1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 6 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Nouja, in die paar uurtjes dat jij Forza hebt gespeeld kun jij niet een echt goed beeld van het spel krijgen, hetzelfde geld trouwens ook voor de mensen die hier maar een paar uur GT4 hebben gespeeld

    Je kunt je eigen liedjes op de hdd van de xbox zetten en deze dan beluisteren tijdens het racen.Dit is veel beter dan muziek uit je cd-speler omdat je zo een goede mix hebt tussen muziek en racegeluiden (ik zet tijdens het racen de muziek meestal wel uit)


    Nog even over die vergelijking van jouw:
    Dus jij hebt ook al met het Fantec stuur geraced?Ik neem aan van niet _0/
     
  2. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    hmmmz om eerlijk te zijn vind ik de GT4 screenshots er zo mooier uitzien...

    nou vond ik de rally in vorige GT's altijd wel magertjes uitgewerkt door dat het gewoon in plaats van asfalt zand was en je wat meer moest slippen maar die toevoeging hadden ze van mijn Forza ook wel mogen stoppen, is wel eens een leuke afwisseling en vindt als je dan autos heb als die subaru rally editie enzo dat je ze wel moet kunnen gebruik om rally te rijden

    over de hoeveelheid auto's en dat je bij lange na niet ze alle 700 kan rijden (toch 700 in GT4) vind ik nog steeds wel een groter plus punt in GT 4 omdat ze er wel zijn (vaak wel simpel weinig verschil) Maar dat ze er zijn geeft je wel de mogelijkheid om te kiezen en in FOrza vind ik het een beetje zielig gedaan dat ze van Renault en nog een paar merken een autootje erin hebben gedaan alsof ze dan kunnen zeggen van kijk we hebben 50 merken

    Over het publiek bij Forza ben ik wel tevreden --> let er toch niet op en vind het alleen maar irritant als in elke race (omdat het zo stoer is volgens de producers) weer zo'n idioot even voor je auto moet springen --> dan probeer ik hem toch alleen maar weer te raken.

    Over de muziek, de soundtrack is echt crap, weet dat je je eigen cd's kan opzetten maar vind het wel handig om gewoon die muziek daar te kunnen laten draaien zodat het wat makkelijker is af te stemmen op elkaar.
     
  3. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    JPRaceGamer; Wat bedoel je met DAK VIEW? (Zoals in GTA2>)
     
  4. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, ik heb forza ook niet lang gespeeld, omdat het al zo snel gaat vervelen. bleehh. ik kan echt kotsen van dat spel. ik zit ook met smacht op me ps2+gt4 te wachten.
     
  5. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Het is idd geen GTA :D

    @jponline:

    Leg mij dan maar even uit wat je aan Forza zo slecht vind en waarom dat in GT4 beter is :{
     
  6. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    maak van jp jpr en zet dan ook GT4 fanboy _0/
     
  7. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    als je ff de vorige bladzijden terug leest, kom je het vast wel tegen. ik zal nog ff wat punten zeggen wat IK leuker vind. ook jpracegamner noemt er genoeg op.

    gt4 heeft:

    -leukere gameplay(ik zeg niet dat het realistischer is, want ik weet niet wat realistisch is) maar vind het stuk leuker om te spelen. je hebt tenminste het gevoel dat je lekker kunt scheuren. zelfs in een audi r8 in forza heb je niet het gevoel dat je er mee kun scheuren. altijd slipt het wel een beetje.

    -realistischere graphix, forza is veel te nep. mag dan wel stuk strakker zijn, maar het is zow lelijk.

    -beter, veeeel beter snelheidsgevoel, als je bij forza 300 gaat, lijkt het alsof je 150 ofzo gaat. al vind ik dat het bij gt4 ook iets beter mag. want als je 100 gaat in het echt, denk je ook al, zow dit gaat aardig snel. wat te denken als je 300 gaat 8) .

    -meer auto's, je hebt echt zulke vette bakken. bij forza ook wel, maar heb je dus gewoon echt niet het gevoel dat je met een vette bak rijdt. bij gt4 wel.

    -meer banen, er zitten maar 2 of 3 leuke banen in forza naar mijn gevoel. daar zit de n-ring dus echt niet tussen, want die zuigt zo hard.

    -mooiere n-ring, zoals ik al zei. omgeving vele malen mooier nagemaakt. en de sfeer is werkelijk perfect nagemaakt.

    -veeeel betere sfeer, je hebt echt een goed gevoel als je over de banen rijdt. het ziet er zow cool uit.prachtig.

    -geluid is zooooo veel beter. die auto's in forza zijn niet om aan te horen zeg. bij gt4 klopt het als een bus dat geluid. net als in het echt.

    forza heeft:

    -strakkere graphix, alleen ist niet bepaald realistisch

    -stuk mooiere omgeving op achtergrond, dus niet de bomen om de baan zelf, maar echt de weilanden/bergen/gebouwen achter die bomen e.d. goed voorbeeld is de n-ring. daar zie je echt weilanden met koeien e.d. maar die is in gt4 gewoon veel mooier nagemaakt. en new york en tokyo niet te vergeten. wat lelijk bij forza. bij gt4 veel mooiere verlichting/sfeer.

    -online mode, maar kan ik niet van genieten omdat ik geen live heb, dus telt die voor mij niet mee.

    dat zijn voor mij de plus en minpunten.
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Offtopic:
    Aangezien vandaag de GP van Monaco was, en ik zin had om een filmpje te maken van Côte d'Azur, heb ik dit keer één rondje GT4 gevolgd door één rondje Formula One '04 vastgelegd. Ik rijd met beide in een F1 auto. Het rondje van F1'04 gaat niet echt lekker, omdat ik hem lange tijd niet meer gespeeld heb, en ik moest wennen aan de overgang van 900 naar 180 graden. Het circuit in F1'04 ziet er realistischer uit, alleen is die van GT4 10x mooier *) . Veel plezier

    @ Blanqua,
    Dak-view is dat de camera op het dak staat. In het filmpje hierboven gebruik ik dak-view bij GT4.

    Het is best simpel om in Forza een bocht strak te nemen, alleen komen er voordurend remsporen onder je auto vandaan. Ga nou niet zeggen: Ja, dat ligt aan jezelf, want als jij zo goed kan rijden mag je van mij met een willekeurige auto (dus ook en R8 ) een rondje over de Nurburgring rijden, zonder ook maar één rem of slipspoor achter te laten, en dat onder de 10 minuten. Ik kan je nu al zeggen: onmogelijk _0/
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2005
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Denk je dat een auto met 500+pk makkelijk te rijden is in het echt?Ik kan je wel vertellen (deels uit eigen ervaring) dat het niet het geval is.Ik heb zelf in een Audi A8 W12 gereden en ik kan je vertellen zo gauw je een beetje het gas intrapt ga je al slippen _0/

    Dit zijn nartuurlijk persoonlijke voorkeuren.Hier kan ik nartuurlijk niets over zeggen
    Op lagere snelheden mis ik idd ook wel een beetje het snelheidsgevoel maar met 300 en een incar-view vind ik het dik in orde

    Dus als je met een Skyline in GT4 rijdt is het wel een vette bak en in Forza niet :{

    edit//@ jpracegamer: wederom een leuk filmpje allen de achtergrond muziek is best wel kut :+
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2005
  10. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Schademodel van Forza gaat aardig diep hoor, jij hebt zeker alleen maar cosmetic schade gereden ;)
    Enneh... geen foto's? En jij zei dat je Forza gespeelt had? Zou ik toch even langs de opticien gaan.... _0/
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Hahaha, ik ben al scheel :+ , echt waar *)

    @ Tim NL,
    Jij zegt dat je in een auto met 500+ PK bijna altijd wel slipt. Vertel me dan eens waarom dat in de American Le Mans Series niet gebeurd, waarom dat vroeger bij de Formule 1 niet gebeurde, en waarom dat bij DTM auto's niet gebeurd. Maar ik (en denk jponline ook) heb het niet alleen over het optrekken, maar ook gewoon als je gas los door een bocht gaat.
     
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Ik heb het over mensen die geen ervaring met dat soort auto's hebben :), nartuurlijk kunnen echte coureurs wel rijden zonder slippen.

    Dit geldt dus ook voor Forza.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Laat zien dan, een rondje met een R8, zonder hulmiddelen, onder de 10 minuten, op de N-ring, ZONDER sporen ;)
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    LOL veel succes dat lukt je dus nooit!!!!
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    maar dan ook NOOIT :p
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Huh..hoe bedoel je?
     
  17. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zei toch ook dat ik de gameplay LEUKER, ja goed lezen, LEUKER!!! vond van gt4. ik zei niet dat ik hem realistischer vond. ook zei ik dat ik niet wist of die van forza realistisch is, omdat ik geen rijervaring heb, maar aan het filmpje van die bmw m3 op de n-ring te zien, vond ik het nogal overdreven slechte wegligging, en te veel slippen. dus volgende keer ff goed lezen voordat je iets zegt.

    gewoon eens laten zien, dat jij met een audi r8, zonder slipsporen achter te laten, de finish weet te halen, sneller dan 10 minuten. snappie vu??
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2005
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Precies zo als ik het zeg. Ik durf alleen al m'n geld erop te zetten dat het onmodelijk is om 'driftloos' de N-ring onder de 10 minuten door te komen.
     
  19. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat hoort zo, als je gas los gaat hoor je te slippen;) Dan heb je namelijk geen aandrijving op de wielen meer.

    jponline, hoe weet jij dan dat JPRaceGamer Forza wél lang heeft gespeeld. Hooguit 3 uurtjes man!;)
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Omdat ik dat gezegd heb.

    ten 1ste: als je gaslos gaat hoor je helemaal niet te slippen.
    ten 2de: Als je volgas gaat slip je ook
    ten 3de: wat je ook doet, je slipt
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina