1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 24 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pff..misschien iets TE veel van het goede ? ;)

2. JeePee

JeePee Guest

Ik heb het spel nog steeds niet, maar ik heb het redelijk vaak bij een vriend gespeeld, genoeg om te bepalen of het spel veel snelheidsgevoel heeft. (de rest heb ik trouwens allemaal wel)

Burnout 3, tjah, dat vind ik niet echt een racegame, meer een "beuk-game". Dat soort spellen trekken mij niet echt aan.

Wat ik trouwens nog vergeten was....MotoGP2 (xbox). Ook deze heb ik zelf niet, maar vaak genoeg gespeeld bij diezelfde vriend. En als ik eerlijk ben, qua snelheidsgevoel boord die game GT4 echt de grond in. Niet dat ik er van houd (beetje onrealistisch allemaal) maar hij heeft het wel.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2005
  3. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    OK, zoals je wilt.

De PS2 kan geen schade aan? Wat is dat nou weer voor onzin. Ik heb mijn vorige PS2 toch echt een keer kapot laten vallen op de grond hoor :+ ...

Nee geintje. Kijk eens naar DTM2 op de PS2. Een perfect voorbeeld, dat aangeeft dat het wél kan. Het mag dan niet het meest realistische schademodel ooit zijn, het is overtuigend genoeg imho. Meneer Yamauchi (van GT4) heeft aangegeven dat hij vind dat het implementeren van een schademodel niet kan, omdat GT4 (en 1,2,3 ) al teveel vergen van de rekenkracht van de consoles waarop ze uitkwamen. En als hij iets niet goed kan implementeren, dan maar helemaal niet. Tja, zijn keuze, zul je maar respect voor moeten hebben want veel meer kun je er niet mee doen.

Hoewel ik het spel aan bijna alle kanten geweldig vind, blijven een aantal dingen écht opvallen. Nogsteeds die achterlijke A.I., nogsteeds geen schademodel, nogsteeds niet online. En een X-link oplossing om online te gaan, is niet officieel online vriend. Dat is een oplossing waar a) 85% van de GT4 gebruikers nooit van heeft gehoord, en b) veel te veel mensen het véél te moeilijk vinden om daadwerkelijk uit te proberen. Het is gewoon niet eens een beetje hetzelfde als een goede online implementatie die in alle facetten van het spel is doorgevoerd. Natuurlijk is er een select groepje mensen ERG blij dat het kan. En terecht. Maar het is absoluut niet voor de massa en geen perfecte oplossing.

Maargoed, ondanks dit alles is GT4 een geweldig spel. Ik vind het persoonlijk een behoorlijke verbetering t.o.v. GT3. En dat komt omdat ik een Force Feedback stuur heb (het 'GT4 stuur', de DFP van Logitech) met een heerlijke geluidsset. Ik profiteer dus volop van de belangrijkste verbeteringen van GT4 t.o.v. GT3. Namelijk een veel beter en diepere race ervaring door een heerlijk rijmodel. Maar let op, wel met het stuurtje. Speel je GT4 zonder FF stuur, dan is de ervaring imho een stuk minder. En het geluid en de replays zijn geweldig. Hoe ze het voor elkaar krijgen bij Polyphony weet ik niet, maar de replays zijn altijd een kunstwerk op zich, ronduit spectaculair hoe dynamisch de actie in beeld wordt gebracht. En natuurlijk behoorlijk veel legendarische banen (de Nurburgring alleen rechtvaardigt al bijna de aanschaf van GT4 vind ik. Wat een heerlijke ervaring, racen op dat circuit). En met heel veel auto's. Maar meer, betekent lang niet altijd beter. 50+ Skyline's zijn toch echt teveel van het goede.

Ik vind GT4 dus een flinke verbetering. Maar ik kan heel goed begrijpen dat veel mensen die GT4 zonder stuur spelen, of die graag online spelen, of die onderhand eens betere A.I. wilden, of een tof schademodel, of wat voor mankement in GT dan ook wat nog steeds niet is verbeterd, dat die mensen teleurgesteld zijn. Ondanks de geweldige omvang van GT4, en al die andere dingen die het wél heel goed doet.

4. jponline

jponline Maxi!!!

Leuk Bevonden:
    0
    @jpracegamer
    ben je er nou echt van overtuigd dat je dit hele topic zal overtuigen dat gt4 beter is dan forza??beetje zinloos.niemand zal op dit topic namelijk voor gt4 kiezen. als ze dat wel hadden gedaan, zouden ze nu wel op ps2 forum zitten. dus k vind het beetje zinloos wat je doet. als jij gt4 beter vind, owke, maar ga dan niet IEDEREEN proberen te overtuigen, en te irriteren, want je verziekt hier de sfeer een beetje. k geloof dat je heel xboxworld tegen je zit te keren.

5. JeePee

JeePee Guest

mooie post,
    maar over de schademodel van DTM2 ben ik het niet helemaal eens: Als DTM2 700+ auto's, 50+ circuits, en de GFX van GT4 had, had het spel ook geen schademodel gehad. Ik bedoelde dat de PS2 het niet aankan, vanwege alle features in GT4.

Die skylines, tjah, kijk eens naar de oudste en nieuwste, en zie het verschil. Die zijn dus echt voor geen centimeter hetzelfde (wat veel mensen denken)

Over dat stuurtje heb je gelijk, (heb hem zelf ook), maar ik heb GT3 een keer moeten spelen met een controller, omdat m'n stuur stuk was. (toen nog het GT3 stuurtje), en het was nog helemaal super. Het maakt wel wat uit, maar niet veel.

En denk nu eens...stel dat GT4 al die dingen die jij erin had willen hebben daadwerkelijk had. Zou GT5 dan nog een vernieuwing zijn t.o.v. GT4. (behalve de GFX)..ik denk het niet, en dus zou die game dan ook laag scoren wegens "weinig vernieuwing". Nu heb ik tenminste nog iets om naar uit te kijken.

(ff over die Xlink) Stond daar niet iets in in de GT4 gebruiksaanwijzing??

6. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Dat is echt een beetje onzin. Meer auto's en circuits betekent niet dat de PS2 meer rekenkracht nodig heeft hoor. Alleen meer diskspace. Het betekent wel dat er *veel* meer werk in het ontwerpen van de automodellen gaat zitten, omdat er voor heel veel auto's dan ook heel veel extra werk bijkomt (kreukelzones ontwerpen, extra textures ontwerpen, extra dit, extra dat). En GT4 nog veel langer uitstellen was natuurlijk geen optie.

Veel meer auto's tegelijk op scherm tonen (wat DTM2 dus wel doet), dat kost wel extra rekenkracht. En dat betekent inderdaad concessies, en dus iets mindere graphics. Maar ik vind DTM2 er zeker niet slecht uitzien op de PS2, zelfs ondanks behoorlijke physics (de PS2 versie heeft WEL de Pro Sim mode), ondanks 20 auto's tegelijk en een heel behoorlijk schademodel. En het spel heeft volledige online ondersteuning. Ik zeg niet dat GT4 het niet goed doet, ik geef alleen aan dat er spellen zijn die een voor sommigen beter totaalpakket aanbieden.

True. Maar er zitten soms ook gewoon 5 verschillende versies van hetzelfde type in. Zelfde bouwjaar, zelfde model, maar andere sponsor, of een minimaal anders getunede auto. Tja.. het is mooi voor autoverzamelaars. Ook absoluut geen minpunt voor GT4 (zou wel héél dom zijn). Maar ik bedoel alleen te zeggen dat meer niet altijd ook beter is.

Hier moest ik een beetje om lachen :) Dus, omdat anders GT5 niet goed genoeg zal lijken, moeten mensen nu 60 euro neertellen voor een product wat inferieur is, aan wat het nu al had kunnen zijn?

Ik ben fan van de GT serie. Altijd al geweest. Heb dan ook alle versies, of gehad. Heb zelfs GT4 prologue, de BMW 1 series GT4 demo die bijna niemand heeft, een Japanse GT4 demo, een Chinese GT4 import versie en nu dus de volledige PAL versie. En speciaal een duur stuur voor het spel gekocht. Het is dus duidelijk dat het een vet spel is. Maar toch, het had beter kunnen en misschien zelfs moeten zijn. De meeste dingen zijn legendarisch goed, en andere punten (die ik al eerder aangaf) zijn door de jaren heen altijd hetzelfde gebleven. En daar moet verandering in komen wil de serie meegaan met zijn tijd en zijn eigen 'legacy'.

Geen flauw idee, maar dan nog is het niet iets wat in het spel zelf is ingebakken. Halo over Xboxconnect was leuk, maar nu Halo2 over Xbox Live speelbaar is, is pijnlijk duidelijk geworden hoe ontzettend handig die Friends list, de voice support en het hoge gebruiksgemak is.

7. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Marius, welke game lijkt jouw dan leuker: Forza of GT4????

8. JeePee

JeePee Guest

@ Marius
    Ben het weer helemaal met je eens,

Over dat GT4-GT5 gebeuren: iedereen mag toch een excuus gebruiken ;)

9. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Ga ik me niet druk om maken. Ik ga gewoon van allebei heel erg genieten. Forza vooral omdat het 'vers' en nieuw is, en waarschijnlijk veel online spelen. Tijden zetten, beter mijn banen leren, auto anders afstellen en dan weer tijden zetten. Etc. Oneindig veel plezier dus :)

En GT4 geniet ik nu al van. Het spel is gigantisch uitgebreid. Het wordt soms wat saai om met een trage bak te beginnen, al die rijbewijzen te moeten halen en weer al die cups langs te moeten. Maar ik verheug me nu al op een pittige Nurburgring endurance race met een vette bak.

Simpelweg: allebei hebben ze voor- en nadelen. Maar allebei bieden ze ontzettend veel. Met ieder hun eigen sterke punt (GT4 vooral de sfeer en het rijgedrag nu, en Forza met online en de superdiepgaande details in afstellen en invloeden op je rijgedrag). Voor mij hoeven ze elkaar dus niet in de weg te zitten, dus speel ik ze straks ook allebei.

10. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, that's the spirit. Geen gelul, van allebei genieten :)

Na het zien van al die filmpjes word ik toch steeds nieuwsgieriger naar Forza.... In het begin had ik nog zoiets van: Ik heb PGR2 nog, en daar kan ik voorlopig nog wel ff mee vooruit. Maar dat tunen enzo lijkt me toch wel onwijs gaaf... Ik denk nog steeds niet dat ik de volle mep ga betalen, maar ik ga hem wel een keer halen :)

11. JeePee

JeePee Guest

Probeer eens "settings" in GT4 voordat je aan een race begint....als je iets mist wat je niet in het spel, maar wel in het echt aan je auto kan afstellen, hoor ik het graag

12. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Toch kan je met Forza méér afstellen en blijft het bij Forza meer. }:]

13. JeePee

JeePee Guest

zoals....

14. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je wat je met Forza meer kan afstellen?? Zo ja... geen flauw idee (ik ben niet zo technisch :cool: ) maar mensen (zoals op IGN) die beide spellen hebben gespeeld zeggen dat Forza veel dieper en uitgebreider is;)

15. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gsus, wat flauw hier zeg. Jullie zijn allebei net zo irritant. Een hoop loze posts zonder ooit een argument erbij te zetten. Open zelf een forum ofzo waar jullie elkaar af kunnen lopen zeiken.

16. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    We hebben het alleen maar over welke game uitgebreider is kwa tuning en afstellen hoor :eek: Ik probeer mijn mening te verdedigen, want dit is een discussie_0/

Nu weer ontopic:

17. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar is GT4 eigenlijk beter in ten opzichte van Forza ?

18. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Aantal auto's, circuits en tis op de PS2

19. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    De hele GT serie heeft een enorme reputatie opgebouwd. Forza komt nu met het 1e deel en zou dan meteen GT4 moeten verslaan.... onwaarschijnlijk. Voor de rest kunnen we als het spel uit is zeggen welke betere gameplay heeft. Forza gaat het (denk ik) winnen op gebied van graphics en meer licenties en online gameplay etc. GT4 is beter met aantal auto's (en daar komt denk ik de gameplay nog bij op maar daar kan ik momenteel nog niets over zeggen). Het lijkt mij sterk dat Forza in 1x even GT4 opzij zet, maar een goede racer gaat het zeker worden :)

20. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er ook Circuits die hetzelfde zijn in zelfde Games ?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina