Forza vs. GT4 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 13 jun 2005.

1. JeePee

JeePee Guest

Ik zeg niet dat ik de beste ben en niemand sneller iets onder de knie kan krijgen dan ik, maar ik zeg gewoon dat ik je niet geloof. Ik heb heel wat mensen RBR zien spelen, niet alleen in mijn vriendengroep, maar ook filmpjes op internet en reacties op dit forum. Als je racet op de langste stage (Noiker) van acht minunten, dan ga je er ongetwijfeld een keer met 4 wielen naast de baan. En als je geen goede tijd neer zetten, maar nooit van de baan ging, dan had je het dus niet onder de knie. Anders zou je namelijk wél een goede tijd neerzetten |:-

Vergeet niet dat je ook kan rally rijden in GT4, en dat is ook waar deze discussie gedeeltelijk over gaat.

Nicos heeft dus wel gelijk. Het realisme in een game wordt niet alleen bepaald door hoe snel je iets onder de knie hebt, maar daar komen veel meer factoren bij kijken. RSC2 is gewoon een vette arcade game. Je kan met ongekende snelheden door bochten, en je hebt veelste veel grip. Je stopt de game in je disclade, en je kan zo beginnen.

Laat maar eens een filmpje van jezelf zien dan. Dat zou de enige manier zijn om je rijkunsten te tonen.
    En waarom heb je een IQ nodig om hard te rijden :confused: Een Formule 1 coureur hoeft geen VWO te doen hoor _0/

Hahaha _O_

Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2005
  2. F.F.C. Admin.

F.F.C. Admin. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Guntler heeft gelijk > en dat is het punt .

JPRaceGamer kan niet voor mij besluiten of ik het wel of niet onder de knie heb dat is voor iedereen anders. Dus F**K jou meningen die zijn toch alleen negatief tegen ons toe !!!

3. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dudes, kalmeer even allemaal, haal diep en rustig adem en denk aan een open vlakte... met nergens iets, kom tot rust... ;)

Iets onder de knie hebben verschilt niet per persoon, het betekent gewoon dat je het redelijk tot goed kan. Kan je dit, dan haal je redelijke tijden etc. Een spel is niet alleen een arcade game als je het snel onder de knie hebt, sommige arcade games zijn zeer pittig (PGR2, semi arcade) Burnout 3 kan lastig zijn. Misschijn heb jij (F.F.C. Admin) wel een goed gevoel voor sims. Forza, GT4 en RBR zijn algemeen aanvaard; Race sims. Een game die de realiteit zo nauwkeurig mogelijk (probeert) na te bootsen. Bij RSC2 hebben ze vooral speelplezier op nr 1 gezet. Het is niet totaal onrealistisch (zeker niet) maar veel aspecten zijn gewoon niet zoals in real-life. Te veel grip, geweldige acceleraties etc.
    Maar we dwalen gezellig van het onderwerp af geloof ik :D.

4. F.F.C. Admin.

Leuk Bevonden:
    0
    Agree Agree > back to topic...

5. JeePee

JeePee Guest

Gunther maakte een grapje (check z'n smiley's)

Relax. Vat het niet te letterlijk op. Ik heb nooit gezegd dat je slecht was, dat kwam uit je eigen mond.

6. F.F.C. Admin.

Leuk Bevonden:
    0
    Hooo > wait there mister > Jij zei ik geloof je niet > want niemand kan het spel in een week onder de knie hebben > dus je pointen wel degelijk op het feit dat ik slecht zou zijn.

One tip if you say I'm bad > I'm bad for you health _0/

7. Gunther

Gunther ///M Power

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, was een grapje nav deze hele discussie. Ik vind hem een beetje zinloos, ht feit is dat beide games creme de la creme zijn. Heb je een Xbox, dan koop je Forza. Heb je een PS2 dan koop je GT4. Heb je ze allebei dan koop je ze allebei. Heb je Forza dan spaar je voor een PS2 + GT4 en heb je GT4 dan hoor je te sparen voor een Xbox met Forza. Hoe dan ook, zorg dat je probeert om ze beide te hebben.

Ik zit erover te denken om een PS2 2de hands te kopen. Dat kost me best wat euro's, maar dan kan ik lekker GT4 spelen, net als WRC4 (aparte discussie, maar imo is WRC4 het beste rallyspel). Alleen als ik dit zo typ dan hoor ik me ouders al zeggen:
    'nog een console?'
    'maar je heb toch al een Xbox?'
    'denk je ook aan je studie?'
    'is dat geen geldverspilling?'
    Dus voorlopig blijft het een droom :).

8. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zegt het zelf: je zet geen goede tijd neer bij CMR en RBR maar je kan de wagens wél onder controle houden. Je zegt met andere woorden dat je beide games niet goed onder de knie hebt, want rally draait om goede tijden he :)
    Waarom is RSC2 wel arcade? Omdat het lijkt alsof je meteen érg goed bent in rally rijden, je hebt de wagens in no time onder controle, je rijdt meteen toptijden en je haalt de moeilijkste carreer met ogen dicht. Waarom zijn games als CMR en RBR niet arcade? Je kan wel de wagens onder controle hebben en dan prutstijden neerzetten, maar dan snap je het spelletje niet. Iedereen kan een wagen onder controle houden als je 30 km/u rijd :+ :+ (extreem voorbeeld).
    En dan even iets over rally rijden: Rally is één van de moeilijkste onderdelen in racen in het algemeen. Rally rijden zou moeilijk moeten zijn, je moet er voor oefenen. Je hoeft niet te oefenen voor RSC2, je kan het meteen. Dat is ook een verschil tussen een Sim en een Arcade game. In het echt kan je ook niet meteen goed rally rijden.. dus het is géén benadering van de werkelijkheid. Ook is de game niet realistisch (kan ook niet anders, want je hebt meteen alles onder controle en dan lijkt het alsof je heel goed bent).
    Maar goed, dit gaat over GT <> Forza Motorsport.. beide zijn sim games... hehe :)

9. JeePee

JeePee Guest

Uhhh, nee.
    Als ik zou zeggen: 'Iedereen kan het spel binnen een week onder controle hebben, behalve jij.", dan zou ik gezegd hebben dat je slecht was. Maar als 'iedereen' (dus ook jij) het is, dan is het toch normaal....
    Wat nou als jij na een week wereldrecords rijdt.....

Ik zeg dus dat ik je niet geloof dat je het binnen 'no time' onder de knie had, maar daarmee zeg ik niet dat je het nóóit onder de knie zou krijgen....
    (ik hoop dat je me begrijpt...)

(er is trouwens ook nog een ver gezonken Richard Burns thread. Als jullie je geneigd voelen hierover verder te praten, kick die thread dan maar ff omhoog, want zoals al vaak gezegt, dit is een GT4<>Forza thread)

10. F.F.C. Admin.

Leuk Bevonden:
    0
    Oke back to FORZA dan maar. Volgens mij had iemand laatst gepost dat de wagens in FORZA niet verschillen wat wegligging aangaat. De wagens zouden allemaal het zelfde sturen en te besturen zijn.
    Ik kan vertellen dat dit naar het rijk der fabelen kan gestuurd worden. Net zoals in NFS rijden sommige wagens lekker en anderen weer niet. Maar zowel als in NFS als in FORZA tijdt de Lexus bout !!!

11. JeePee

JeePee Guest

Ik denk dat je dat in de PGR2 of PGR3 thread gelezen hebt.
    Bij PGR2 is het namelijk zo, dat alle auto's dezelfde draaicirkel hebben. (niet dezelfde hoeveelheid grip, maar met een snelheid van 10km/h draaien ze allemaal even scherp) Ook is de remkracht in PGR2 bij elke auto hetzelfde.
    Bij zowel Forza als GT4 is dit niet het geval. Elke auto heeft een andere draaicirkel, en elke auto heeft een andere remkracht.

12. F.F.C. Admin.

Leuk Bevonden:
    0
    ik kom niet in het PGR thread. Maar anyhow het is dom als auto's allemaal de zelfde besturing en grip hebben.

Tevens wil ik het volgende aan de kaak stellen. In FORZA schijn je iemand anders voor je kunnen laten rijden (CPU). Deze moet je echter eerst trainen voordat je hem kan inzetten anders zou die heel slecht presteren. Ik vind dit hoe dan ook vrij zielig. En het is dan ook echt iets voor watjes.
    Dan kunnen ze wel zeggen van ja maar als je hem traint en je krijgt een circuit waarvan je zelf zoiets heb van "o nee" dan kan je hem laten rijden. Maar als je zelf niet goed ben zal hij ook niet goed zijn > lijkt mij...

13. JeePee

JeePee Guest

Dat heet de Drivatar.
    Je rijdt zelf een aantal onderdelen, en hij neemt dat van je over.

GT4 heeft ook zoiets. Daar heet het 'B-spec mode'.
    Het is wel anders dan in Forza.
    Bij GT4 is het niet een 'tweede-ik' maar gewoon een ander iets.
    Op het begin is hij heel slecht, maar naarmate je hem in verschillende auto's en circuits laat rijden, wordt hij steeds beter.
    Bij een pitstop kan je switchen tussen A-spec (dan rijdt jij) en B-spec.

Ik gebruik B-spec alleen in 24h races. Als ik slaap, rijdt hij.
    Soms als ik moet eten, en ik zit net in race van 60 ronden ofzo, dan switch ik ook ff bij een pitstop, om als ik klaar ben met eten weer verder te gaan.
    Ik laat hem af en toe ook in verschillende auto's op verschillende circuits rijden, waardoor hij wat beter wordt.

Bij Forza laat je hem gewoon rijden, en je ziet wel waar hij terrecht komt, maar bij GT4 ben jij zijn teambaas. Je kan zeggen of hij rustig aan moet doen, moet pushen, moet inhalen, of gewoon een redelijke snelheid aanhouden. Laat je hem voordurend op 'push-hard' rijden, dan zal hij na een tijdje vaak de fout in gaan. Helemaal als hij nog niet goed getrained is.

14. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    *zucht* :eek: ik ben nu dus een watje, want ik laat lekker soms even me drivar even voor mij racen, en aangezien ik hem zelf heb getraint (en dus ongeveer hetzelfde rij) vind ik dit een erg makkelijke functie, en vaak is het nog leuk om de race mee te kijken ook. En net wat je zegt het "o nee" komt soms wel even naarboven, en hupsekee ik laat even mijn drivatar erop los. Van mij mogen ze deze technologie in meerdere racegames stoppen. ;) Het is trouwens geen echte CPU (voorgeprogrammeerde tegenstanders) want hij heeft de A.I. van jou gekregen, dus je rijd zonder handjes.

15. F.F.C. Admin.

Leuk Bevonden:
    0
    Oh > het "kijk mammie zonder handjes" principe...

Ik weet nie ik vind dat Drivar niet echt vet denk ik (Het doet me hoe dan ook denken aan Driver < En dat was al slecht).

Maar goed ik vind het juist een uitdaging als je op een circuit moet rijden waar je niet goed op ben. Het geeft wat mee aan de moeilijkheidsgraad van het spel > lijkt mij.

Check het detail van FORZA vs. GT4

Laatst bewerkt: 2 sep 2005
  16. JeePee

JeePee Guest

Het heeft niet zozeer te maken met het niet goed zijn op dat circuit, maar soms vind je een circuit gewoon niet leuk.

Dat filmpje is al redelijk oud (is afkomstig uit een filmpje) en daarin wordt niet de GT4 gebruikt die we hier in europa in huis hebben. Al beweert de maker van het filmpje van wel. Ook was Forza niet het totaalproduct. Verder is al bekend dat Forza achter de vangrail veel gedetaileerder is, alleen zijn de auto's van GT4 weer een stuk mooier.

17. Darkzell

Darkzell XBW Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort ook Forza. Heb hiervoor GT4 heel lang gespeeld. Ik moet zeggen dat nu ik beide spellen gespeeld heb er van beide spellen wel wat te zeggen valt. GT4 voelt toch wat realistischer aan naar mijn mening (al heb ik nog nooit auto gereden ;)). Zo zijn de afstel opties in GT4 wat dieper. Qua graphics zien zoals al gezegd was de auto's in GT4 er wat strakker uit maar daarentegen zien de auto's in Forza er allemaal wat glimmender uit en kijkt het wat levendiger naast de baan.

Het snelheids gevoel van GT4 vind ik alleen wel wat beter (zolang je maar niet de camera van boven de auto gebruikt). Vooral dat effect met de wind is erg leuk.

Al vind ik in beiden games het wel jammer dat je nooit echt in geld nood komt. Nu ben ik in Forza nog niet zo heel ver maar tot nu toe heb ik nog geen auto zelf moeten kopen aangezien je genoeg auto's wint. In GT4 was het wel wat krapper soms qua budget maar nooit dat ik niet meer verder kon omdat ik geen geld meer had oid.

Beiden games zijn IMO iig wel een aanrader als je van racegames houdt.

18. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Nu zijn we weer bij het punt aanbeland waar zo lang om heen blijven draaien. Er is niet echt een betere game. Beide games spelen erg goed en hebben beide hun plus- en minpunten. Ben je een race-fan en je hebt de kans, koop dan beide games. Heb je alleen een xbox, koop Forza, heb je een PS2 dan koop je GT4. Beide games zijn gewoon erg goed. Ach ja, hier zal wel weer een (nutteloze?) discussie uit voortkomen die ongetwijfeld tot een Forza vc. GT4 [Deel 4] zal leiden.

19. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    (duh, dan kom ik bekend te staan als de man die briljante en populaire threads aanmaakt. :+ )

Maar je hebt wel gelijk, Er is niet echt één game beter, de één vindt de ene game gewoon leuker. Mij persoonlijk spreekt de gameplay van GT4 totaal niet aan dus dan houdt het al op...

20. F.F.C. Admin.

Leuk Bevonden:
    0
    Maar de auto's die je krijgt in FORZA daarvan zijn sommige gewoon niet goed genoeg. En dat is dan opzich jammer. Maar je kan ze wel meteen weer verkopen.
    Al heb je niet altijd genoeg geld. Want soms ben je aan het upgraden en dan kan je net het laatste upgrade'tje kopen. Of een auto die je graag wilt voor een onderdeel om dat die goed is > alleen die een beetje (&*^%^%) duur is...

Deel Deze Pagina