1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 6 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Dan neemt hij de kleur van de auto aan. Het heeft effect op het rijden ;)

Wie heeft eigenlijk meer incar-tuningopties..???, Forza of GT4

Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2005
  2. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Zoals ik uit de PU begreep hebben aanpassingen weinig tot geen effect in GT4, ook begreep eruit dat GT4 min of meer een matige upgrade is van GT3....

3. JeePee

JeePee Guest

hahahaha, niet dus, geen van alles wat je hier zei is waar. Het enige wat hetzelfde is t.o.v. GT3 is het schade model :9

4. jponline

jponline Maxi!!!

Leuk Bevonden:
    0
    waarom heb ik nou geen ps2 :'-( :'-( :'-( :mad: :mad: . ik ben er nu echt over uit. ik heb veeeeeeellll liever gt4. zoooowww veel realistischer. k heb filpmje gedownload van ign waarin ze het op lagunna seca en n-ring naast elkaar zetten. nou ik weet wel waarbij ik het gevoel had dat je lekker en realistisch kon rijden. GT4!!!!!!. het is gewoon meer mijn soort gameplay. forza is niks voor mij. ik ga lekker de ps3 kopen met gt5...... :)

5. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Van wat ik heb begrepen heb van veel mensen is dat GT4 weldegelijk een simpele 'upgrade' is t.o.v. GT3. Niets nieuws onder de zon, maar gewoon meer van hetzelfde.

Trouwens bedoel je niet "Het enige wat hetzelfde is, is het gebrek aan een schade model"?

6. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    dat is niet waar
    GT4 is een heel nieuw spel
    maar de ervaring die het biedt is ongeveer hetzeflde als gt3 (das toch normaal voor een sequel of ben ik nou gek?). Sommige mensen vinden dat de ervaring van GT4 teveel lijkt op die van GT3 en vandaar zien ze het als simpele upgrade.

Maar de fans van GT die zien alle veranderingen, die zien in dat dit niet hetzelfde is. (JPRaceGamer bijvoorbeeld)

Laatst bewerkt: 8 mei 2005
  7. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Klopt, natuurlijk gaat een sequel heel erg lijken op haar voorganger, maar GT4 biedt wel heel weinig nieuwtjes.

Natuurlijk zijn er kleine tweaks, maar waarom geen online? Waarom niet zoiets als de Drivatar? Waarom niet een uitgebreide mogelijkheid om auto's te customizen? Waarom geen schade model? Waarom weinig verbeterde physics?

Overigens allemaal features die wel zijn terug te vinden in Forza. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat GT4 geen goed spel is, ik zeg enkel dat het maar weinig ingrijpends nieuws introduceert.

8. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Weet je wat ik niet snap, en dat hebben zowel Forza als GT4 niet is dat je in nog geen enkel racespel je eigen baan kan maken, of (niet tunen) je eigen auto kan ontwerpen, als een racespel met iets nieuws zou moeten komen dan zou dit mooi zijn , dit heeft geen ander racespel, als je dan ook nog mooie graphics hebt en lekkere gameplay en nog veel extras dan is het haast een gegarandeerd succes.

9. JeePee

JeePee Guest

Hoe wil je een AI op een zelf gemaakte baan laten rijden?? Dan zou je het misschien zelf moeten progameren, maar ik denk dat ze daar nu te weinig rekenkracht voor hebben. Misschien wel iets voor de next-gen consoles...

10. ormagon

ormagon l!ve gamer

Leuk Bevonden:
    0
    IDD jpracegamer, dat is gewoon nog veel te zwaar. Een eigen auto ontwerpen dat moet wel gewoon mogelijk zijn, als je namelijk kijkt hoe erg je de auto's nu al kan aanpassen :eek:, het is voor mij forza motorsport omdat je ermee online kan en je auto helemaal customizen. Naar mijn idee? heb je een xbox haal FM heb je een ps2 haal GT4, heb je beiden en xbox live haal FM, geen xbox live? Dan wordt het allebei :9 ;)

11. JeePee

JeePee Guest

Ten eerste: De drivatar is te vergelijken met B-spec mode. Dat is ongeveer hetzelfde. Ik zal voor de gene die niet vinden dat GT4 vernieuwend is t.o.v. GT3 ff een lijstje uit mijn hoofd maken:

- GT4 heeft 500 auto's meer dan GT3
    - GT4 heeft 20 circuits meer dan GT3
    - GT4 heeft 40 licence-tests meer dan GT3
    - GT4 heeft visuele tuningopties
    - GT4 heeft meer incar tuningopties dan GT3
    - GT4 heeft ijsraces
    - GT4 heeft 'used-cars'
    - GT4 heeft animated pitstops
    - GT4 heeft een Drag-Strip
    - GT4 heeft Photo-mode
    - GT4 heeft Photo-drive
    - GT4 heeft 24h races
    - GT4 heeft per merk een eigen cup
    - GT4 heeft per werelddeel een eigen cup
    - GT4 heeft Tuningcars
    - GT4 heeft special conditions races
    - GT4 heeft mooiere GFX dan GT3
    - GT4 heeft nog veel meer beters en groters dan GT3 die me nu ff niet te binnen willlen schieten. Ik vind het veel meer dan een opgepoetste versie, met name door de eerste 5 punten _0/

Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2005
  12. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    De eerste 5 punten zou je ook bij een uitbreiding tegen kunnen komen..

Maar dan nog, gt3 bood ontiegelijk veel, gt 4 alleen nog maar meer. En de graphics voor een ps2 game zijn egt FENOMENAAL.. Ik vind persoonlijk ook de graphics van gt4 beter die van forza.. Gt4 ziet er realistisch uit, forza probeert er gewoon mooi uit te zien.. Enorm verschil.. Ik vind het echt heel jammer dat ze dat bij forza niet zo goed uit hebben weten te werken als bij gt4 het geval is.. Ook moet ik zeggen dat het af en toe wel lijkt alsof gt4 een shadertje eroverheen heeft gegooid om alles er een beetje grauw en realistisch uit te laten zien. Gt4 graphics met de scherpte van forza + visuele tuning opties en schademodel zou echt te wreed zijn.. Mjah...

13. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Onthoudt wel dat GT een serie is die al jaren bestaat. Met ervaring uit eerdere spellen etc. Forza is een nieuwkomer; voor een nieuwkomer doet Forza het zo te horen geweldig!

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    daar heeft blanqua ook een punt, al kijk je naar de developers vind ik dat de makers van forza een dikke pluim moeten krijgen. GT is een serie die al jaren bestaat en dus een voordeel heeft qua graphics, gameplay, realism enz.

15. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is een punt wat we inderdaad niet moeten vergeten, en wat sommige mensen helaas wel doen. Pas in het volgende deel, of het evt. deel daarna kan je pas echt beide games vergelijken omdat Forza nu een nieuwkomer is. En niemand kan ontkennen dat Forza het als nieuwkomer wel erg goed doet.

16. JeePee

JeePee Guest

Het zijn toch de makers van PGR2 :confused:

17. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Erm neen, Bizarre Creations heeft Forza volgens mij niet gemaakt...Of zit ik ff verkeerd tekijken :eek:?

18. JeePee

JeePee Guest

Ik weet in elk geval dat ze niet nieuw zijn. Ze hebben al ervaring...

19. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Er zitten wel een aantal mensen van BC maar niet allemaal.

20. JeePee

JeePee Guest

Maar goed, ervaring zegt ook niet alles. Kijk maar naar Davilex :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina