Forza vs. GT4 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 13 jun 2005.

1. F.F.C. Admin.

F.F.C. Admin. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jaaredit. = jaaredition dus een auto bijv. toyota en dan elke jaar release van die bak. (Zo komt elke race game aan de 700 wagens).
    Indd heb GT4 niet uitgebreid gespeeld alleen de demo maar die vond ik al vrij kut. Het stuurde gewoon niet fijn.

Geef mij maar een x-box controller (originele) ligt lekker in de hand en de "rumble" is wat havy'er actief.

:)

Laatst bewerkt: 29 aug 2005
  2. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    jpracegamer.. wat doe jij eigenlijk op een xboxforum? :cool:

3. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hij geeft redelijk goede en acceptabale argumenten om GT4 hier niet met de grond gelijk te laten maken. Hij is de gene die hier echt goed kan zeggen wat wel en niet in GT4 zit/zo is. Dat hij aan de kant van GT4 staat is niet meer dan logisch, veel Forza gamers beweren weer dat hun spel beter is ;).

4. F.F.C. Admin.

Leuk Bevonden:
    0
    nog een toevoeging meneer vind het vast en zeker ook leuk vanwege dat je rally kan rijden in GT4 > Hiervoor pak ik wel Ralli Sport Challenge...

Zo gaat er weer wat van af van die 700.

En als we over lage toeren en hoge toeren gaan beginnen die heb je wel deglijk in Forza. En dat trillen van de kamer zal wel te verwijten zijn aan de subwoof.

En geloof j me niet dan kunnen we hem ook nog vergelijken met GTR (PC) waar 130 auto's in zitten en nog is 100 downloadable auto's ook. En dan kunnen we hem naast die SIM van jou leggen zoals GT4 ook wel is word genoemd...

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Woei.. hij bestaat nog :) de aloude GT4 vs Forza discussie.

F.F.C. Admin heeft een goed punt als ie zegt dat GT4 een aantal modellen van auto's flink recycled.
    b.v. 19 varianten van de Mitsubishi Lancer Evolution en de Nissan Skyline is misschien iets teveel van het goede.
    Maar dat gezegd, ook Forza maakt zich daar een beetje schuldig aan. Weliswaar niet in de aantallen van GT4 maar echt vies van recyclen is Forza ook niet.
    Zo zijn er meerder dodge vipers, meerdere civics en uiteraard meerdere Skyline's.

Ik heb overigens beide spellen en ik denk dat ik ze daardoor redelijk met elkaar kan vergelijken.
    Beide consoles hebben ook dezelfde setup kwa geluid etc

Uiteindelijk ontlopen ze elkaar niet veel. Eigenlijk niets. Beide hebben plus en min punten ten opzichte van de andere.
    Tuurlijk blijft het ook een persoonlijke observatie en voorkeur, maar ik zal er een stuk of 5 noemen.

Het geluid van GT4 is beter als dat van Forza. Dit hoor je vooral bij motoren die in de lage tonen zitten of bij weinig toeren. Het lijkt ook wel alsof de range tussen hoge en lage tonen bij GT4 beter is, het geluid bij forza klinkt (bij gebrek aan een beter woord) "flat"
    Het geluid van Forza is niet slecht, alleen wat minder als dat van GT4.

De AI daarintegen vind ik weer beter in Forza. In GT4 rijdt de AI wat mij betreft nog te veel op rails (hoewel het aanzienlijk beter is als eerdere delen) maar alsnog knokken ze onderling te weinig en houden ze te weinig rekening met waar jij rijdt. Ook ben ik te vaak tegen gekomen dat ik of binnen no-time een enorme voorsprong heb of er bijna niet aan te pas kwam.
    Forza heeft dat toch wat beter geregeld, ik heb iets meer het gevoel dat ik echt aan het knokken ben voor posities bij Forza.
    Dat gezegd beide spellen leggen het kwa dat gevoel wat mij betreft af bij DTM 2 en F1 2005.

Het gevoel van de auto's vind ik weer wat beter in GT4. In Forza vind ik ze iets te zweverig. Als je vrijwel alleen maar Forza speelt zal dat niet eens opvallen. Maar ik speel vrij veel race-games (op allebei de consoles) en dan merk je dat toch wel.
    Het is miniem, maar het is wel aanwezig.
    De auto's voelen gewoon iets beter aan in GT4.

Wat betreft de graphics is het een kwestie van smaak, beide zijn het gewoon mooie spellen. Ik vind ook niet perse de 1 mooier als de ander.
    GT4 oogt iets realistischer, Forza daarintegen is net weer wat scherper.

In het tuning gedeelte heeft Forza weer een voorsprong. Hoewel je met GT4 veel kan kwa tunen schiet het toch tekort tenopzichte van Forza.
    Je eigen auto bestikkeren etc is toch een toegevoegde waarde. In GT4 is je auto 1 van de velen, in Forza is ie speciaal.

Over het live gedeelte heb ik geen mening, dat is namelijk geen toegevoegde waarde voor me aangezien ik het niet heb.

Overigens kan je imo beide spellen niet vergelijken met GTR. Beide console games zijn geen volledige SIMS.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat beide spellen zeer goed zijn.
    Kwa bovengenoemde punten komt voor mij de stand op 2-2 en 1 onbeslist.
    Als je alleen een xbox of ps2 heb is de keuze makkelijk.
    Als je beide consoles hebt en je bent een race fan dan is de keuze ook makkelijk (ik heb niet voor niets beide).

De discussie welke beter is is er ook eigenlijk 1 die niet gevoerd moet worden door gamers, het blijft tenslotte een persoonlijke smaak.
    Laat de developers van beide games die discussie maar voeren want dat zal alleen maar lijden tot een nog betere GT5 en Forza 2.

6. JeePee

JeePee Guest

Vind je het erg dat GT4 zoveel auto's heeft :p
    Rally is een leuke toevoeging. Het is in mijn mening beter dan 'Colin McRea 5', maar kan never nooit tippen aan 'Richard Burns Rally'. Maar aangezien ik een paar maanden achter elkaar GT4 gespeeld heb, is die rally wel een leuke afwisseling. Ook zijn de rallystages 'Grand Canyon' en het ijscircuit 'Chamonix' oogverblindend :) Erg mooi om op te racen. Ook kan je met de rally auto's gewoon op de circuits racen, wat erg vet is omdat die IMO super lekker rijden.

Als je zo denkt moet je naast Forza ook nog Juiced kopen voor een beter tuning gedeelte. Hierbij moet ik ook nog even kwijt dat het rally rijden in GT4 realistischer is dan in RSC2.

Ik geloof je wel hoor. Ik heb zowel Forza, als GTR, als RSC2 gespeeld. Alleen kan je GTR niet echt vergelijken met Forza/GT4, omdat je in GTR alleen maar race-auto's hebt. Ook kan je de auto's niet tunen, en je speelt hem op een PC.

Ik heb GT4 nog nooit met een controller gespeeld, alleen maar met dit ding:

Ik zal hem wel eens een keer met controller spelen, ff ervaring opdoen :)

7. F.F.C. Admin.

Leuk Bevonden:
    0
    1) Vind het niet erg dat GT4 zoveel auto's heeft echter ik vind het dom. Forza heeft dit in mindere mate > GT4 heeft het alleen om dat ze wat moeste toevoegen om de gebruikers tevreden te houden.

2) Tunen is iets standaards tegenwoordig en in forza is dit iets wat de game echt goed maakt. Je krijgt een stukje bevredigend gevoel door dat jouw getunede wagen wint. Juiced is tevens slecht in het tune gedeelte > Forza heeft meer...

:cool: rally realistisch in GT4 > kan niet > Veel mensen zijden dat het ralli in GT4 slechter was dan in colin.

4) In GT4 kan je wagens ook niet tunen alleen Afstellen en dit kan in GTR ook. En wat dan nog "het is een PC game".

5) Met een controller speelt het K**...

8. JeePee

JeePee Guest

Ik heb met vetgedrukt mijn antwoorden gegeven ;)

9. Gunther

Gunther ///M Power

Leuk Bevonden:
    0
    Relaxte 'controller' JPRaceGamer! Is zoiets ook voor de Xbox verkrijgbaar? Of een stuurtje met een schakelpook? Want als ik een stuurtje heb dan koop ik zelf wel een kuipstoeltje en het frame maak ik zelf. Dan integreer ik meteen m'n soundsysteem in dat frame.

10. F.F.C. Admin.

Leuk Bevonden:
    0
    Forza heeft wel degelijk meer tune optie's en ook op het afstelling's gebied > Heb de afstellingen in GT4 wel degelijk gezien maar vond dit niet echt vriendelijk > gebruik

RSC2 is zeker niet arcade ! > Maar het is een mening

Volgens mij is deze topic niet meer noodzakelijk > Het is alleen maar heen en weer....***

Laatst bewerkt: 30 aug 2005
  11. JeePee

JeePee Guest

Je hebt wel stuurtjes voor de Xbox, of ze een pookje hebben weet ik niet. Moet je maar even zoeken. Het stuur wat ik heb (slechts 135,- :p) is niet voor de Xbox verkrijgbaar.

Forza heeft meer (veel meer) visuele tuning opties, maar zodra je een auto van binnen wilt tunen (motor, turbo, versnellingsbak) dan heeft GT4 daar meer van.
    Ook op het gebied van afstellen heb je aan GT4 het meest.

Je hebt vast GT4 gespeelt in arcade mode.
    Je kan daar alleen maar je banden kiezen, de kracht van de A.I instellen, en je hulpmiddelen kiezen, maar zodra je een auto gaat afstellen in GTmode (lees: careermode) dan raak je verdwaalt in wat je allemaal met je auto kan doen. En dat is meer dan in Forza _0/

Ga eens 'Richard Burns Rally' spelen, en kom dan terug met je antwoord of RSC2 realistisch is. (Een game als RSC2 heb je binnen 10 minuten onder controle, dat is niet bepaald realistisch) Maargoed, zoals gezegt, ieder z'n mening.

12. F.F.C. Admin.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zowel richard burns als RSC gespeeld en had beide snel onder de knie de een is wat meer arcade dan de ander.

Moet je overal een antwoord op hebben > |:-

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Haha, 1 tip..ga geen "snelle" discussie aan met JPRaceGamer. Want die duurt altijd héél lang! Al sinds Forza uit is! :+

14. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    RSC2 is wél arcade. Als je niet weet wat een arcade Rally game is, speel dan eens Collin Mcrae Rally 03/04/05 of Richard Burns Rally. Geloof me, het is een wereld van verschil. CMR en RBR zijn gewoon moeilijk.. en RSC2 niet. Ook is RSC2 niet echt realistisch.

15. JeePee

JeePee Guest

Haha, nog langer zelfs :+
    'Forza vs. GT4 [Deel 1]' was gemaakt op 24-03-2005.
    De release van Forza was toch 13-05-2005? :+

Hmmz, daar geloof ik niet veel van. Helemaal niks eerlijk gezegd :+ Ik denk dat je voor RBR zo'n 3 tot 7 dagen nodig hebt om onder de knie te krijgen. Tenzij voor jou 'snel onder de knie' een weekje is ofzo :+

Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2005
  16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Haha..ja oke..maar de échte discussie begon na de release! :cool:

17. F.F.C. Admin.

Leuk Bevonden:
    0
    Oke een ding als JPRaceGamer zich zo geweldig vind en niemand iets sneller onder de knie kan krijgen als hij. Waarom vond ik CMR en RBR dan zo makkelijk (Oke ik zette geen goeie tij neer) maar de wagen ging zeker niet van zijn baan af.

Maar genoeg over Rally dit gaat over FORZA. Als iemand de discuss Rally wil voeren raad ik aan een andere tread te openen.

Nicos heeft al helemaal ongelijk als die zegt dat ik niet zou weten wat arcade is. NFS is zo arcade als wat. En als RSC arcade is dan zijn CMR en RBR dat ook want die had ik net zo snel onder de knie.

Maar nog maals als jullie mij als "newbie" op het forum zo goed kennen. Met dat geloof ik niet en dat is gelul > Dan is jullie IQ ook niet verder gegroeid dan ik ben de beste en de rest kan er nix van...

...EINDE DISCUSSIE...

Laatst bewerkt: 31 aug 2005
  18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Haha, deze discussie komt nooit tot een eind. Want als GT5 en Forza 2 uitkomen, gaat ie weer massaal van start! ;)

19. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    :D vette discussies hier, tja Nemesis heeft alle antwoorden eigelijk al gegeven. Hoewel ik niet kan oordelen over GT4, maar ik geloof het wel (heb ook geen Live, geluid kan idd beter (of het beter is in GT4 weet ik niet), het bestickeren heeft idd toch wel 1 hele leuke toevoeging, hoeveelheid auto's boeit idd ook niks of er nou 700 of 250 inzitten, tunen gebruik ik geen eens (alleen het uiterlijk van de auto verander ik....enz enz) Daarnaast dat over RSC2 tja, arcade of niet het spelheidsgevoel in CMR (heb zelf 3 gehad) is er totaal niet (wat gewoon hoort in een Rallygame kijk maar eens Rallyreport en ga daarna Rallisport Challenge 2 spelen verschil is er bijna niet, al is het wel makkelijk) daarnaast is het ook nog eens *menig* niet bepaalt mooi te noemen, en het oog wil natuurlijk ook wat. ;)

blablaba...kan idd uren met jullie mee lullen over zulke onderwerpen maar het blijft gewoon een kwestie van smaak, en nu ga ik weer naar het 360 games forum. :+

20. Gunther

Gunther ///M Power

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom discussieren, Forza2 is bij voorbaad toch beter :+ . Forza heeft nu al de betere papieren in handen, dus als Mircosoft de voorsprong kan vasthouden/vergroten dan wordt GT5 die Fiat Panda onder de racesgames :p.

*gooit extra olie op het vuur*

Deel Deze Pagina