1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 24 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

FM probeert zoveel mogelijk de realiteit te zijn. In real life staan er mensen bij een pitstop. In FM niet. Het was een kleine mooite geweest om ze er wel in te doen. en reken er maar op dat FM een grotere reclame campagne gaat krijgen

Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2005
  2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hm ben het er op zich wel mee eens dat het mooier was geweest als ze erin zaten.
    Maar een kleine moeite is het programeren van dergelijke mensen ook weer niet. Tenminste niet als je ze een beetje realistisch wil laten bewegen/handelen etc. Dus in dat opzicht heb ik liever geen pitscrew dan een pitscrew die als een paar houten klaasen bewegen.

Maar dit zijn ook een beetje mierenneuk situaties. Uiteindelijk zal een spel niet plots goed worden alleen maar omdat er mensen bij de pitsstop staan.
    Het gaat tenslotte om hoe de wagens straks reageren op de circuits, hoe de ai van de tegenstanders is.
    En in het opzicht van de ai denk ik dat Forza straks een streepje voor heb.
    De ai van GT4 vind ik persoonlijk namelijk op zijn zachts gezegd een beetje bagger.

Uiteindelijk is het denk ik echter heel simpel, als je de mogelijkheid heb. Koop ze allebei ;)
    Beide spellen zullen hun plus en minpunten hebben.
    GT4 heb ik en vind ik erg tof, auto's reageren goed. Veel mogelijkheden kwa tunen etc, veel banen en zeker veel auto's. En voor een "verzamelaar" als ik is dat zeker een pluspunt.
    Maar Forza komt ook in mijn collectie. Veel overeenkomsten maar ook aardig wat verschillen, andere tuning mogelijkheden (meer optische tuning) schade etc.
    Welke uiteindelijk beter is maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, ik denk dat als je bij beide spellen, wanneer forza uit is, de plus en min punten afweegt ze elkaar niet veel zullen ontlopen.

3. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk, ze ontlopen elkaar (waarschijnlijk) niet zoveel, want je kan er pas echt wat van zeggen als ze allebei uit zijn en je ze allebei in bezit hebt.

4. roedos

roedos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ey jpracegamer, in dat andere topic zeg je dat zo'n pitstop bij gt4 wel 3 verschillende animaties heeft, en na 3x was je al op zo'n animatie uitgekeken, dus ff rekenen: 3 keer 3 = 9. Dus na 9 keer ben je de pitstop animatie ook wel zat bij gt4...... 8) Komop man, zo'n pitstop is toch geen argument.... dat heeft verder helemaal niks met de hele gamplay van zo'n spel te maken!!!

5. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het ook eens doen als een gast hier het ook gedaan heeft, alleen dan met mijn mening.

GT FM

Graphics....... - +
    Aantal auto's....... + -
    Aantal circuits....... + -
    Online Mode....... - +
    Drivatar....... - +
    B-Spec....... + -
    Schade model....... - +
    Sound....... - +
    Gameplay....... - +
    Sfeer....... - +
    Tuning....... - +
    Replay....... - +
    Snelheid....... - +
    A.I. ....... - +

En zoals je hier ziet heeft Forza gewonnen met 11 + en 3 - en GT 3 + en 11 -.
    Een groot verschil. FORZA MOTORSPORT RULED GEWOON GT4 _O_

6. JeePee

JeePee Guest

Je hebt meer dan 700 auto's. Zeg maar 715x9=6435. Je hebt dus 6435 verschillende pitstops *)

7. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het ook eens doen als een gast hier het ook gedaan heeft, alleen dan met mijn mening.

GT FM

Graphics....... - +
    Aantal auto's....... + -
    Aantal circuits....... + -
    Online Mode....... - +
    Drivatar....... - +
    B-Spec....... + -
    Schade model....... - +
    Sound....... - +
    Gameplay....... - +
    Sfeer....... - +
    Tuning....... - +
    Replay....... - +
    Snelheid....... - +
    A.I. ....... - +

En zoals je hier ziet heeft Forza gewonnen met 11 + en 3 - en GT 3 + en 11 -.
    Een groot verschil.

8. r8ter

r8ter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom post je 2 keer bijna hetzelfde?

9. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    In FM zit geen zichtbare crew omdat ze je tijdens de pitstop willen voorzien van informatie, bij FM gaat het meer om strategie dan om de crew.

Is er een verschil dan |:-.

10. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kon ook Editten..

11. JeePee

JeePee Guest

@ robbertje,

Het kan toch ook beide. De informatie bij het in en uit rijden van de pitsstraat, en de crew tijdens de stop.

er zit wel verschil tussen de post van Mika Kimi. In de eerste staat er op 't laatst: FORZA MOTORSPORT RULED GEWOON GT4, en in de tweede niet meer. Misschien is hij het in gaan zien

Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2005
  12. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    Of hij was bang dat hij een OW kreeg O-).

Maar als je de info aan het begin of eind krijgt en er tussenin de crew, dan hou dat dus in dat de mensen die het niet interesseren snel weg is en voor de mensen die zich er wel voor interesseren is het zonde dat het zo kort is. Diegene die geen crew willen maar gegevens zullen daar misschien hun rijstijl aan kunnen passen of de volgende keer de auto voorzien van een andere afstelling. Voor de mensen die voor jouw manier zouden kiezen die zouden gewoon zo doorrijden en niets veranderen.

Het is het 1 of het ander en blijkbaar kiezen ze voor de gegevens.

13. Menn0

Menn0 Xboxfreak

Leuk Bevonden:
    0
    Lekker belangrijk welke beter is, jezus waar maken jullie je druk om!

Ik heb geen PS2 en kan dus geen GT4 kopen. Ik kom op dit forum voor mijn xbox en kijk uit naar Forza. Ik vind dit dan ook een overbodige discussie eigenlijk, maar goed, tis maar waar je je tijd aan wil besteden! :)

14. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat mijn mening ook mag worden (heb forza nog geeneens gespeeld), als race game fanaat koop ik forza toch wel. GT4 heb ik al, en vind ik een goed spel. hieronder een mini review:

GRAPHICS: 9. op het eerste gezicht is deze game mooier. met name de achtergronden zijn voller en meer gedetaileerd. maar na goed verder gekeken te hebben valt mij op dat de wagens iets aan detail hebben ingeleverd tegenover GT3A-spec. ook de spiegel heeft nu veel minder detail. maar alles bij elkaar genomen kunnen we spreken van het onderste uit de kan voor de playstation 2. wil je mooiere games, dan moet je wachten op een gran turismo op playstation 3.

SOUND: 9. echt super veel muziek die als een handschoen past om de game. de meeste wagens klinken weer heerlijk vet. toch zijn er wagens die nog steeds meer als een grasmaaier klinken dan als een auto. vandaar nog geen 10, maar alles bijeen gezien is dit weer van hoog nivo, zeker de intro met zijn aparte muziek aankondiging is heel strak gedaan.

PLAYABILLITY: 10. tsja, heb je wel eens een slechte gran turismo gespeeld ? nee ? ik ook niet ! zekers met stuurtje is het weer genieten geblazen. wel heb ik er voor gekozen om gewoon mijn gt3a-spec stuurtje te gebruiken, en dat werkt perfect. met de gamepad werkt het ook prima, maar voor het echte simulatie gevoel kom je niet uit onder een stuurtje. wel ben ik van mening dat dat nieuwe stuurtje teveel gedraait kan worden (900 graden als ik goed hebt opgelet), en dus duurt het bij chikane's en lastige S bochten te lang voor je je wielen van richting hebt veranderd. het remmen en gas geven voelen ook goed aan. de wagens reageeren zoals je verwacht van een wagen. dus rem je te laat, dan is een bezoekje aan de grindbak of muur onvermijdelijk. na de banen uit je hoofd te leren zul je zien dat het perfect gaat.

LASTABILLITY: 10. wholppa, en weer het volle pond voor GT4. maar ja, wat wil je met met zoveel inhoud, speel modes (system link zit er ook weer in, dus via kai xlink evo 7 kunnen we weer fijn online racen !) en tuning mogenlijkheden kan ik niks anders concluderen dat als je van een racer houd die diepgang bied, je bij GT4 weer aan het juiste adres bent. hier zit echt meer dan 180 uur aan speelplezier in. en dan heb ik het alleen over alles unlocken. dan moet je dus (als je daar zin in hebt) de time trials om je tijden te verbeteren, en alles op goud hallen in de rijbeweizen niet bij tellen. eigenlijk zijn spellen zoals dit tot in de eeuwigheid te spelen, waren het niet dat de techniek niet stillstaat, en er dus mooiere graphics zullen komen.

TOTAL SCORE: 9. ja, krap aan een 9 bedoel ik dan, en ik zal je uitleggen waarom. als je alles hierboven leest, zou er wel een 10 in kunnen zitten als totaal cijfer, maar om eerlijk te zijn heb ik ook wel wat negatiefs te melden. als je de eerdere delen hebt gespeeld, dan weet je dat de computer tegenstanders geen rekening houden met waar jij je bevind. dus zie je meer dan eens dat als jij in de binnen bocht zit, en er zit een computer AI wagen naast je, dan zal hij OOK de ideaale lijn willen racen, en dus komt hij gewoon naar opzij. het is dus duidelijk dat de computer gewoon voorgekouwde races rijd. maar dit was al zo vanaf GT 1. het volgende min puntje is dat tot deel 3 toe, werd de game wel steeds beter. deel 4 vind ik toch echt hetzelfde als deel 3, maar dan met VEEL extra wagens en banen en inhoud. best jammer dat polyphony niet de uitdaging aan nam om wat vernieuwends aan de serie toe te voegen.

HET LAATSTE WOORD. denk nu niet dat ik teleur gesteld ben met de game. vere van dat, het is gewoon zo´n groot spel, dat iedere gran turismo fan echt weer veel uuren speelplezier geeft. maar als polyphony niet op past, (stilstaan is achteruitgang in de techniek) dan is gran turismo niet meer de te kloppen nummer 1 op het gebied van racing simulation. die vaandel kan misschien overgedragen worden aan forza motorsports.

en nu maar hopen dat na uitbundig spelen van forza (als ie uit is) dat dat niet op een domper uit draait.

15. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    _O_ FORZA RULED GEWOON GT4, veel beter!!! _O_

16. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    mja, voorlopig is Forza nog niet uit en is dit dus speculatie. Maar iets meer info over b.v. waarom jij dat vind maakt een discussie als dit een stuk leuker en intressanter.

Ik ben persoonlijk van mening dat uiteindelijk de spellen elkaar niet veel zullen ontlopen.
    En zolang je maar 1 van de 2 consoles heb is de keuze zowieso makkelijk natuurlijk. En dan maakt het ook weinig uit of Forza nou wel of niet beter is.
    GT4 vind ik persoonlijk erg geslaagd, er zijn zeker dingen op aan te merken. Maar het is en blijft een goed spel.
    Forza's demo is niet representatief voor het spel. Maar daar zaten toch een paar min-punten in. Ondertussen is er zeer waarschijnlijk een boel verbeterd maar in hoeverre Forza GT 4 gaat benaderen is pas echt te zeggen als ie uit is.

Laatst bewerkt: 6 apr 2005
  17. JeePee

JeePee Guest

Hoezo geen tien dan??

18. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ie zegt dat de wagens aan detail hebben ingeleverd, lees nog maar een x;)

19. JeePee

JeePee Guest

Hij spreekt zichzelf een beetje tegen. Eerst zeggen dat de auto's in GT3 gedetaileerder waren, en dan zeggen dat GT4 het onderste uit de kan haalt :confused:

20. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, gfx draaien toch niet alleen om de auto's... |:-
    Toch ook circuit, omgeving etc.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina