Forza vs. GT4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 24 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Nuburgring zit in beide games. Schijnt zeer gedetailleerd te zijn bij GT4. Neem aan dat dat ook zo is bij Forza. Zelf maakt mij het niet uit of het werkelijke banen zijn of verzonnen banen, als ze maar goed in elkaar zitten.

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik snap je niet helemaal :confused:

Maar ik denk dat je bedoelt dat circuits en in Forza en in GT4 zijn.Laguna Seca Raceway en de Noordschleife zitten in beide games

3. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke cool. Ik wil die Circuits namelijk wel 's vergelijken met hoeveel ze van mekaar verschillen. ;)

4. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laguna Seca, Nurburgring en een circuit die iedereen vergeet: Tsukuba;)

5. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Maar kan forza dit:

Wou dat ik ook 3 tv's 3 ps2's en 3x gt4 had, want dit ziet er wel erg vet uit, schijnt zelfs dat je maximaal 6 schermen,6 gt4 spellen en 6 ps2's kan gebruiken. Maar lijkt me een beetje duur om dat voor 1 spel te kopen (Alhoewel dit als het goed is ook met gt3 al kon.)

6. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Jep, kan Forza ook. Een leuke gimmick, vooral voor op beurzen. Maar er zullen maar héél weinig mensen zijn die dit kunnen betalen. Mocht ik ooit een miljoen winnen, dan doe ik het ook :)

7. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik ken die settings wel hoor. Met invloeden op rijgedrag, bedoel ik baanwarmte, bandenspanning, bandenhitte, bandenslijtage, ondergrond, windrichting, benzinepeil (hoe meer, hoe zwaarder je auto is). Dat soort invloeden, die je rijgedrag beinvloeden.

Zover ik weet, merk ik in GT4 alleen dat er benzineverbruik is, maar niet dat minder benzine een lichtere auto betekent. Dat de ondergrond ook invloed heeft (gras of grind heeft minder grip, al is het veel minder erg dan in Forza). En dat er bandenslijtage is. Dat bedoel ik dus met invloeden op je rijgedrag :)

8. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nurburgring. Die is echt Mega groot man. :D Ik heb hem helemaal plat gespeeld in PGR2. ;)

9. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan Forza ook _0/

Xboxworld

Maar ookal had het ene spel het wel en de andere het niet, zou ik het niet zien als een plus/min punt.

10. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Jazeker een grote baan. En toch wel de vetste. Vond ik ook bij PGR2 de leukste baan om je tijd te verbeteren. Maar je gaat wel flippen als je zo'n k*t tijd hebt gehaald. En dan moet je dat hele rondje nog een keer proberen. :) |:-

11. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Forza kan het zelfs beter! Wat dacht je van een scherm achter je! _0/
    Maar inderdaad kan je dat niet echt zien als plus- of minpunt, puur omdat dit nauwelijks gebruikt zal worden.

12. JeePee

JeePee Guest

Haal het vetgedrukt zinsdeel maar weg. Wat heb je nou aan een scherm achter je....Dat zie je toch niet :confused:

13. jponline

jponline Maxi!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar als dat in gt4 had gezeten had je het zeker ineens wel helemaal te gek gevonden :confused: . ik zag op laatste gamexpo zown super vette race stoel. met 3 van die schermen, en een stoel die helemaal op hidrolische pompen stond. hij ging dus helemnaal trillen als je in gras reed, en je ging helemaal scheef als je door bocht ging 8).

14. JeePee

JeePee Guest

Nou nee, ik vind het ook stom van GT4 dat ze het met 3 schermen kunnen. Ik bedoel, concentreer je gewoon op de balangrijke dingen. Misschien was het spel dan iiiieeeettttsssssjjjeeesss beter geweest. You'll never know....

15. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk persoonlijk van niet, je weet het natuurlijk nooit, maar imo had het niks uitgemaakt, ik bedoel, wat hadden ze in die tijd erbij kunnen doen???:confused: (misschien schade:cool:)

16. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet nog wel een leuk onderwerp om over te discusseren: De HUD (Heads Up Display). Bij welke game vinden jullie de animatie voor het toerentalmetertje, de snelheidsmeter etc. mooier???

PS: In de eerste post staan 2 pics waarop de HUD te zien is;)
    /EDIT: Sorry voor de dubbelpost :eek:

17. JeePee

JeePee Guest

Nou ja, jullie weten natuurlijk wel welke ik mooier vind *) ,
    Die van GranTurismo4 !!! De redenen:
    -Bij GT4 ziet alles er wat strakker uit
    -Als je bumper view gebruikt, zit de kilometerteller van FM te veel in het midden van het scherm.
    -Ik zie liever het hele circuit, dan een deel van het circuit.
    -De G-krachten meter

Wat ik nog mis in GT4 wat ze in GT3 wel hadden (rechtsboven in je scherm):
    -total time..'..'....
    -lap 23..'..'...
    -lap 24..'..'...
    -lap 25..'..'...
    -best lap..'..'...

nu staat er alleen maar
    -total time..'..'...
    -best lap..'..'....

Nu kan je niet meer zien of je constant rijdt, das wel jammer

18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Persoonlijk vind ik de hud van GT4 het beste. Hoewel ik die van Forza met een alleen een hud rechts onder in het scherm ook wel aardig vind.
    Die andere van Forza (ala gt4) vind ik bagger. te hoog en te duidelijk in beeld, lijkt wel een arcade racer hud

19. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die van Forza wat meer op een toerenteller van een auto in een dashboard lijken daarom wel mooier, maar idd is de HUD bij de bumper-cam te groot:'-(

20. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hij moet gewoon een stuk lager. en iets minder zwart.. egh kort gezegd net zoals die van GT4 dus :)
    Vind het echt geen gezicht die hud. Maar wie weet veranderd dat nog of zijn er opties om het te veranderen. Weet eigenlijk niet of je met gt4 de hud kan aanpassen (zal vanavond eens kijken mits ik het niet vergeet).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina