Forza vs. GT4 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 6 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Als het me eenmaal opgevallen is blijf ik erop letten (nare gewoonte), maar begin niet over het detail van de auto's, want van de leesbaarheid van stickers tot het detail in koplampen heeft GT4 het echt een tandje beter. (ik snap niet waar ze die polygonen bij Forza gestopt hebben, in de grondplaat ofzo :confused: )

2. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Daarmee ben ik het met je eens. Van dichtbij zien de stickers en "carbon-look" er niet uit. Verder hebben de auto's meer dan genoeg detail vind ik.

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Cartoony = fake! Zeker in een game waarin alles zo echt mogelijk moet lijken. Achtergrond is beter als GT4 en ziet er ook echt uit. Waarom dan cartoon auto's met een real achtergrond? Snap ik niet helemaal hoor!! Misschien omdat ze gewoon weg niet beter konden!

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    En het is maar wat je onder 'mooi' verstaat, aangezien het een subjectief begrip is.
    Vind je het mooi, omdat je weet dat de console iets minder of juist beter is, of is het echt mooier ondanks een mindere console.
    En waar let je op bij de gfx. Hoever je kan kijken, opkomende items als bomen en gebouwen, scherpte, achtergronden, kartels, auto's, reflectie, detail, schade etc.
    Maar denk dat we het er vrijwel allemaal mee eens kunnen zijn als er gezegt wordt dat beide games grafisch in orde zijn. :)

5. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    @GForce; Ik snap niet helemaal wat je met cartoony bedoelt... Heb nog geen pic gezien die lijkt op XIII ofzo.

6. JeePee

JeePee Guest

Zie het maar als > niet realistisch

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik citeerde daarmee ook FredKroket. En naar mijn mening lijken de auto's best wel op XIII.

8. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    @GForce; Op XIII is tikje overdreven. Dat is duidelijk zo cartoony als de *** maar daar is het ook voor bedoelt.

Oke, maar dan nog begrijp ik niet wat er niet realistisch is aan de auto's in Forza. Zou je/jullie misschien een screenshot kunnen geven waarbij je aangeeft wat en waarom het nep/cartoony/niet realistisch lijkt. Vind het tijdens het racen behoorlijk echt overkomen.

Laatst bewerkt: 31 mei 2005
  9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Het meeste valt het op als je de auto kleurt of stickers geeft. Door de gloed die op de auto zit lijken de kleuren nep. Je krijgt dan van die Super Mario kleuren.

10. JeePee

JeePee Guest

GT4:

Forza:

Oordeel zelf

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Als ik het GT4 plaatje zie moet ik echt goed kijken of het geen foto is...en tja bij het Forza plaatje is toch echt iets mis met de kleuren!

12. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ja, GT4 is daar scherper, maar in-game? Volgens mij is dit trouwens ook een Forza shot die al een half jaartje/jaartje rondgaat.

13. JeePee

JeePee Guest

Let op de verlichting:

GT4:

Forza:

Oordeel zelf

@ Blanqua,
    Nee hoor. Die screen van Forza is best nieuw (maar wat denk je van die van GT4)

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Laten we het erop houden dat biede games er even goed uit zien! Dan is Forza toch best slecht aangezien de XBox veel meer kan. Het verschil tussen GT4 en Forza is misschien klein maar het verschil tussen PS2 en XBox is best groot. Alleen om die reden verwacht ik ook al een betere game!

Edit: en die grote lelijke leter en cijfers in Forza zijn echt om te kotsen :'-(

15. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Dan moet je wel 2 screens nemen die vanuit hetzelfde punt zijn genomen vriend ;)

16. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dat is weer geen in-game pic van GT4 (tijdens het racen). Ja, belichting op die pic. is beter; 's nachts is het en bij Forza overdag. En deze Forza pic. is toch niet onrealistisch, mijn mening. Oké GT4 wint qua deze pics, maar met een in-game shot van GT4 dan?

17. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Forza:
    Gt4
    Als dit gt4 is natuurlijk?

Zo kan men beter oordelen :)

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Blanqua wat vind je van die letters en cijfers in Forza? Ik bedoel dan van je tijd / snelheid etc. dus alles op je HUD.

@Geert: dat is een foto van een TV scherm dat is geen screenshot!

19. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Hud van GT4 lijkt me zo op het eerste gezicht beter. Is minder groot/druk dan in Forza.

edit:/ ga even op zoek naar goede ingame screenshot :)

20. JeePee

JeePee Guest

te laat :9 (foutje :+)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina