Forza vs. GT4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 24 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    [Jell!e]Halo: Forza Motorsport
    Jan Peter RaceGamer: Goed, Beter, Gran Turismo 4

    Dit is strijd! Welke game is beter?
    ''Ja, die ene die noch niet uit is.''
    ''Nee, die ene die nog niet te vergelijken valt met die ander.''

    Alsjeblieft zeg,

    hou op :mad:
     
  2. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan had ik beloofd, de positieve punten van GT4 (niet t.o.v.) van Forza op te noemen;)

    Aantal auto's
    Aantal circuits (ookal spreken ze mij niet echt aan)
    Photo Mode
     
  3. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat wil je hiermee zeggen? :confused:
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    dat het nergens op slaat dat je zo goed als ruzie maakt over twee spellen waarvan de één lager scoorde dan men verwachtte en de ander nog niet eens uit is en er toch al word gezegd dat Forza beter is als GT4.

    Wat hij waarschijlijk ook wor
     
  5. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch blijkt dit onderwerp redelijk populair te zijn. Daar komt nog es bij dat het 2 (tenminste 1:9) vette games zijn, en GROTE concurrenten;)
     
  6. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan heb je denk ik de verkeerde gequote Willem...

    Tuurlijk zijn Forza en GT concurrenten, maar wel op 2 verschillende consoles. Het zijn dus alleen concurrenten voor mensen met beide consoles. En ook ik ben fan van de GT serie, maar kijk toch ook echt uit naar Forza.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    neej, het ging me over de handtekening.
    oké, genoeg gezeurd weer ontopic
     
  8. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Bijv. over de graphics van Forza, want er zijn wat mensen die de graphics cartoony vinden???:confused:
    Ik persoonlijk niet, ik vind de graphics scherp, gedetaïleerd een vooral MOOI!_O_
    Vinden jullie het ook erg dat Forza op 30 fps loopt en GT4 op 60 fps???
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

  10. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja wat?????
    (ik ga dit soort berichten aan de moderator's doorgeven hoooooooooor;))
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    je vraagt, vinden jullie het erg dat FM op 30fps en GT4 op 60fps loopt, ik zeg dan JA
     
  12. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    :eek: dus een ps2 van 5 jaar oud kan vloeiendere beelden laten zien dan een xbox :confused: Maar laten we niet vergeten dat forza het volgende race spel op de stapel is en de GT4 serie zich al lang heeft bewezen. Ik denk dat vooral de xbox gamers bang zijn dat forza toch niet het spel wordt als waar ze op hopen (GT beater is nog al wat) en ook al wordt forza beter dat M$ een hele goede marketing campagne moet hebben om mensen te overtuigen om toch voor een xbox met forza te gaan dan voor een ps2 met gt4. aangezien de gt naam al bekend is bij de grote meerderheid van de vorige 3 delen (gt1,2 en 3 ) en 2 tussendoortjes (gt concept en prologue) Ik bedoel waarom zou ik Forza moeten kopen als ik GT4 al heb? tegen de tijd dat ik klaar ben met gt4 zijn we weer een hele tijd verder.
     
  13. Redje

    Redje Mafketel 1ste klas

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals speciaal voor jou:

    Een PAL tv kan maar 25fps aan.
    Een PAL-60 tv kan maar 30fps aan.
    Dit is zo omdat standaard TVs interlaced zijn en 1 frame is opgebouwd uit 240 even en 240 oneven beeldlijnen (uitgaand van een resolutie van 640x480), dus voor een 1 heel beeldje ben je 2Hz verder. En 50Hz (voor PAL-50) / 2 is nog altijd maar 25...

    Aangezien de GT4 PAL versie optimized is voor PAL-50 en niet PAL-60 zie je GT4 op je TV waarschijnlijk maar met 25fps... ondanks dat het spel zelf wel op 50fps loopt.

    Het is wel zo dat via een truuk wel 50/60 halve frames/s kan worden weergegeven omdat de oneven en even lijnen dan verschillend van elkaar zijn, alleen heb je veel last van interlacing, dus zeg maar strepen tussen de beeldjes, en de resolutie halveerd naar 640x240.
    Dus beide zijn niet ideaal.

    Als je echt wilt genieten van de volle 60fps moet je een HDTV kopen en moet het spel 480p of hoger ondersteunen in 60fps :D
    In europa niet echt een issue dus.

    Ik hoop dat het te volgen was en correct me if i'm wrong... :)
     
  14. Stealthstorm

    Stealthstorm Meuh!

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, niet echt te volgen maark begrijp je punt :D :p
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    @Redje, Ik volg je wel, maar...
    GT4 loopt echt soepeltjes over mijn beeldscherm. Als je kijkt naar games zoals richard burns rally (die een lage fps heeft) zie je dat het echt met schokken over je beeldbuis beweegt. Dus volgens mij maakt het wel degelijk uit.

    Btw: GT4 kan je ook met 1080i spelen...
     
  16. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben tm pagina 7 gekomen, en ik zie hier nog steeds hetzelfde gezeur terwijl forza nog steeds niet uit is? :{

    hebben jullie nou echt niet t geduld om ff te wachten, de games eens goed te vergelijken, en dan een goed onderbouwde mening te geven?
     
  17. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij 60Hz (en 50Hz) is de resolutie voor de kijker niet gehalveerd, en gewoon rond de 720x576 voor PAL.
    Wel is 't zo dat voor elk field (een beeld met alleen even of oneven lijnen) een nieuwe situatie uit 't spel wordt gebruikt, waardoor er jitter op kan treden. Doe je dit echter niet, en toon je 't zelfde beeld in de even en oneven lijnen (zoals PGR2), dan kun je typisch de horizontale bewegingen zien stotteren op 30Hz of 25Hz, omdat 't tweede field steeds een oude situatie weergeeft. Probeer maar's een PGR2, bumper view, een pylonnenparcours en snelle koerswijzigingen: je ziet de pylonnen stapjes maken ipv vloeiend bewegen.

    Ik heb overigens GT4 op 1920x1080i 60Hz (HDTV) zien draaien, en hoewel er wat interlacing te zien is, ziet 't er spectaculair uit.
     
  18. Redje

    Redje Mafketel 1ste klas

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    PGR2 en Halo2 lopen bij mij ook soepeltjes, ondanks de 30fps.
    Morrowind Goty loopt dit niet, puur omdat deze veel framedips heeft.
    Dus stabiel 30fps is echt geen probleem.

    En over je 1080i verhaal, ondanks dat je een PS2 fan bent ken je je eigen hardware niet. Een Xbox is in staat 1080i in hardware uit te sturen een PS2 niet.
    De PS2 gebruikt een iets hogere res dan normaal(640x240) en schaalt dat omhoog naar 1080i (wat 1920 x 1080 zou moeten zijn).
    Dat kan je zien op dit screenshot: http://www.thrillinghill.com/gallery/album217/480p_versus_1080i?full=1
    Horizontaal heb je net zo veel pixels, verticaal heb je er iets meer, er komt nauwelijks detail bij (nummerplaat is nog steeds niet leesbaar) en alles is meer blurry, je krijgt wel gratis FSAA :D

    Dus sja...
     
  19. Redje

    Redje Mafketel 1ste klas

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Zover ik weet gebruiken consoles meestal 640x480 maar los daarvan;

    Als 1 frame opgebouwd wordt uit 240 even en 240 oneven beeldlijnen per 2/60 sec. (30fps) Hou je zover ik kan nagaan maar 640x240 over per 1/60 sec. Dus PS2 60fps games gebruiken dan 640x240 omdat elke 1/60 sec het beeld anders is.

    /edit:

    Toevallig vond ik op IGN een stukje:
    http://ps2.ign.com/articles/076/076133p1.html

    Een Xbox schijnt wel 640x480 te renderen...
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2005
  20. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Man wat technisch allemaal, dat gaat m'n hoedje BIJNA te boven, gelukkig snap ik waar het op neer komt en maken die 30 fps weinig/niks uit bij Forza (gelukkig maar:cool:)

    Maar vinden jullie ook dat de graphics er 'cartoony' uitzien bij Forza, imo is Forza wél scherper en gedetaïleerder dan GT4, maar de games hebben wel andere sferen bij hun GFX. Ik vergelijk de 2 soorten GFX met huiskamers:9 GT4 is een beetje oudbollig met wat minder felle kleuren enz. en Forza is modern met scherpe en felle kleuren enz.
    Mee eens???
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina