1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 24 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    ja, redelijk
     
  2. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik me in vinden, maar zo'n groot verschil is er toch niet in het gebruik van de kleuren?
     
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    DTM Racedriver 2 loopt toch wel op 60 fps?
     
  4. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof het wel, maar als je een stukje terug kijkt kan je lezen dat 'ie waarschijnlijk maar met zo'n 25 fps op je scherm voorbij racet!!!;)
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Zoals ik al vaker gezegd heb,
    GT4 ziet er "realistischer" uit. Bij FM zie je veel meer dat het een spel is dan bij GT4. Maybe zijn de GFX van FM beter, maar ik prefereer toch de realiteit van GT4. Ieder z'n eigen keus..

    btw: die plaatjes van 460p en 1080i hebben wel erg veel zichtbare pixels. Dat is in het echt veel minder.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2005
  6. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    Redje,

    consoles hebben niets te kiezen wat 't beeldformaat betreft: TV's herkennen maar enkele ingangsformaten (in tegenstelling tot een computer monitor). Dus als een PS2 of Xbox een PAL beeld (ons TV formaat) moet leveren, dan moeten ze een ~ 720x576 beeld generen, op 50Hz interlaced, met 576/2=288 lijnen per field. (NTSC is 720x480 op bijna 60Hz).
    Ondanks de 288 lijnen per field is de resolutie wel 720x576, omdat de oneven en even lijnen gewoon niet gevuld zijn met de zelfde patronen.

    Wanneer een PS2 (of Xbox) 1080i genereert, genereert ie echt een 1080i signaal en niet wat anders (dat zou de TV niet accepteren).
    In 't geval van 't door jouw gevonden screenshot zie je:
    - wel degelijk verdubbeling van verticale resolutie (in 't hekwerk op de achtergrond, in 't Honda logo)
    - de grove resolutie van veel van de textures zoals de nummerplaat

    William
     
  7. Redje

    Redje Mafketel 1ste klas

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    @ William,

    Mijn TV slikt 640x480 en 800x600 zonder probleem, als ik overscan aan zet op de PC is het ook gewoon beeldvullend.
    Een NeoGeo bv. haalt maar 320x224, dat staat gewoon in de specs.
    http://www.roarvgm.com/systems/NEOGEO/
    Dit klopt ook wel want als ik een NeoGeo spel speel op m'n PC via een emu heeft het ook echt die resolutie...

    Buiten dat we het hier niet helemaal mee eens zijn klopt het natuurlijk dat je gewoon altijd de volledige resolutie van een console ziet op de tv, maar dat wil niet zeggen dat de console ook echt de volledige resolutie renderd per frame en dat bedoelde ik.

    Wat de screenshot betreft is verticaal de resolutie verbetert maar horizontaal zie je geen verschil, terwijl dat 1920 pixels zou moeten zijn. Ik geef toe dat dit beter is dan helemaal geen HDTV resoluties met een PAL Xbox :mad: maar echt 1080i zou scherper moeten zijn.
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    is het ook, alleen die pics zijn gewoon slecht. Maar wat boeit het eigenlijk. GT4 loopt gewoon rete soepel over de beeldbuis en op GFX gebied is het gewoon het beste van het beste (op de PS2 dan, om jullie tevreden te houden)
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Sorry voor je Gaming 4 ever, maar het zou best wel eens mogelijk kunnen zijn dat er WEL een ferrari in GT4 zit. Er gaan geruchten dat wannneer je het spel op 100% hebt, dat je dan een zwarte "Ferrari F40" wint. Dus trek dat "pluspuntje" maar weer terug ;)
     
  10. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Een beetje dom dan, als GT4 de licentie heeft van Ferrari dat ze dan maar één Ferrari erin stoppen.

    PS: Voortaan gewoon ff editten, want dat doe je nooit en dat leest irritanter;)
     
  11. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    hahaah mochten ze willen jpracer, dit heeft te maken met licenties kopen, pas als je een licentie koopt kan je een auto in je game stoppen, licenties worden niet verkocht per 1 auto, maar per merk, dus dan zou Polyphony gewoon de ferrari licentie hebben gekocht, maar als ze dat zouden hebben gedaan, zouden ze echt niet zop gek zijn er 1 auto in te stoppen, zelfs zij zouden wel eens een enzo of een f50 in hun wagenpark willen hebben, jammer maar waar, er zit dus never een gt40 in GT4, dus trek dat pluspuntje er maar lvast weer bij ;)
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Van geruchten lig ik niet wakker, en al helemaal niet op 1 april dus ik geloof daar helemaal niets van......... Dat pluspuntje voor Forza blijft voor mij iig staan totdat het tegendeel daadwerkelijk is bewezen..
     
  13. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat er idd een grotere kans is dat er GEEN Ferrari inzit dan wél.
    Jmmr voor je JPRaceGamer *) _0/
     
  14. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zit dus wél een GT40 in het spel, hij staat zelfs op de cover van het spel. Maar een GT40 is van Ford. ;)
     
  15. 313 GT

    313 GT blablabla

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    JPRaceGamer, Forza is helemaal nog niet uit, dus alle conclusies die je trekt zijn BULLSHIT. Pas als het spel uit is, kan je bepalen welke van de twee beter is, dus lul niet dat GT4 op dat en dat gebied beter is, als je beide spellen nog niet hebt gespeeld.
     
  16. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het helemaal niet erg hoor dat Gt4 meer autos heeft dan forza bij Gt4 is het aantal autos tog wel overdreven hoor
     
  17. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, precies. Dat is het. Bij GT4 zijn er gewoon zoveel auto's dat het gewoon niet meer leuk is. Het is gewoon te overdreven. Je rijd toch maar in de helft ervan.
     
  18. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou niet meer kunnen kiezen.
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Nu is het dus een minpunt dat het spel te groot is :confused: . Kom op jongens, niet zo zwak doen.

    ff over de replay waarde in he FM thread, (ik post het ff hier, omdat het anders in het verkeerde topic staat)

    GT4 heeft offline een enorme replaywaarde. FM meteen al veel meer door de online-mode. Maar omdat GT4 zo enorm groot is, en de add-on al binnen een paar maanden in de winkels ligt maakt het allemaal niet veel meer uit. Bij FM krijg je nu van die mensen die nog geen meter offline hebben gereden en meteen online gaan (en er dus geen klap van kunnen) waardoor ze nooit echt een goede "feel" voor de game krijgen, en de serieuze mensen van de baan beuken. Bijna iedereen heeft GT4 al een paar maanden gespeeld als de add-on komt, en daardoor kunnen mensen het beter, en is er meer competitie en minder gebeuk. Maar de offline replaywaarde van GT4 is zo goed, dat 99% van de mensen wel zoet blijven tot de online-mode er is.

    En zo'n "big-deal" is het helemaal niet van die online-mode, omdat maar 6 á 8% van de gamers op het net zitten. Dus 92 á 94% geven er geen f*ck om
     
  20. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt er natuurlijk ook aan welke. Als je gelijk aan het begin van de game kan kiezen uit een paar honderd auto's blijf je toch maar in je favoriet rijden. Maar laten we eerlijk zijn, dit is bij Forza ook wel een beetje het geval.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina