1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 13 jun 2005.

1. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Voor mij niet :D. Vind dat echt heel leuk, ik weet het ben een beetje raar. Lijkt mij erg vet om met bijvoorbeeld een Citroen Xantia (eerste de beste familie bak die in mij opkomt) over de groene ring te rijden :D.

2. mr_xbox

mr_xbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    allebei zijn ze erg leuk voor al als ik mag adviseren forza motorsport 4

3. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hahahahah, wij rijden een Xantia. :cool: Ik hoop idd dat er bij Forza 2 meer "normale" bakken zitten zoals bij GT4. De snelle heb ik toch wel bij PGR3. Doe mij maar meer dan 300 normale personenbakken ( :D ), zodat je een gevoel krijgt hoe het is om met zo'n auto op een circuit te rijden. En dan niet de snellere versies van de "normale" auto's. Bij Forza noemen ze de D-Class ook de klasse met de normale auto's, maar dat zijn nog steeds aardig snelle bakken zoals een Civic Type R, Golf R32 etc. |:-

4. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Inderdaad :mad:. Ach ja, geen echt probleem toch, voor een eerste titel vind ik Forza erg goed. Er moeten wel ook racewagens inblijven, zodat je realistisch met een DTM bak kan scheuren. Valt mij op dat het remmen in DTM2 erg traag gaat, zeer ruim van te voren remmen, terwijl dit bij Forza veel minder is (ook op tijd, maar niet zo vroeg). Is DTM Race Driver 1 eigenlijk hetzelfde als 2 maar dan alleen DTM wagens? Lijkt mij misschien zelfs een leukere titel dan deel 2 wanneer dit et geval is.

5. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    DTM2 is IMO toch wat leuker, maar idd ook op sommige punten minder dan zijn voorganger. In DTM1 had je bijv nog de TOCA (nu de BTCC) wat voor mij de leukste cup was en alleen maar échte circuits en IMO ook leukere (circuits die je niet zovaak tegenkomt, bijv het stratencircuit van Vancouver, Canberra etc). Alleen bij DTM1 was het bijv niet mogelijk om te remmen en sturen tegelijk (geen ABS) en bij DTM2 wel. Bij DTM2 voelen de wagens ook lekker voorspelbaar aan, bij DTM1 waren ze veel nerveuzer. Dat soort dingetjes. IMO is dan Forza toch beter dan deze titels. :D

6. JeePee

JeePee Guest

Veel mensen zeggen dat ze al die 'slome' auto's in GT4 niet hoeven, en dat ze snelle bakken willen, en dat daarom GT4 niet geschikt voor hun is. Vind ik een beetje irritant, want GT4 heeft nog steeds de grootste collectie 'snelle' bakken, en dat is wat veel mensen niet (willen) weten.

7. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Wat boeit het jou dat mensen dat vinden. :{ :{ :{

Ik heb net ff geprobeerd met die draaicirkels van de auto's van Forza. Het is niet zoals bij PGR2 dat elke auto dezelfde draaicirkel heeft, maar is het bij elke auto anders, ál scheelt het niet veel per auto.

8. JeePee

JeePee Guest

[​IMG][​IMG]
    . . . . . . . . . [​IMG]

Ik had ook niks te doen, dus heb ik ff beide circuits van New York gemaakt. :p
    Rood = GT4
    Blauw = Forza

9. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Die van GT4 ziet er mooier uit als je het zo ziet, maar ik vind die van Forza leuker om op te rijden met langere rechte stukken etc. (IMO)

10. jponline

jponline Maxi!!!

Leuk Bevonden:
    0
    is dit nog een discusie??
    want het blijft een IMO kwestie, en daar is nie over te twisten... :confused:

en mensen zeggen dat ze graag langzamere auto's willen in forza.
    nou dan mag dr wel eens goed aan het snelheidsgevoel gewerkt worden, want dat zuigt nu verschrikkelijk..zelfs met een ferarri heb ik nog niet het gevoel dat het hard gaat..echt triest..is bij gt4 wel beter vink..heb je geluid beter, en word wat wazig waardoor je soms echt gevoel hebt dat je snel gaat, vooral met stijve auto's, die hobbelen dan zo lkkr :+ .

11. JeePee

JeePee Guest

Hèhè, eindelijk het filmpje van de Daihatsu Move, die Blanqua zo graag wou zien :)
    Ik rijd op een straten circuit (beetje PGR2 achtig) van Parijs. Het gaat alleen érg sloom. Maarja, Daihatsu hea :+
    Muziek is van 'The Offspring', alleen is het liedje eigenlijk te snel voor het filmpje :p Maargoed, enjoy

@ jponline,
    Snelheidsgevoel in GT4 wordt ook vooral veroorzaakt door de harde windruis, vooral bij hoge snelheden.

12. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    @JPRacegamer; Danke schon! Thnx voor de mooite, ziet er erg goed uit :D. Daihatsu schopt kont, GT4 ook ;). Wil nog steeds erg graag het spel hebben, maar om er PS2 voor aan te schaffen. Ach ja, wieweet koop ik de PS3 wel met GT5 _O_.

13. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Forza is vet, vet ,vet...GT4 nog niet gedaan, zal ook vet zijn. Maaruuh je kan je auto niet echt vet maken, ik bedoel bestickeren enzo. Das toch wel iets erg leuks vind ik aan Forza. Best een hoop keer vet in deze tekst maar dat komt omdat het ook best vet is.

ff serieus:
    ik denk dat je alleen een goed oordeel hierover kan hebben als je ze alle 2 hebt gedaan, daarom ga ik niet zeggen van die is beter als die maar ik zeg wel dat Forza mij toch wel een puntje voor heeft doormiddel van je auto zo uniek maken. :)

14. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  15. Gunther

Gunther ///M Power

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, stickertjes veranderen niets aan het racen zelf, maar als ik Forza opstart en ik zie m'n getunede autotjes (met name m'n 350Z) dan voel ik toch wel wat trots opkomen. Het is niet auto nummer 17429 maar mijn auto. Het maakt me geen hol uit wat andere van m'n auto's denken (of toch weer wel? however, jullie begrijpen me wel); ik ben iig een grote fan van m'n zelfgestickerde wagens :).

16. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Juist dat vind ik ook, en het word zelfs alleen maar leuker om de replay te bekijken en je eigen bestickerde auto van alle kanten in actie te zien, geweldig is dat. _O_ Jammer dat ik geen Live, kan me indenken voor de mensen die Live hebben dat het dan al helemaal cool word, dat iedereen jou bestickerde auto kan zien. Ben ook gek op het New York parcour wat ziet dat er goed uit in Forza, met al die reclame borden.

Ghehe ja ik andere die het spel al lang uitgespeeld hebben die vinden dat niet zo bezonder meer, maar ik heb hem pas een weekje, vandaar dat ik best enthousiast ben over Forza. :)

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
  18. JeePee

JeePee Guest

Goh, leuk om een PS2 spel uit 2001 te vergelijken met een Xbox spel uit 2005.

Als ze het met GT4 gedaan hadden:
    Dan hadden ze les#1 weg kunnen laten, of hem in het tegenovergestelde zetten. (Die met het geluid van de Corvette)
    Dan hadden ze de Porsche weg kunnen laten, aangezien je daar in GT4 ook mee kunt rijden.
    Dan hadden ze i.p.v. de Daihatsu er een Spyker neer kunnen zetten.
    Dan waren de crashes een stuk beter geweest.

Ik kan er wel om lachen, maar erg zielig dat ze Forza met een ondertussen al bejaard spel gaan vergelijken. Dan ben je wel heel diep gezonken :{

19. F.F.C. Admin.

F.F.C. Admin. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    op zich heb je gelijk maar heel veel is nog steeds het zelfde als in deel 3 die jij bedoelt. Schade in GT is er nog steeds niet. Geluid stelt niet zoveel voor > zover ik kan beoordelen. En dat er meer wagens in zouden zitten is bull > want al die fantasie bakken. En alle jaaredit. van alle wagens hoef niemand > lijkt mij.

20. JeePee

JeePee Guest

Heb jij GT4 aanfachtig gespeeld.
    Ten eerste: Het geluid in GT4 is stukken beter dan dat van Forza. Bij lage toeren gaat je hele kamer trillen, en hoor je de benzine gewoon verbranden, en bij hoge toeren is het ook een erg mooi geluid. Ook de details mogen er wezen, zoals mooie knallen bij back-fire, en het geluid van de motor van de A.I. Ook is de windruis erg realistisch.
    Ten tweede: Bijna niks is hetzelfde als in GT3. Alleen het feit dat er geen schade inzit, en het feit dat je niet online via central station kan gamen. Maar alles wat er wél inzit is anders dan GT3. Van HUD tot gameplay. Maar als je het zelf niet gespeeld hebt kan je niet zeggen dat het hetzelfde is. Je moet het aanvoelen, je moet door de menu's scrollen. Alles is anders.
    Ten derde: Welke fantasie bakken? Laat eens zien. Voor zover ik weet zitten er alleen maar bestaande auto's in en concept auto's. Als je de 'Nike' auto bedoelt, dan geef ik je gelijk. Maar dat is er ook maar 1 van de 700 nogwat. Bedoel je de Toyota Triathlon, dan is dat zeker geen fantasie bak, want die bestaat al. (zie spoiler)

En wat is een 'jaaredit'?

Trouwens, welkom op het forum :)

Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2005

Deel Deze Pagina