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Als een lul op een biervat zou ik zeggen ;), maar je hebt wel gelijk ik post nu voor de eerste keer in deze thread en het lijkt net of onze JPRACEGAMER dat niet leuk vind :confused:

Maar goed mijn mening: Ik ga denk ik toch voor FM omdat ik daar de graphics wel mooier vind en omdat ik geen ps2 heb. Ik heb ze allebei al gespeeld en ik moet zeggen dat ik die in-game cameras bij GT4 niet egt mooi vind ten opzichte van die van FM. Dus mijn keuze is snel gemaakt. :p

5. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg toch alleen dat Forza het wél heeft, niet dat GT4 het níét heeft;)

6. JeePee

JeePee Guest

Je schrijft in je rijtje alle exclusieve features van de game. Visuele tiningopties moet dus weg _0/

7. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn niet exclusief, GT4 krijgt toch binnenkort ook Online, ik noemde per game gewoon de vetste features op, en bij GT4 kan je het visuele tuninggedeelte nou niet echt een speciale feature noemen. Zo bedoelde ik het _0/ ;)

8. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    De 'R' klasse is echt supergaaf op hard. Dat is pas echt tegenstand. Er zijn heel veel leuke races (career), namelijk: Impreza vs Lancer, supra vs rx-7, mustang (uit alle jaartallen). Ik vind de career echt dope. Ik het begin verdien je geen flikker, maar over een poosje haal je bakken met geld binnen. Trouwens ik vind die drivatar klote, hij rijdt overal tegenaan, terwijl ik 'm goed getraind heb je krijgt ongeveer 1/4 van wat je normaal verdient.

Laatst bewerkt: 7 mei 2005
  9. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    kweet niet of dit al is gepost maar dit stond in de review van gamespy

Actually, even without a high level of graphics pleasure, Forza is still better than Gran Turismo 4. Why? How about incredible online play, solid AI and a realistic damage model? That's in addition to hundreds of cars, impeccable control and a career mode deep enough to rival your local bottomless well. In short, racing fans who bought a PS2 just for the GT series should think long and hard about trading it in for an Xbox and a copy of Forza Motorsport

10. ccm1982

ccm1982 Let's Play Online

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze nu beide gespeeld maar GT4 blijft toch beter. Ik vindt Forza meer een kruizing tussen PGR2 & GT4. Wat me vooral tegenvalt aan Forza is de afwerking van de auto's zelf (zowel in races als menu). De GT4 modellen zien er net iets gelikter uit.

11. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    of er is iets mis met je tv of je haald ze door elkaar
    en laat me raaden hoe je aan die versie komt
    illegaal?

12. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    JP stop alsjeblieft over die styling (want dat is het) opties van GT4, want dat is echt onzin. Een spoiler en andere velgen, wow das pas spectaculair...
    Verder vind ik ook wel dat sommige carmodels van GT4 er gelikter uitzien, maar ik moet zeggen dat de tracks en de backgrounds in Forza er veel en veel beter uitzien :)

13. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    zo,n vermoeden heb ik ook ik denk dat grafisch gt4 beter is.

14. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik was eergister in de Pathé (bioscoop) en daar stonden van die playstations met GT 4. Ik moet eerlijk zeggen, ik vond het er gewoon nie geweldig uitzien :{
    Forza ziet er gewoon veel spectaculairder uit.

15. Seda

Seda Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij is JP zelfs zo blind dat hij zelfs niet waarneemt dat er meer optisch te tunen valt in Forza dan in GT4. Dus JeLL!e... stop maar... het heeft geen zin. Sommige mensen zullen nooit water bij de wijn doen.

16. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    dan verschillen we van mening :mad: enne heb jij forza al gespeeld dan??

17. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Forza ook nog niet gespeeld maar ook ik vind/vond GT4 Grafisch gezien tegenvallen. Toen ik al die screens op het net zag dacht ik van: Wauw, best mooi. Maar het bleek dat 80% van de Photo-mode kwam. |:-

18. JeePee

JeePee Guest

Kijk, ik heb vaker gehoord dat je geen PS2 hebt, en dat je GT4 bij een vriend gespeeld hebt. Jij bent dus vele mooiere GFX gewend dan een gemiddeld PS2 spel. GT4 haalt alles uit de PS2, en het is gewoon niet mooier te maken tot de PS3. Geen één PS2 spel is mooier dan GT4, dus eigenlijk kunnen de GFX van GT4 je niet tegenvallen. Hij kan niet tippen aan Ninja Gaiden ofzo, maar toch vind ik dat GT4 er stukken mooier en gedetaileerder uitziet dan PGR2. En dat is echt een prestatie van Polyphony Digital. Forza is scherper dan GT4, maar toch prefereer ik de GFX van GT4. Gewoon omdat ze realistischer zijn. (dit is al vaker langs gekomen). Maar vergeet niet dat de Photo-mode GFX gewoon uit de PS2 komen, en dat dat geen plaatjes zijn die iemand op z'n PC heeft lopen bewerken.

Btw: ga je nog een tijd neerzetten...

Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2005
  19. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Oke, de GFX van GT4 zijn goed, erg goed zelfs. Zeker als je het vergelijkt met wat de PS2 wel en niet aankan. Toch vind ik de graphics van FM mooier, niet dat GT4 lelijk is, in tegendeel, maar het ziet er allemaal zo.. tja anders uit. Het heeft echt zo'n sfeertje, erg Japans. Over de photo-mode; Ja, die zijn erg mooi, die pics. Maar wat gaming 4 ever bedoelt is dat je een pic van de photo mode uit GT4 niet echt kan vergelijken met een ingame shot van Forza. Dit omdat de PS2 even de tijd heeft om na te denken over die pic en een ingame shot gewoon direct is. Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel, is eenmaal lastig uit te leggen.

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    GT4 in de singleplayer vind ik voor een ps2 grafisch echt heel erg goed, maar ik heb vandaag voor het eerst beelden in de 2 player splitscreen gezien (bij de Media Markt) en dat viel me echt onzettend tegen.Leek wel een PS1 game (beetje overdreven misschien maar toch)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina